Renault Megane 1.4 Vm 2000 ei starttaa, pyörittää, ei kipinää

JMCS

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Kaivataan apuja Meganen käyntiin saantiin. Jätetty parkkiin pariksi päiväksi ja nyt ei lähde käyntiin. YKK anturi vaihdettu kokeeksi, mutta vanha ei ilmeisesti ollut rikki ja mitattu myös johdotus ECU:lle. Pääsulakkeet putsattu ja 30A sulake uusittu, koska toinen jalka irtosi. Ajossa tätä ennen satunnaisesti nopeusmittari pätkinyt. Ajoneston valo ei vilkuta nopeasti virrat päällä, eli luulen ajoneston olevan ok. Moottoritilan relerasiasta vaihdeltu releiden paikkoja yms. Alkaa keinot loppumaan kesken. Kaikki vinkit otetaan vastaan.
 

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
776
Tällaisiin epämääräisiin oireisiin vakiovastaus on että alkajaisiksi lue/luetuta auton vikakoodit. Kun kerran tuo ykk on jo vaihdettu. Sitä oisin ensimmäisenä ehdottanu.
 
Viimeksi muokattu:

JMCS

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Jäi mainitsematta, että kahdella eri lukijalla yritetty, mutta yhtään koodia ei löydy.
 

JMCS

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Oliko noista konetilan releistä kellään havaintoa, mikä on mihinkin? Ilmeisesti yksi on flektin, mutta kaksi muuta?
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
767
Oliko noista konetilan releistä kellään havaintoa, mikä on mihinkin? Ilmeisesti yksi on flektin, mutta kaksi muuta?
Just tässä joutessani katselen Alfamerin korjausopasta. Siellä sähkökaaviossa rele on ainakin etusumuvalokaaviossa, kattoluukkukaaviossa,.
Sitten on moottorinohjausjärjestelmäkaaviossa on myös releen kuva mutta en osaa oikein lukea sitä.
 
Viimeksi muokattu:

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
776
Niin ja millaisilla lukijoilla niitä vikakoodeja etsiskelit? Ei kaikilla ohjelmistoilla löydy välttämättä.
 

JMCS

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Toinen lukija oli jokin IKH malli, tuntui toimivan kommunikointi. Toinen oli bluetooth elm 327, jota yritin käyttää kännykällä eri softilla, joista osa kertoi että jokin kommunikoinnissa ei toimi. Millainen lukijan pitäisi olla?

Mulla on toi Alfameri korjausopas, mutta siinä oleva moottorinohjauksen sähkökaavio ei mielestäni täsmää täysin tähän autoon. Kirjakin sanoo kaavion olevan vain yleinen esimerkki, koska näihin autoihin on niin monta kaaviota, että eivät mahdu kirjaan.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 280
Suriseeko tankissa kun laittaa virrat päälle?
Clipillä saisi kaikki vikakoodit esiin.
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
767
Toinen lukija oli jokin IKH malli, tuntui toimivan kommunikointi. Toinen oli bluetooth elm 327, jota yritin käyttää kännykällä eri softilla, joista osa kertoi että jokin kommunikoinnissa ei toimi. Millainen lukijan pitäisi olla?
Renault-lukijoita ovat esim Renault Can Clip ja Renault Com Bluetooth.
Mulla on tuo Renault Com Bluetooth. Se on halpa ja sillä pääsee kaikkiin bokseihin käsiksi.
Tarvitsee läppärin ja bluetooth yhteyden. Olen saanut tuon toimimaan Windows 7 ja 8,1 versioissa.
Keskustelua Renault Com Bluetooth- laitteesta : https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/renault-com-diagnostics-obd2-palikka.22656/

Lisäksi on kaupoissa myynnissä helppokäyttöisiä nimenomaan Renaulteille olevia lukijoita. Elm327 pääsee vain moottoriboksiin.
 

JMCS

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Suriseeko tankissa kun laittaa virrat päälle?
Clipillä saisi kaikki vikakoodit esiin.
Ei taida surista, mutta ymmärsin jostain että ei pitäisikään, jos ei tule kipinääkään. Käytin bensapumpun liitintä auki, mutta en ole vielä testannut pyöriiko se, jos sille syöttää 12V.
Laitoin startatessa ilmaputsarin kautta starttipilottia, mutta ei edes lupaa.

Tarttis saada jostain tommonen Renault yhteensopiva lukija vissiin sitten. Luulis, että moottoriboksiin pääsy riittäis?
 

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
776
Toinen lukija oli jokin IKH malli, tuntui toimivan kommunikointi. Toinen oli bluetooth elm 327, jota yritin käyttää kännykällä eri softilla, joista osa kertoi että jokin kommunikoinnissa ei toimi. Millainen lukijan pitäisi olla?

Mulla on toi Alfameri korjausopas, mutta siinä oleva moottorinohjauksen sähkökaavio ei mielestäni täsmää täysin tähän autoon. Kirjakin sanoo kaavion olevan vain yleinen esimerkki, koska näihin autoihin on niin monta kaaviota, että eivät mahdu kirjaan.
No tässä asiassa en ole ammattilainen. Kerron vaan sen kokemuksen, että Motomaatin lukija ei löytänyt paskana olevaa kahta puolaa, mutta nyrkkipajan läppärillä ne löytyi.
 
Ylös Bottom