Renault E Tech hybridit, lämmitys?

Tmex

Clio IV
Onkohan näissä ilppi vai kuinka ajastettu lämmitys hoituu? Esitteessä ei mielestäni ollut asiasta mitään mainintaa. Saako näihin webaston ?

Tmex

Clio IV
...googlailin, webastoa ei saa. MyRenu appsi osaa ajastuksen, mutta pika googletus näyttää siltä että auto pitää olla aina johdon jatkeena jotta ajastettu lämmittäminen toimii.

hhelminen

Aktiivinen jäsen
...googlailin, webastoa ei saa. MyRenu appsi osaa ajastuksen, mutta pika googletus näyttää siltä että auto pitää olla aina johdon jatkeena jotta ajastettu lämmittäminen toimii.
Eli taitanee olla sähkökäyttöinen ilmalämpöpumppu...

Karion

Nuorempi jäsen
Ei ole ilmalämpöpumppua vaan sähkövastus. Mutta tuo sähkövastus toimii mielestäni paremmin kuin ilmalämpöpumppu joka lakkaa jossain -5 asteessa toimimasta ainakin Toyotalla. Sähkövastus toimii pakkasella kuin pakkasella. Appi perässä toimii ja saa ajastettua.

Puolihop

Nuorempi jäsen
Toimiiko tuo lämmityksen ajastus teillä Etech plugareissa? Minulla on nyt toista viikkoa Megane, enkä saa tuota lämmitystä toimimaan. Ajon aikana toki toimii, mutta ajastus ei, eikä puhelimen appilla. Auton valikossa menee ilmastointiin ja yrittää laittaa ajastusta päälle, niin aikataulun saa laitettua, mutta itse ajastusta ei saa aktivoitua millään, eikä auto lämpene ajastetusti.
Puhelimen appi yrittää tehdä jotain ja kertoo sitten, että mmm.... there was a problem. Appin palautteesta sanottiin, että ota yhteys huoltoon, mutta huolto ei vastaa soittopyyntöihini.

100lassi

Nuorempi jäsen
Hei

Kyllä tuo esilämmitys toimii ainakin omassa E-tech Capturissa kun siihen on hieman perehtynyt. Ajon päättyessä kannattaa varmistaa auton asetuksista että ilmastoinnin ajastus on päällä jolloin sitä voi ohjata puhelimellakin (aika usein se auton asetus on ajon jälkeen off-tilassa eikä silloin välttämättä puhelimenkaan käskyillä siitä muuksi muutu). Mielestäni sitä ajastusta ei auton ruudulla varsinaisesti edes "aktivoida".
Kunhan siellä on lähtöaika valittuna niin pitäisi toimia jos virtaa riittävästi.

Tästä syystä laitoin tämän latauksen ja esilämmityksen valikon omaan pikkuikkunaan siihen alkunäytölle niin ei tarvitse aina näpytellä monen mutkan kautta.

Olen huomannut myös ettei auton tarvi olla johdon päässä esilämmitystä varten jos akustossa on sitä virtaa riittävästi. Tästäkin on monenlaista tietoa liikkeellä.
Appi käskyttää aika hitaasti joten ei kannata hosua pyyntöjä, menee juntturaan jos sinne laittaa monta peräkkäin..

Puolihop

Nuorempi jäsen
Kiitos vastauksestasi. Odottelen huollon selitystä tuon toimimattomuuteen, en vaan meinaa saada huollosta ketään kiinni.
Minulla tuo valikko löytyy, mutta itse ohjelma painike ei aktivoidu. Voin painella sitä niin monta kertaa kuin huvittaa, mutta se ei vaan ns. jää päällä. Olen jo resetoinut tuon näytönkin muutamaan kertaan, eikä se silti aktivoidu. Voin tehdä lämmitysohjelman ja aikoja yms, mutta alla olevan kuvan mukainen nappi ei aktivoidu ja jää ns. päälle.InkedIMG_2021-11-08-10-15-07-749[2161].jpg

100lassi

Nuorempi jäsen
Joo, kuvassa näyttäisi olevan OFF tilassa. En tiedä kuinka paljon näissä näyttöruuduissa tai niiden käytössä on eroja Captur / Megane mutta tuskin paljoa..
Näytti itsellänikin eilen olevan appi pois pelistä koko päivän, ei auttanut puhelimen sammuttelut tms.. Pelkkä auton kuva oli ruudussa ja ne kilometrit mitkä laitoin kun appi asennettiin. Auton näytöltä kuitenkin kaikki toimi. Tänä aamuna taas appikin toimi kuten pitääkin! Joten tuntuu että vielä ollaan alkumatkassa näiden kanssa..

Olen muutama vuosi sitten toiminut automyyjänä Renaultin ja monen muunkin merkin parissa, silloin näistä ei vielä tiedetty mitään ja mielestäni tämän tyyppisiä asioita ja ongelmia pitäisi seurata ja kehittää yhdessä käyttäjien kanssa eikä pelkästään nopeissa huoltohenkilöiden/myyjien koulutustilaisuuksissa (yleensä teoriaa) ja auton luovutushetkellä asiakkaan kanssa.
Uusissa autoissa alkaa olla liian paljon opittavaa yhdelle päivälle ja kuitenkin nämä on aika tärkeitä juttuja saada toimimaan luotettavasti ja helposti!!

Puolihop

Nuorempi jäsen
Sain vihdoin torstaina huollostakin vastauksen. Auto menee ensi viikolla päiväksi huollon ihmeteltäväksi. Käytiin vielä puhelimessa läpi, mutta ei siinäkään mitään uutta keksitty. Katsotaan mitä saavat aikaiseksi.
Puhelinappi oli tosiaan täälläkin jonain päivänä pimeänä, olisiko juuri ollut tiistaina.

Ylös Bottom