Renault Clio IV vm- 2017 rengaspaineiden tunnistimet ja pyörien vaihto?

Pudezzio

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Valon voi nollata, hakemalla ajotietokoneesta rengaspaineen tpms -sivun ja sitten vain pidetään viiksen nappia kauan pohjassa. Tämän jälkeen näyttö kehoittaa ajamaan muutaman kilometrin ajoa, jotta järjestelmä "oppii" paineet. Toki paineet tulee tarkistaa ensin. Meillä renkaiden kausivaihto on Clioissa lähes aina sytyttänyt valon (jos nollausta ei ole muistanut tehdä), joten kyseinen setti on pitänyt renkaanvaihdon yhteydessä opettaa autolle syksyllä ja keväällä.
Ei toimi ei. Saan kyllä viiksestä laitettua oppimistilaan ja valot sammutettua. Mutta mutta hetken päästä ajeltua valot syttyy ja kehottaa tarkistamaan sensorit. Tämä siis talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Kellään ideoita?
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 832
Ei toimi ei. Saan kyllä viiksestä laitettua oppimistilaan ja valot sammutettua. Mutta mutta hetken päästä ajeltua valot syttyy ja kehottaa tarkistamaan sensorit. Tämä siis talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Kellään ideoita?
Siis onko kyseessä Clio 2016 tai uudempi, jos ei niin tarvitsee anturit renkaisiin koska näissä vanhemmissa on aktiivinen rengaspainevaroitin?
 

Pudezzio

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Siis onko kyseessä Clio 2016 tai uudempi, jos ei niin tarvitsee anturit renkaisiin koska näissä vanhemmissa on aktiivinen rengaspainevaroitin?
No niin siinähän se sitten taitaakin olla. 2015 malli. Oisko sitten anturi rikki oikeasti, vai pitääkö käydä merkkihuollossa calibroinnissa?
 
Viimeksi muokattu:

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 393
Oisko sitten anturi rikki oikeasti, vai pitääkö käydä merkkihuollossa calibroinnissa?
Kirjoitit aiemmin monikossa, että järjestelmä kehottaa tarkistamaan sensorit, eli ei herjaa mistään yksittäisen vanteen anturista? Onko nuo talvikumit/vanteet sulla alla aiemmin olleet ja painetietoa antaneet? Vai voisiko olla niin, että talvikumien vanteisiin ei sensoreita ole koskaan edes laitettu?
 

Pudezzio

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Kirjoitit aiemmin monikossa, että järjestelmä kehottaa tarkistamaan sensorit, eli ei herjaa mistään yksittäisen vanteen anturista? Onko nuo talvikumit/vanteet sulla alla aiemmin olleet ja painetietoa antaneet? Vai voisiko olla niin, että talvikumien vanteisiin ei sensoreita ole koskaan edes laitettu?
No hyviä kysymyksiä kaikki. Auto ostettu kesällä. Mukana tuli talvirenkaat, joissa näyttäisi olevan erilaiset venttiilit. Niistä päätelisi äkkiä, että ovat sensorilliset. Järjestelmä ei anna mitään yksittäistä herjaa, vaan monikossa.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 832
No hyviä kysymyksiä kaikki. Auto ostettu kesällä. Mukana tuli talvirenkaat, joissa näyttäisi olevan erilaiset venttiilit. Niistä päätelisi äkkiä, että ovat sensorilliset. Järjestelmä ei anna mitään yksittäistä herjaa, vaan monikossa.
Jos liikkeestä ostit niin suosittelisin poikkeamaan siellä, on mahdollista että olet saanut ostaessa mukaan väärän auton renkaat..
Ja jos et ole saanut vääriä renkaita niin pyytäisin parittamaan anturit auton kanssa.
 

Petsku76

Jäsen
Viestejä
331
Joo ja ymmärtääkseni rengaskohtaisia tietoja ei näytetä Cliossa aktiivisenkaan järjestelmän ollessa kyseessä. Vain rengaspaineen "yleisvaroitusvalo" syttyy, jos minkä tahansa renkaan anturi antaa poikkeavia tietoja.
 

Cliomania

Jäsen
Viestejä
39
Mulla on 2017 mallinen Clio. Kysyin dealerilta niistä rengaspaineantureista ja vastaus oli, että uudemmat Cliot toimii ABS - sensoreiden kautta ja mitään erillisiä antureita ei ole. Jos on kumiset venttiilit, niin ei kuulemma ole antureita. Ostin autoon talvipyörät ja ei tarvittu mitään antureita, pyörät vaan alle ja menoksi.
 

Petsku76

Jäsen
Viestejä
331
Mulla on 2017 mallinen Clio. Kysyin dealerilta niistä rengaspaineantureista ja vastaus oli, että uudemmat Cliot toimii ABS - sensoreiden kautta ja mitään erillisiä antureita ei ole. Jos on kumiset venttiilit, niin ei kuulemma ole antureita. Ostin autoon talvipyörät ja ei tarvittu mitään antureita, pyörät vaan alle ja menoksi.
Jep, kuten mainittua, vuosimallien 2016 loppuvuoden autoissa on jo tehtaalta passiiviset järjestelmät. Face-liftit ovat siis kaikki passiivisella järjestelmällä. Pre-facelifteissä saattoi aivan viimeisissä tuotantoerissä olla passiivinen. Mikäli oikein muistan, järjestelmä muuttui passiiviseksi vähitellen kevään 2016 tuotantoerien autoihin, jotka olivat vielä vanhempaa mallia. Syksyllä 2016 tulikin sitten tuo Clion face-lift.
Uudemman ja vanhemman erottaa parhaiten päiväajovaloista, jotka face-liftissä ovat etupuskurin alanurkissa.
 

Pudezzio

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Jep, kuten mainittua, vuosimallien 2016 loppuvuoden autoissa on jo tehtaalta passiiviset järjestelmät. Face-liftit ovat siis kaikki passiivisella järjestelmällä. Pre-facelifteissä saattoi aivan viimeisissä tuotantoerissä olla passiivinen. Mikäli oikein muistan, järjestelmä muuttui passiiviseksi vähitellen kevään 2016 tuotantoerien autoihin, jotka olivat vielä vanhempaa mallia. Syksyllä 2016 tulikin sitten tuo Clion face-lift.
Uudemman ja vanhemman erottaa parhaiten päiväajovaloista, jotka face-liftissä ovat etupuskurin alanurkissa.
Juu, tämä meidän on vanhempaa mallia. Talvirenkaissa näyttää olevan sen näköiset venttiilit, että sopisi olemaan anturit. Eli onkohan nyt niin, että pitää vain käydä pajalla parittamassa?
Myyntiliike niin kaukana, että en näe järkevänä vierailla, jos kyse ainoastaan parituksesta.
 
Ylös Bottom