Renault Clio ei käynnisty

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 840
Alkuperäinen anturi kiinni tällä hetkellä huonolla menestyksellä
Hakuammuntaahan tämäkin, mutta tuosta YKK-anturista tuli vielä mieleen, että kun sitä anturia on vaihdeltu, niin onko samalla liitintäkin auton johtosarjan puolelta vaihdettu, ja samalla sitten piuhat katkaistu/liitetty uudelleen? Joskushan näissä on vaihtoantureissa olleet piuhat "ristissä" ja kääntämällä toiminut. Tosin jos alkuperäinen on takaisin laitettu, niin kai siinä sentään piuhat kuitenkin oikein päin menneet.
 

cliobiili

Jäsen
Viestejä
45
Olen vaihdellut liitintäkin, kun hiukan erilaiset keskenään. Sinisessä liittimessä johtojen värit eri päin kuin mustassa, mutta kokeilin sitten molemmin päin liittää johdot siihen. Kolvilla liitin aina johdot.
 

enins

Jäsen
Viestejä
111
En tunne tuota moottoria, mutta pääseekö triggerikehän näkemään jostain? Eräs tuttuni oli onnistunut kolhaisemaan triggeripyörästä pari haittaa moottorin asennuksen yhteydessä ja eihän se bemu käynnistynyt. Pitkään etsivät vikaa.
Kai joku vikakoodinlukija osaisi signaalit stekata (siis joku muukin kuin clip)?
 

cliobiili

Jäsen
Viestejä
45
Moottori ja vaihdelaatikko yhdistetty toisiinsa autosta irrallaan. Helposti meni nippuun, niin ei ole hammaskehä kolhiintunut. Koko pakettina laskettu paikalleen autoon.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 840
Kai joku vikakoodinlukija osaisi signaalit stekata (siis joku muukin kuin clip)?
Jos pienillä kustannuksilla haluaa päästä, niin ilman Clip-rautaa nuo Clipiä vastaavat hommat (ja joiltain osin enemmänkin) onnistuu ainakin ELM327-lukijoita tukevilla renu-pohjaisilla GitLabista/GitHubista löytyvillä softilla, kuten PyRen tai DDT4ALL. Vaativat tosin Clipin ja/tai DDT2000:n tietokannan alleen, mutta löytyyhän nuokin netin syövereistä.
 

Tura

Jäsen
Viestejä
58
Olen vaihdellut liitintäkin, kun hiukan erilaiset keskenään. Sinisessä liittimessä johtojen värit eri päin kuin mustassa, mutta kokeilin sitten molemmin päin liittää johdot siihen. Kolvilla liitin aina johdot.
Saatan höpistä hölmöjä, mutta voisiko YKKanturi olla mennyt rikki, jos johdot olleet ristissä käynnistysyrityksessä?
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 840
Saatan höpistä hölmöjä, mutta voisiko YKKanturi olla mennyt rikki, jos johdot olleet ristissä käynnistysyrityksessä?
Sen paremmin asiaa tarkistamatta veikkaisin, että taitaa tuollaisessa Cliossa olla kaksipiuhainen VR-anturi (Variable reluctance), josta tulee käänteinen signaali, jos piuhat on ristissä. Ja sekin signaali todennäköisesti sen verran häiriintynyttä, että ecu ei välttämättä anna sitä sytytyspulssia lainkaan, siis edes väärään aikaan. Mutta ei se siis sinällään siitä ristiin kytkemisestä pitäisi rikki mennä.
 

cliobiili

Jäsen
Viestejä
45
En ole kolari kytkintä mittaillut, liitin ja johdot ehjän näköisiä eikä hapettumaa liittimissä. Varaosa auton kytkimelläkin on kokeiltu.
 

tipi71

Jäsen
Viestejä
144
En ole kolari kytkintä mittaillut, liitin ja johdot ehjän näköisiä eikä hapettumaa liittimissä. Varaosa auton kytkimelläkin on kokeiltu.
Lähinnä sen takia mietin, että paljon on tekstiesi mukaan mittailtu, testailtu ja diagnoosia tehty, muttei mainintaa tuosta liki yleisimmästä syystä noilla oireilla.
Joku fiksumpi varmaan pystyy kertomaan miten tuo ohitus tuolle saatiin tehtyä väliaikaisesti, että saa tuonkin syyn karsittua listalta.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 840
Mun on nyt pakko höpistä tässäkin tapauksessa tuosta kolarikytkimestä, eli oletko mitannut toimiiko se ja onko liittimet/johdot ehjät?
Inertiakytkin taitaa katkaista pelkästään bensapumpulta ja suuttimilta sähkönsyötön, eikä sinänsä puutu sytytykseen mitenkään. Tässä tapauksessa kai kuitenkin ainoastaan se kipinä hukassa. Tosin, kuten monta kertaa aiemminkin todettua, niin renun sähköt kun kyseessä on, niin kaikki on mahdollista.
 

cliobiili

Jäsen
Viestejä
45
Bensapumppu kyllä surisee virrat päälle kääntäessä ja bensakin tuoksahtaa startatessa, eli ainoastaan kipinä on kateissa.
 
Ylös Bottom