Renault clio 1.4 -99 starttaa mutta ei käynnisty

jashan

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Vieläkö tässä ketjussa ollaan hereillä?

Onkelman ajonesto cliossa
(RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.4 (B/C57T, B/C57Y) 1994)

Oon ite ensimmäisen vuoden ajoneuvoasentaja opiskelija, joten kiinnostusta löytyy rutkasti enemmän kun taitoa. Aika vasenkäsi vielä tällaisten vehkeiden kanssa.

Olisko heittää vinkkiä mitä lähteä kokeilemaan ajoneston ohittamiseksi/poistamiseksi?
Ei tietoa miksi ajonesto jumahtanu päälle. Starttaa kyllä, mutta ei edes yritä käynnistyä.

Olisin kiitollinen vinkeistä :)
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
801
Vieläkö tässä ketjussa ollaan hereillä?

Onkelman ajonesto cliossa
(RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.4 (B/C57T, B/C57Y) 1994)

Oon ite ensimmäisen vuoden ajoneuvoasentaja opiskelija, joten kiinnostusta löytyy rutkasti enemmän kun taitoa. Aika vasenkäsi vielä tällaisten vehkeiden kanssa.

Olisko heittää vinkkiä mitä lähteä kokeilemaan ajoneston ohittamiseksi/poistamiseksi?
Ei tietoa miksi ajonesto jumahtanu päälle. Starttaa kyllä, mutta ei edes yritä käynnistyä.

Olisin kiitollinen vinkeistä :)
En sen tarkempaa tiedä miten ajoneston ohittaminen tapahtuu, jotenkin tietokoneella vissiin.
Tällä palstalla on nimimerkki Renumään joka on käsittääkseni tehnyt näitä ajoneston ohittamisia. Hän tekee myös muita auton ohjelmointihommia.
Alla on linkki hänen ilmoitukseensa ja yhteystiedot. Jos otat yhteyttä häneen, niin nopeiten tavoitat hänen Gmail sähköpostista.
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/renault-avainkortit-ja-avaimet.13941/
 
Viestejä
356
Vieläkö tässä ketjussa ollaan hereillä?

Onkelman ajonesto cliossa
(RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.4 (B/C57T, B/C57Y) 1994)

Oon ite ensimmäisen vuoden ajoneuvoasentaja opiskelija, joten kiinnostusta löytyy rutkasti enemmän kun taitoa. Aika vasenkäsi vielä tällaisten vehkeiden kanssa.

Olisko heittää vinkkiä mitä lähteä kokeilemaan ajoneston ohittamiseksi/poistamiseksi?
Ei tietoa miksi ajonesto jumahtanu päälle. Starttaa kyllä, mutta ei edes yritä käynnistyä.

Olisin kiitollinen vinkeistä :)
Tässä ketjussahan asiaa on aika hyvin jo käsiteltykin. Googleen, kun laittaa hakusanaksi "reanault immo decoder", niin löytyy muutaman euron palikka, jolla voi ehkä tuon mössön kaivelun korvata, kunhan odottelee tunti kausia releen naksutusta. Ei ole minullakaan kuitenkaan kokemusta tuosta palikasta. Joillakin tuntuu toimineen.

Oletko varma, että vika on ajonestossa? Miten mittariston valot käyttäytyvät?
 

tipi71

Jäsen
Viestejä
144
Vieläkö tässä ketjussa ollaan hereillä?

Onkelman ajonesto cliossa
(RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.4 (B/C57T, B/C57Y) 1994)

Oon ite ensimmäisen vuoden ajoneuvoasentaja opiskelija, joten kiinnostusta löytyy rutkasti enemmän kun taitoa. Aika vasenkäsi vielä tällaisten vehkeiden kanssa.

Olisko heittää vinkkiä mitä lähteä kokeilemaan ajoneston ohittamiseksi/poistamiseksi?
Ei tietoa miksi ajonesto jumahtanu päälle. Starttaa kyllä, mutta ei edes yritä käynnistyä.

Olisin kiitollinen vinkeistä :)
Kokeileppas sen kolarikytkimen kautta ratkoa ongelmaa. Eli ensin paina sitä punaista mötikkää ja sen jälkeen starttaus. Jollei toimi, irrota sen kytkimen liitin, puhdista molemmat liitinosat ja noihin kontaktisprayta.
Melko yleinen syypää "ajonestovikaan".
 

jashan

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Meinasi opettajat ettei taida tuossa vehkeessä ajonestoa olla edes. Nettikin antaa ajonesto tiedot vuosimallista 95-->
Vast'ikään edellinen omistaja vaihtanut puolan, tulpat, tulpan johdot ja virranjakajan ratkasua etsiessään.

Tänään koitettu tutkailla vikaa, tähän mennessä tuloksetta.
Moottori hörähtää kerran, (polttoaine pumppu toimii) mutta jostain syystä kone suihkauttaa vaan kerran polttoainetta ja sammuu.. jos kokeilee "samoilla virroilla" heti uudelleen ei tee mitään. Virrat pois ja uusiksi, niin taas hörähtää kerran..

Tänään avattiin ecu nii oli keränny kosteutta sinne, puhdisteltiin ja laitettii kontaktisprayta, mutta ei selkiytyny, voi olla et joutuu alakaa kattelee uuden ecun.

Jos on vinkkiä mistä vois löytyä, otetaan kiitollisena vastaan. Muistakin vinkeistä kiitollinen
 

jashan

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Kokeileppas sen kolarikytkimen kautta ratkoa ongelmaa. Eli ensin paina sitä punaista mötikkää ja sen jälkeen starttaus. Jollei toimi, irrota sen kytkimen liitin, puhdista molemmat liitinosat ja noihin kontaktisprayta.
Melko yleinen syypää "ajonestovikaan".
Ei löydy tästä mallista kolarikytkintä.
 

jashan

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Tässä ketjussahan asiaa on aika hyvin jo käsiteltykin. Googleen, kun laittaa hakusanaksi "reanault immo decoder", niin löytyy muutaman euron palikka, jolla voi ehkä tuon mössön kaivelun korvata, kunhan odottelee tunti kausia releen naksutusta. Ei ole minullakaan kuitenkaan kokemusta tuosta palikasta. Joillakin tuntuu toimineen.

Oletko varma, että vika on ajonestossa? Miten mittariston valot käyttäytyvät?
Mihinköhän se mötikkä tässä vehkeessä tulis, kun ei oo tuhkiksen alla odb porttia

En ole varma, näin on joku jobbari edelliselle omistajalle ongelmaa koittanu selittää. Mittariston valot toimii ihan normaalisti. Ei löydy minkäänlaista ajonestosta kertovaa valoa.
 
Viestejä
356
Mihinköhän se mötikkä tässä vehkeessä tulis, kun ei oo tuhkiksen alla odb porttia

En ole varma, näin on joku jobbari edelliselle omistajalle ongelmaa koittanu selittää. Mittariston valot toimii ihan normaalisti. Ei löydy minkäänlaista ajonestosta kertovaa valoa.
Aa, Tämä onkin ihan eri vehje, kuin mitä tässä ketjussa on aiemmin käyty läpi. Clio I siis. Mitenkähän monella eri tekniikalla/moottorilla tuon aikaisia vehkeitä lieneekään varustettu. Mikä sen ECU:n tyyppi on? Onhan niissä vanhemmissakin Relluissa jotain porttia ollut ennen OBD:tä, josta vikakoodeja voi tähystellä. Tuohonhan varmaankin korvaava ecu menee kuitenkin heittämällä paikalleen.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
998
Tästä v1994 cliosta olisi hyvä avata oma ketju. Clio 1 moottorin malli ja korimalli phase phase 1 vai 2 sekä varustelutaso joka selviää ehkä tyyppikilven sarjanumerosta. Phase 2 tuli 06/1994.

Näissä oli Renix sytytyksen katkoja ratkaisuja?
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 332
Obd1 löytynee konepellin alta. Clipillä ainakin pääsee siitäkin lukemaan vikakoodit.
 

tipi71

Jäsen
Viestejä
144
Ei löydy tästä mallista kolarikytkintä.
Ok, mitenkähän tuo on kun itsellä oli 1.4 jossa tuo kolarikytkin kuitenkin oli. Toki tuo ei montaa hetkeä parkkiksella ollut, kun lähti jatkamaan matkaa. Sen jälkeen oli samainen ykköskopan clio 1.2 litran koneella ja tuossakin oli kolarikytkin. Oletko nyt ihan varma, ettei sitä siellä ole?
 
Ylös Bottom