Eiköhän auton käyttötarkoitus ole ihmisten ja heidän matkatavaroidensa kuljettaminen. Siinä tehtävässä tuo toimii hyvin.Vähän sellainen kokonaisuus, jolle on vaikea keksiä käyttötarkoitusta.. Mutta niinhän suurin osa erikoisemmista autoista ostetaan tunteella, ei niinkään järjellä.
Paljon niitä yhtä turhia BMW X4sia ja mersun vastaavia myydään myös. Jos tuollaisesta tykkää niin en tiedä miksi Renault ei olisi vaihtoehto. Mielestäni tuon tyyliset autot ovat niin etääntyneitä saksalaisten premiumien alkuperäisestä perustyylistä, että näkisin ostajien olevan muutenkin vähemmän kranttuja.Vähän sellainen kokonaisuus, jolle on vaikea keksiä käyttötarkoitusta.. Mutta niinhän suurin osa erikoisemmista autoista ostetaan tunteella, ei niinkään järjellä.
Mä näen tuossa Arkanan muotoilussa potentiaalisen ongelman. Mitenkäs takapenkillä riittää päätila? "Täyskasvuinen" takapenkille, ja pää lienee tuossa kiinni katossa? Vastaavaan ongelmaan törmäsin Lagge3:n kanssa, kun koeistuin 5-ovisen/sedan:in. Jopa minulla alkoi olla pää kiinni katossa takapenkillä, vaikka pituutta on "vain" vajaat 175cm.Eiköhän auton käyttötarkoitus ole ihmisten ja heidän matkatavaroidensa kuljettaminen. Siinä tehtävässä tuo toimii hyvin.
Harvoin pitää jääkaappia kuljettaa, mutta takapenkit kaatamalla sekin varmaan onnistuu.
Mulla on Kadjarissa istunut 25000 kilometrin aika yksi yli 170 senttinen noin 25 km matkan ja kaksi alle 10 vuotiasta lasta suunnilleen saman matkan. Samoin edellisessä autossa.
Eivät kaikki harjoita taksitoimintaa. Sen sijaan pysty perä kuraantuu kaikilla aivan varmasti.
Mulla on yksi 182 cm pitkä mukula, joka mahtuu myös takapenkille nykyisessä farkussa. Tällä hetkellä hän on varmaankin istunut 100 tkm aikana noin 20 tkm (?) takapenkillä. Toinen hieman lyhyempi veijari on istunut ehkä saman verran. Taksitoiminnalla tällä ei ole mitään tekemistä, vaan on normaalia perheen liikkumista.<snip>
Kahdelle ihmiselle, tai pienlapsiperheelle varmaan ihan OK.
Pahinta on se, että X vuotta sitten aloitettiin 4-ovisia autoja kutsumaan coupeiksi... 8-SEn ole itse innostunut vieläkään katumaastureista saati sitten näistä coupe-katumaastureista. Mutta eipä siinä, omassa luokassaan Arkana on varmasti ihan soiva peli. Saapa nähdä saako näitä pappamalleja enää kohta lainkaan jos Meganenkin jatko on vaakalaudalla. Kai sitten RS-mallitkin tehdään jatkossa katumaastureista tai suveista tai mitä nämä nyt sitten ovatkaan..![]()
Onneksi Renaultilla ei ole mitään osuutta asiaanPahinta on se, että X vuotta sitten aloitettiin 4-ovisia autoja kutsumaan coupeiksi... 8-S
Arkanan meillä myyntiitn tulevan hinnat alkaen mallissa on todella kevythybridistä kyse, vain 12 volttisesta hybridijärjestelmästä.Ei taida noin halvaksi jäädä, kun tulee vain jonkinlaisena hybridinä.
Jos kokoluokka on jossain Kadjarin lähimaastossa - jopa pidempi, rohkenen epäillä hintojen meillä lähtevän yllä spekuloimastasi n.20 tuhannesta eurosta. Nimittäin kun Kadjaria hieman pienemmän Captur II: sen hinnasto lähtee karvalakkina litraisella koneella ja 5 - pykäläisellä manuaalilla toimistuskuluineen vähän alle 20 tuhannesta. Tai sitten joku jää pois hinnastosta. Vai onko hinnat jo julkaistu?Arkanan meillä myyntiitn tulevan hinnat alkaen mallissa on todella kevythybridistä kyse, vain 12 volttisesta hybridijärjestelmästä.
Ja päinvastoin, varsinkin kevythybridi laskee meillä autoveron takia hintaa verrattuna puhtaaseen bensamalliin, näin ainakin kaikilla muilla merkeillä...