Renault Arkana

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viikon päästä Moskovan autonäyttelyssä esitellään uusi Renault Arkana, coupemainen Citymaasturi.
Alla Renaultin julkaisemat kuvat, jos kuvat pitänee paikkansa on sen verta komea ilmestys että rupesi kiinnostamaan.. ;)renault arkana.jpg2018-show-car-renault-arkana-2-790x452.jpg2018-show-car-renault-arkana-forest.jpg2018-show-car-renault-arkana-static.jpg

Viimeksi muokattu:

Prairie

Jäsen
Vs: Renault Arkana

Onhan tuo komea....mutta periaatteessa pidän tuollaista muotoilua vähän ristiriitaisena. Loivasti laskeva fast-back-perä viittaa jonkinlaiseen dynaamisuuteen ja urheilullisuuteen - korkea alusta taas maastokäyttöön. Coupe-muotoilu verottaa pää- ja tavaratiloja eikä sillä myöskään ole todellisia aerodynaamisia etuja. BMW:llä on vastaavasti muotoiltuja malleja. Minusta ne ovat kitschiä. Venäjän markkinoille tämä kyllä sopii. Siellähän kaikenlainen koristeellinen rihkama toimii myös sisustamisen kantavana tekijänä. Skandinaavinen tarkoituksenmukaisuus ja looginen funktionaalisuus koetaan siellä vähän tylsinä.

Reino88

Jäsen
Vähän sellainen kokonaisuus, jolle on vaikea keksiä käyttötarkoitusta.. Mutta niinhän suurin osa erikoisemmista autoista ostetaan tunteella, ei niinkään järjellä.

Tmex

Clio IV
Piinattu rellu ja vieläpä arkana. Ei se nimi autoa pahenna. Moskovassa valmistettu.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Kaipa nuo kirjaimet voisi järjestellä helposti toisinkin ellei ole turhan Arkana/Ankara . No, nämähän on näitä makuasioita, joista en ala kiistelemään.

@ntsu

Jäsen
Vähän sellainen kokonaisuus, jolle on vaikea keksiä käyttötarkoitusta.. Mutta niinhän suurin osa erikoisemmista autoista ostetaan tunteella, ei niinkään järjellä.
Eiköhän auton käyttötarkoitus ole ihmisten ja heidän matkatavaroidensa kuljettaminen. Siinä tehtävässä tuo toimii hyvin.

Harvoin pitää jääkaappia kuljettaa, mutta takapenkit kaatamalla sekin varmaan onnistuu.

arson

Clio 1.4i RN -97
Paljon niitä yhtä turhia BMW X4sia ja mersun vastaavia myydään myös. Jos tuollaisesta tykkää niin en tiedä miksi Renault ei olisi vaihtoehto. Mielestäni tuon tyyliset autot ovat niin etääntyneitä saksalaisten premiumien alkuperäisestä perustyylistä, että näkisin ostajien olevan muutenkin vähemmän kranttuja.

maximi

Jäsen
Eiköhän auton käyttötarkoitus ole ihmisten ja heidän matkatavaroidensa kuljettaminen. Siinä tehtävässä tuo toimii hyvin.

Harvoin pitää jääkaappia kuljettaa, mutta takapenkit kaatamalla sekin varmaan onnistuu.
Mä näen tuossa Arkanan muotoilussa potentiaalisen ongelman. Mitenkäs takapenkillä riittää päätila? "Täyskasvuinen" takapenkille, ja pää lienee tuossa kiinni katossa? Vastaavaan ongelmaan törmäsin Lagge3:n kanssa, kun koeistuin 5-ovisen/sedan:in. Jopa minulla alkoi olla pää kiinni katossa takapenkillä, vaikka pituutta on "vain" vajaat 175cm.
Mites minua pitempi mahtuu tuonne Arkanan takapenkille? Pää vinossa, vai istutaan polvet suussa, koska penkin korkeus on "mallia maitojakkara" :)?

Ei jatkoon, jos takapenkille pitää laittaa yli 12-vuotiaita. Kahdelle ihmiselle, tai pienlapsiperheelle varmaan ihan OK. (Joo, tiedän, olen tylsimys.)

@ntsu

Jäsen
Mulla on Kadjarissa istunut 25000 kilometrin aika yksi yli 170 senttinen noin 25 km matkan ja kaksi alle 10 vuotiasta lasta suunnilleen saman matkan. Samoin edellisessä autossa.

Eivät kaikki harjoita taksitoimintaa. Sen sijaan pysty perä kuraantuu kaikilla aivan varmasti.

maximi

Jäsen
Mulla on Kadjarissa istunut 25000 kilometrin aika yksi yli 170 senttinen noin 25 km matkan ja kaksi alle 10 vuotiasta lasta suunnilleen saman matkan. Samoin edellisessä autossa.

Eivät kaikki harjoita taksitoimintaa. Sen sijaan pysty perä kuraantuu kaikilla aivan varmasti.
<snip>
Kahdelle ihmiselle, tai pienlapsiperheelle varmaan ihan OK.
Mulla on yksi 182 cm pitkä mukula, joka mahtuu myös takapenkille nykyisessä farkussa. Tällä hetkellä hän on varmaankin istunut 100 tkm aikana noin 20 tkm (?) takapenkillä. Toinen hieman lyhyempi veijari on istunut ehkä saman verran. Taksitoiminnalla tällä ei ole mitään tekemistä, vaan on normaalia perheen liikkumista.
Tarpeita ja tilanteita on niin monia erilaisia. Se että tuo ei minun tämänhetkiseen tilanteeseeni ehkä istu kovinkaan hyvin, ei tarkoita sitä etteikö se jollekin toiselle sopisi paremmin, jolla tilanne on eri. "Comme ci, comme ça".

Perän kuraantumisen pystyperäisillä autoilla allekirjoitan.

Edit: typo.

3Gee

Aktiivinen jäsen
En ole itse innostunut vieläkään katumaastureista saati sitten näistä coupe-katumaastureista. Mutta eipä siinä, omassa luokassaan Arkana on varmasti ihan soiva peli. Saapa nähdä saako näitä pappamalleja enää kohta lainkaan jos Meganenkin jatko on vaakalaudalla. Kai sitten RS-mallitkin tehdään jatkossa katumaastureista tai suveista tai mitä nämä nyt sitten ovatkaan.. ;)

Reino88

Jäsen
En ole itse innostunut vieläkään katumaastureista saati sitten näistä coupe-katumaastureista. Mutta eipä siinä, omassa luokassaan Arkana on varmasti ihan soiva peli. Saapa nähdä saako näitä pappamalleja enää kohta lainkaan jos Meganenkin jatko on vaakalaudalla. Kai sitten RS-mallitkin tehdään jatkossa katumaastureista tai suveista tai mitä nämä nyt sitten ovatkaan.. ;)
Pahinta on se, että X vuotta sitten aloitettiin 4-ovisia autoja kutsumaan coupeiksi... 8-S

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Ei taida noin halvaksi jäädä, kun tulee vain jonkinlaisena hybridinä.
Arkanan meillä myyntiitn tulevan hinnat alkaen mallissa on todella kevythybridistä kyse, vain 12 volttisesta hybridijärjestelmästä.
Ja päinvastoin, varsinkin kevythybridi laskee meillä autoveron takia hintaa verrattuna puhtaaseen bensamalliin, näin ainakin kaikilla muilla merkeillä...

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Arkanan meillä myyntiitn tulevan hinnat alkaen mallissa on todella kevythybridistä kyse, vain 12 volttisesta hybridijärjestelmästä.
Ja päinvastoin, varsinkin kevythybridi laskee meillä autoveron takia hintaa verrattuna puhtaaseen bensamalliin, näin ainakin kaikilla muilla merkeillä...
Jos kokoluokka on jossain Kadjarin lähimaastossa - jopa pidempi, rohkenen epäillä hintojen meillä lähtevän yllä spekuloimastasi n.20 tuhannesta eurosta. Nimittäin kun Kadjaria hieman pienemmän Captur II: sen hinnasto lähtee karvalakkina litraisella koneella ja 5 - pykäläisellä manuaalilla toimistuskuluineen vähän alle 20 tuhannesta. Tai sitten joku jää pois hinnastosta. Vai onko hinnat jo julkaistu?

Edit. Mielenkiintoinen yksityiskohta on myös (wikipedian mukaan) tuo, että Koreassa valmitetut Arkanat, eli Samsung XM3:t perustuvat uudelle CMF-B pohjalevylle ja ovat sukua uudelle Captur II :lle ja Clio V:lle. Venäjällä rakennetut ja Euroopan markkinoille suunnatut autot rakennetaan vanhalle B0 -alustalle johon perustuvat mm. kummankin sukupolven Dacia Dusterit ja Sanderot.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom