Renault 5 GT Turbo

GT5000

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Tykkäyksiä
0
#1
Moikka.

Kiinnostaisi hankkia harrasteautoksi tollainen 90-luvun vaihteen 5 GT Turbo. Onko kellään tietoa, minkä verran niitä on tuotu silloin aikoinaan Suomeen ja miten paljon niitä on mahdollisesti valmistettu? Onko autossa mitään erityisiä tyyppivikoja?

Kiitti tiedoista etukäteen.

T:GT-mies
 
Viestejä
92
Tykkäyksiä
0
#2
Vs: Renault 5 GT Turbo

Tällaista löytyy googlella ;D

Historian havinaa
http://www.ajovalo.net/Historia/renault_super5.htm

Ja RTF:n sivuilla tälläista
http://www.rtf.fi/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2024

Sorry vielä kun ei linkin teko onnistu multa (vielä). Ei vain käsittäny mikä se noista namikoista on..?
Onnea auton homaamiseen ja mielenkiintoista olisi kuulla kuinka sun projekti etenee 8)
 
Viestejä
567
Tykkäyksiä
0
#3
Vs: Renault 5 GT Turbo

ruotsista hakemaan, siellä kohtuu paljon turboa ja gte:tä, sieltä oma gte:kin haettu... on muuten maukas turbona, raision keskarin varaosavastaavalle kannattaa soittaa, Ertmanin Sepolla kun sellaisesta hyvät tiedot mistä vois löytyä kun itselläänkin sellainen...
 
Ö

öljy?heikki

Vieras
#4
Vs: Renault 5 GT Turbo

Vai täältä hakemaan,EI SAA***A,nämä GT,GTi ja Turbo vehkeet on loppuun raiskattuja vehkeitä täällä.Kun kattelee autorekisteriä ja omistaja määrää,niin näkee koko heidän sukupuun,näille jotka ei ole ennen nähneet autoja, ennen tänne tuloa.Kunnossa olevat vehkeet ei mene myyntiin.Sitten on eri asia,jos haluaa tosi pitkä aikaisen projektin,paljon rahaa ja pirun hyvät hermot.
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 772
Tykkäyksiä
2
#5
Vs: Renault 5 GT Turbo

Ja Ruotsissa taisi tuo Turbo muutenkin olla liian "likainen" sikäläiseen ilmastoon, eikös siellä ollut lähinnä vain GTE myynnissä ja sekin kattiversiona eli huimat 95 hv?
 
Ö

öljy?heikki

Vieras
#6
Vs: Renault 5 GT Turbo

GTE:eet muistan nähneeni vaan,nyt ei edes koko mallia näy,joillakin voi olla tallissa ,ihan tämmösiin kesätapahtumiin.Tälläisiä koneita on ollut. Näyttö meni vähän pipariksi,mutta luvut ennen kuukautta ja vuotta on hevosvoimamäärä. 1.1 Kombi-sedan 45 01.86-03.95 C1E750, C1E752, C1E756
1.1 TL Kombi-sedan 46 10.84-10.88 C1E750
1200 Sedan 54 01.87-08.90 C1G702, C1G720, C1G722
1.4 Kombi-sedan 58 10.84-06.88 C1J768, C1J780
1.4 Kombi-sedan 71 10.84-07.89 C2J788, C2J789, C2J700, C2J780, C2J781, C2J798
1.4i Kombi-sedan 60 10.85-12.96 C3J702, C3J700, C3J760
1.4 Turbo Kombi-sedan 120 04.85-08.90 C1J782, C1J784, C1J788
1.4 Turbo GT Kombi-sedan 160 01.85-05.91 840730
1.7i TXE Kombi-sedan 73 10.86-03.95 F3N716, F3N717
1.7i GTE Kombi-sedan 95 10.86-08.91 F3N702, F3N722
 
Viestejä
567
Tykkäyksiä
0
#7
Vs: Renault 5 GT Turbo

Kylläkin kun tuntee ruottista väkeä niin kyllä sieltä löytöjäkin vastaan tulee, 19 avo -94 oli rehellisillä kilsoilla 27tkm aikoinaan, 142 volvo -71 45tkm, escortti -76 21tkm kun vain oikea bulvaani on, vanhukset heittämällä museokilpiin saatiin, etsivä löytää ja taksikuski enemmän.... ;) :D
 
Ö

öljy?heikki

Vieras
#8
Vs: Renault 5 GT Turbo

Löytöjä voi tehdä missä vaan.Kaveri katteli tässä yks päivä autoilmoituksia,ihmetteli kun yhessä autossa ei ollut kuin 50tkm.Lähettiin kattomaan pirssiä,pitkän tutkimisen jälkeen kaveri löi myyjälle papereita käteen,ja sanoi että saat puolet hinnasta.Jätkän mittarissa oli 50tkm.Auto oli vakuutettu 10tkm.vuosi,piti paikkansa katsastuspapereiden kans,verokarhulta oli kaverilla paperi 20tkm,työmatka vähennyksiä vuosi.Elikkä autolla oli ajettu 100tkm työmatkoja,auto vaihtoi omistajaa.Hullu saa olla,mutta ei tyhmä.
 
Viestejä
567
Tykkäyksiä
0
#9
Vs: Renault 5 GT Turbo

No joo, yhdellä yrittäjällä oli auto jolla oli ajettu aken mukaan liki 400tkm, ain kun katsasti sanoi mittarilukeman kun oli juuri muka korjannut mittarin, todellisuudessa oli ajettu vain 130tkm, ja miksiköhän? verovapaat kilometrikorvaukset.... et kyll näitä piisaa... :D
 

Wadi

Nuorempi jäsen
Viestejä
7
Tykkäyksiä
0
#10
Vs: Renault 5 GT Turbo

Onko tietoa, että paljonko 5 GT Turboja mahtaa olla hengissä Suomessa ? Sekä onko mitään käsitystä, että paljonko niitä on tuotu käytettyinä Suomeen ?
 

Theros

Aktiivinen jäsen
Viestejä
954
Tykkäyksiä
0
#11
Vs: Renault 5 GT Turbo

Ehkä joku osaa kertoa määriä, mutta ei niitä hirveän montaa ole.

R5 GT Turbo, R9 Turbo, R11 Turbo ja R21 Turbo ovat melkoisen harvinaisia Suomessa.

Näistä R9 turbo harvinaisin, sitten R 11 Turbo, R21 Turbo ja R5 GT Turbo on näistä ehkä yleisin.
 

Wadi

Nuorempi jäsen
Viestejä
7
Tykkäyksiä
0
#12
Vs: Renault 5 GT Turbo

Yritän kestää sen takaiskun, että 5 GTT on melko yleinen Suomessa. Olisi varmaan silloin nuorena kälvinä kannattanut ostaa tuo 11 Turbo ::).
 

Theros

Aktiivinen jäsen
Viestejä
954
Tykkäyksiä
0
#13
Vs: Renault 5 GT Turbo

Wadi sanoi:
Yritän kestää sen takaiskun, että 5 GTT on melko yleinen Suomessa. Olisi varmaan silloin nuorena kälvinä kannattanut ostaa tuo 11 Turbo ::).
;) ...tosin eipähän noista mikään ole sellainen että niitä vastaan tulisi kovinkaan yleisesti... esimerkiksi täällä Mansessa en oo nähny vielä yhtäkään...
 

spinneri

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Tykkäyksiä
0
#14
Vs: Renault 5 GT Turbo

Tulevassa numerossamme (4/2012) esittelyssä Jussi Hynnin erittäin hieno Renault 5 GT Turbo '87. Lisätietoja www.spinneri.fi.

P.S. Ellet vielä ole tilaajamme, kannattaa tilaus tehdä juuri nyt!

------
Spinneri Magazine – monipuolisin kotimainen harrasteautolehti
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 943
Tykkäyksiä
11
#15
Vs: Renault 5 GT Turbo

Theros sanoi:
Wadi sanoi:
Yritän kestää sen takaiskun, että 5 GTT on melko yleinen Suomessa. Olisi varmaan silloin nuorena kälvinä kannattanut ostaa tuo 11 Turbo ::).
;) ...tosin eipähän noista mikään ole sellainen että niitä vastaan tulisi kovinkaan yleisesti... esimerkiksi täällä Mansessa en oo nähny vielä yhtäkään...
Todellakaan mansessa ei kauheasti Gt Turboja ole näkynyt,eikä GTE mallejakaan,mutta ehkä joskus vielä joku päivä...=)
 

tipparellu74

Frank löysi varaosa Tippan R1123 ;D kts.Minsku !
Viestejä
59
Tykkäyksiä
0
#16
Vs: Renault 5 GT Turbo

Entä miten ois Renault 4 GTX turpo ???

öljy?heikki sanoi:
1.1 Kombi-sedan 45 01.86-03.95 C1E750, C1E752, C1E756
1.1 TL Kombi-sedan 46 10.84-10.88 C1E750
1200 Sedan 54 01.87-08.90 C1G702, C1G720, C1G722
1.4 Kombi-sedan 58 10.84-06.88 C1J768, C1J780
1.4 Kombi-sedan 71 10.84-07.89 C2J788, C2J789, C2J700, C2J780, C2J781, C2J798
1.4i Kombi-sedan 60 10.85-12.96 C3J702, C3J700, C3J760
1.4 Turbo Kombi-sedan 120 04.85-08.90 C1J782, C1J784, C1J788
1.4 Turbo GT Kombi-sedan 160 01.85-05.91 840730
1.7i TXE Kombi-sedan 73 10.86-03.95 F3N716, F3N717
1.7i GTE Kombi-sedan 95 10.86-08.91 F3N702, F3N722
Mikähän nuista ylläolevista moteista soveltus Tipan etu-vaihelaatikkoon ???
Kysyn täältäkin, jos joku sattus tietään miten sais turpon rakennettua Tippaan R1123 845cc 800-01.

Minkähänlainen pikkuturpo soveltus ja minkähänlainen kaasutin pitäs olla ?

T:Frank 8)
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 943
Tykkäyksiä
11
#17
Vs: Renault 5 GT Turbo

Fuego Turbo sanoi:
Theros sanoi:
Wadi sanoi:
Yritän kestää sen takaiskun, että 5 GTT on melko yleinen Suomessa. Olisi varmaan silloin nuorena kälvinä kannattanut ostaa tuo 11 Turbo ::).
;) ...tosin eipähän noista mikään ole sellainen että niitä vastaan tulisi kovinkaan yleisesti... esimerkiksi täällä Mansessa en oo nähny vielä yhtäkään...
[/quote

Todellakaan mansessa ei kauheasti Gt Turboja ole näkynyt,eikä GTE mallejakaan,mutta ehkä joskus vielä joku päivä...=)
Komppaan nyt itse itseäni.. nyt sitten on yksi GTE enemmän=) Hauska lelu mutkateillä=)
 
Ylös Bottom