Renaualt Master 3,0 dci -05 käynnistys on ogelma.

Viestejä
187
Tykkäyksiä
2
#21
On kyllä vaikeaa. Ehdotuksia han tässä on tullut, mutta nyt apua ei tuota kun osaavat kädet. Jos kaasuun ei vastaa ollenkaan heti kylmänä, niin ei tuu mieleen kuin ilmamassamittari tai sähköinen kaasupoljin. Yritä ottaa yhteyttä palstan kautta Renumäniin, hänellä on käytössään Clippi ja Relluihin vaadittavaa asiantuntemusta pääkaupunkiseudulla. Tai sitten käy marmoritistillä.Kyllä sinne jotain koodeja on jäänyt. Autocomi ja Clippi on aina koodit löytänyt, muihin tekeleisiin en luottaisi.
Diesel ei tartte ilmamassamittaria kuin hienosäätöön ja kaasupoljin tuskin odottelun jälkeen rupiaa toimimaan :).

Polttoainepuolen vika on melko varmasti. Onkos siinä läpinäkyvää polttoaineputken kohtaa? Siitä vois tarkkailla meneekö alussa suurempia ilmakuplia...
 

matava

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Tykkäyksiä
1
#22
Kyllä suodattimelle tulee pikkusormen paksuinen lähes läpinäkyvä putki. Ilmaa ei kulje siinä putkessa ainakaan. Jos jostain ilmaa ottaa niin suodattimen jälkeen sen on melkein tultava.

Enkä oikeen tajua miksi siirtopumppu hiljeni sulakkeiden uusintatarkastuksen ja kampiakselin asentotunnistimen liittimen putsauksen jälkeen. Aiemmin kun laittoi virrat pumppas hetken, kunnes jostain releestä kului naksahdus. Piti käyttää virrat pois ja uudelleen niin taas pumppas releen ääneen asti. Nyt ei tule löpöö eikä releestä naksu. Alkaa hiukan olemaan vitsit vähissä.

Osaako joku sanoa kuuluko siirtopumpun noin toimia toimia? Onkohan korkeapaine pumpussa jokin imutoiminto käynnistyessä jos kerran rele katkoo siirtopumpun melko pian virran päälle laitoin jälkeen...
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 904
Tykkäyksiä
11
#23
Diesel ei tartte ilmamassamittaria kuin hienosäätöön ja kaasupoljin tuskin odottelun jälkeen rupiaa toimimaan :).

Polttoainepuolen vika on melko varmasti. Onkos siinä läpinäkyvää polttoaineputken kohtaa? Siitä vois tarkkailla meneekö alussa suurempia ilmakuplia...

Trafic ei pysynyt käynnissä viallisella ilmamassamittarilla, vaan sammui heti kun avaimesta väänsi. Samaten kaasupolkimen kanssa oli ongelmia kun ei vastannut kaasuun, tietenkin syy voi olla myös ahtopaineanturissa. Vikoja tosin oli minulla myös polttoainepaineen lasku ( korkeapainepumppu) ja kolme suutinta tiensä päässä.

Mulla vuosi ilmaa letkuihin suodattimen (sen mustan mötikän jälkeen) ja huollossa pojat ilmoitti,että suodattimen jalka vuotaa, mutta sullahan ei edes ilmaa näy. Voiko ongelma olla siinä releessä joka ohjaa pumpun sähköjä? Kun käännät virrat päälle,niin nakuttaako pumppu? Jossain vaiheessa kun korkeapainepumppu tulee tiensä päähän, niin siitä tulee kuulemma vainaa, ei tapahdu mitään.
 
Viimeksi muokattu:

matava

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Tykkäyksiä
1
#24
Ei kuulu mitään ääntä pumpusta kun laittaa virrat. Releet on käyty läpi mielestäni, mutta en tiedä mikä/ missä on siirtopumpun rele. Ehkä se oli yksi läpikäydyistä tai sitten jossain on vielä lisää..
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
795
Tykkäyksiä
5
#25
Enkä oikeen tajua miksi siirtopumppu hiljeni sulakkeiden uusintatarkastuksen ja kampiakselin asentotunnistimen liittimen putsauksen jälkeen. Aiemmin kun laittoi virrat pumppas hetken, kunnes jostain releestä kului naksahdus. Piti käyttää virrat pois ja uudelleen niin taas pumppas releen ääneen asti. Nyt ei tule löpöö eikä releestä naksu. Alkaa hiukan olemaan vitsit vähissä.
Nämä kävisin uudelleen läpi. Todennäköisesti kävitkin jo.

Nyt ei käynnisty ollenkaan ?
 

matava

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Tykkäyksiä
1
#27
Nyt on selätetty siirtopumpun toimintaongelma. Kävin kaikki maajohdot korista/rungosta läpi. Putsasin pinnat ja kierteet. Ilmeisesti ECU boxin luona olevat kaksi maajohtoa oli ratkaisevassa asemassa. Niiden fiksauksen jälkeen alkoi taas pumppu pelittää. Nyt pääsee keskittymään alkuperäiseen onhelmaan jolla tämän viestiketjunkin aloitin.

PS. Renault UK foorumilla painotettiin kuinka Rellut on herkkiä huonoille maakontakteille. Näinhän se näyttää olevan....
 

matava

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Tykkäyksiä
1
#28
Ongelma ratkaistu.
Loppujen lopuksi syy löytyi viallisesta MAF anturista. Tänään laitoin uuden kiinni ja lähti samantien käymään. Aluksi noin 10-15 sekuntia käynti oli epätasaista, mutta sitten tassaantui. Ilmeisesti ECU teki hetken säätöjään kaiken osien testailujen ja anturoiden vaihtamisten jälkeen. Nyt kaikki toimii kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan.

Toivottavasti tästä viestiketjusta löytyy apua muille samantyyppisten oreiden kanssa taisteleville.

Isot kiitokaset kaikille vinkkien antajille.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 904
Tykkäyksiä
11
#29
Eli siis viallinen massamittari oli syynä, niin minullakin! Hyvä että asia selvisi.mutta ihme ettei vikakoodit löytynyt siitä. Kyllä pitäisi.
 

matava

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Tykkäyksiä
1
#30
Itseasiassa lopuksi hommasin itse Renault-Com paikan ja siinä SuperScan softa. Sillä näkyikin vikakoodi. Diesel huollossa tyhjensivät koodit suuttimien koodauksen jälkeen ja halpis ELM327 lukija ei sitten näyttänyt enään mitään. Vaikka sillä sai paljon muuta dataa, niin eipä mennytkään tarpeeksi syvälle. Nyt tällä uudella pystyy tekemään/näkemään vaikka mitä...vaikka sotkemaan koko systeemin... Eli hiukan oli omaakin tyhmyyttä vian selvittelyssä kun luotin epäsopivaan lukijaan liikaa...

Mutta täytyy sanoa että kyllähän oppi kyseisen auton sielunelämästä melkolailla. Varmasti jatkossa on näistäkin opeista apua (jos) jotain häikkää joskus ilmenee.. Alkoihan tässä jo käymään nimittäin vitsit aika vähiin, mutta tosiaan hyvä kun vihdoin ongelma ratkesi. Tästä hyvä jatkaa taas eteenpäin :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom