Rellut pakkasessa

Jour de fete

Jäsen
Viestejä
456
Eikö se akku oo entine, jos jännite päässyt 2V:iin? Ainakin jos yhtään ikää. Tosin saattaa tuo -18 vaikuttaa myös.
Akku on vasta 2v vanha ettei pitäisi olla entinen ellei nyt sitten jäädyttyään,.. ollut vain vähän ja ennen kaikkea lyhyitä ajoja joten varaus laskenut ja seisonut nyt lähes 4 viikkoa... ja tämän viikon ollut parhaimmillaan -33C ja tänään oli se lämpimin päivä... Akun ja laturin kunto täytyy selvittäää tulevaisuudessa...
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 889
En tiedä onko tuo vuosien saatossa täällä jo esillä ollutkin, mutta ne kellä on tuon öljyn kanssa ongelmia pakkasella, niin tilatkaa nyt ihmeessä tuo Bypass-kitti:
Bypass-kitti öljylle

Öljyjen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta ajattelin itselle tilata tuon nelivetomuunnossarjan, niin ei tarvi jäisissä risteyksissä enää niin pahasti ruoputella:
AWD-kitti

Ja tähän vielä se hymiö.
 

Vaari1960

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Hyvin on Renault Scenic 2.0 automatic vm:2000 pelannut tänä talvena,tupakki tauon kyllä yritän pitää jot laaikon öljyt lämpenee,,
tietenkin se roikan nokassa ainakin sen pari tuntii ollut,,,tarkoitus ens kesänä myydä,liekkö raskii,,.
 

Sakke44

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Hyvin on Renault Scenic 2.0 automatic vm:2000 pelannut tänä talvena,tupakki tauon kyllä yritän pitää jot laaikon öljyt lämpenee,,
tietenkin se roikan nokassa ainakin sen pari tuntii ollut,,,tarkoitus ens kesänä myydä,liekkö raskii,,.
Samanlainen kampe löytyy täältäkin, ja hyvin kans pelannut. Älä myy, omaani en ainakaan raaski... :D
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 354
Onko kadjar kuskeilla ollut ongelmia/vika hälytyksiä pakkasilla?
Eräässä kadjarissa tulee kylmemmässä varoitus moottorivaurio vaarasta tai en nyt tarkalleen muista mitä hälytti mittaristossa, mutta nämä vikakoodit löytyi suihkutuksesta

Tuo toinen on ilmeisesti sähköisestä kaihtimesta. Maskisuojaa ei ole, vielä.
1.2 bensa moottorilla.
 
Viimeksi muokattu:

Whee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
818
Megane 1.4 2011 ekalla starttauksella käyntiin ilman lämmityksiä pakkasen ollessa -18c. Onhan tuossa Calixin lämmitys, mutta tuo vastakkainen sukupuoli unohti laittaa johdon auton keulaan niin tuli tämäkin koe suoritettua. Akku on vielä alkuperäinen eli lähentelee 10 vuotta.
 

Pudezzio

Jäsen
Viestejä
34
Clio farkku, 2015, 0.9, 90000km. Akku antautui viikko sitten. Virrat tuli, mutta ei suostunut starttaamaan. Heitti herjoja kojetauluun puutteellisista jarruista ja luistonestosta ym ym. Toisesta autosta lisävirtaa ja lähti normaalisti käyntiin, mutta ei akku ainakaan ajamalla latautunut kuntoon. Uusi akku ja taas rokkaa. Oli muuten harvinaisen helppo vaihtaa akku.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
720
Täytyy sanoa, että ei tuossa 1.5kW:n TT_Thermo letkulämmittimessä näillä pakkasilla ole yhtään liikaa tehoa. 1.5 tuntia oli lämmitin päällä kun ulkolämpömittari näytti -17 astetta ja heti käynnistäessa Lagunan moottorin lämpömittari jo hiukan liikahti alaviivasta ja lämmintä alkoi puhaltaa hyttiin heti.

Meganeen vaihdoin hiukan ennakoiden vanhan 12 vuotiaan akun uuteen syksyllä ja kuulemma tänään -20 asteessa työpäivän jäähdyttyään pärähti käyntiin aivan normaallisti. Hehkutti vain hiukan pidempään. Vanhalla akulla ei olisi kyllä tehnyt mitään, koska kuulosti jo nollakeleillä omaan korvaan startin pyöritys vaivalloiselta.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 354
Nyt parina päivänä ei ole tullut vikailmoituksia ollenkaan lagunaan, vaikka pakkasta ollut - 26. Onko nyt jotain vialla:D
Yöt ollut laturissa, webastolla 20min + nyt lisäksi olen käyttänyt autoa startin jälkeen 1500-2000 rpm paikallaan hetken, liekkö vaikutusta.
 

Juhalle57

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Mitähän kävi Megane Tci bensakone käynnistin auton niin tuli check injection system.
Auto kulki mutta huonosti ei jaksanut kiihtyä ja kulki tahmeasti.
Onko joku -22 pakkaseen liittyvä juttu?
 

Digip

Jäsen
Viestejä
452
Mitähän kävi Megane Tci bensakone käynnistin auton niin tuli check injection system.
Auto kulki mutta huonosti ei jaksanut kiihtyä ja kulki tahmeasti.
Onko joku -22 pakkaseen liittyvä juttu?
-26 ja kuin palmun alta 1.2Tce, suosittelen vaikka uusinta starttia jos tekee tuollaista?
 

mrrenoo

Jäsen
Viestejä
31
Itselläni Captur 2017 0.9 moottorilla ja siinä on sisälämmityksen puhaltimessa outo ominaisuus. Kovalla pakkasella se puhaltaa sillein syklittäin eli puhaltaa 2 sekuntia ja pitää sekunnin tauon , taas puhaltaa 2 sekuntia jne ja tätä jatkuu niin pitkään kunnes autolla on ajanut muutaman minuutin. Onkohan se jokin ominaisuus ,säästää akkua tms. vai oiskohan ihan vika?
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 354
No juuri näin o_O. Ei pitäsi keulia, kun heti autojumalat suuttuu. Tänä aamuna -29C ja ei ei ei jaksanut startata. Laitoin uuden akun nokalle ja taas kukkuu.
30min on minusta turhan pitkä lämmitysaika, siihen sitten liian lyhyt ajomatka, niin tappaa akun melko pian.
20min oon lämmittänyt - 30 pakkasillakin ja heti hörähtää hehkuttamatta kun nappia hipasee. 15min lauhemmalla.
 

Pudezzio

Jäsen
Viestejä
34
30min on minusta turhan pitkä lämmitysaika, siihen sitten liian lyhyt ajomatka, niin tappaa akun melko pian.
20min oon lämmittänyt - 30 pakkasillakin ja heti hörähtää hehkuttamatta kun nappia hipasee. 15min lauhemmalla.
Jep, hyvä opetus kantapään kautta.
 

Koivari

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Ensimmäinen viesti tälle foorumille ja heti tämmöiseen ketjuun :D

Eli töistä tullessa tuli kymppitonnin ajetun bensa Kadjarin kojetauluun oranssi jakoavain, moottorin kuva ja teksi "Tarkista saasteenestojärjestelmä". Tämähän toki johtuu varmastikin tästä n. 20 asteen pakkasessta, mutta onko oletettavaa että tämä menee itsestään ohi, kun ilma vähän lämpenee? Ajoin auton kotimatkalla hetkeksi kauppakeskuksen lämpimään halliin ja kurkkasin konepellin alle, ei käryjä, ei öljyä pitkin poikin, eikä mitään muutakaan, mutta ei myöskään nollaantunut uusintakäynnistyksellä.

Ja semmoinen vielä, että viime vuoden lopussa kyselin merkkihuollosta tähän virallista maskinsuojaa, niin valmistajan mukaan tähän facelift Kadjariin ei semmoista tarvita, joten ei ole osanumeroa, eikä maskia saatavilla. Jees :p
 

Rellisti2

Jäsen
Viestejä
71
^ eikö tammer-suojalla ollut suojaa tuohon? Tein omaan GS neloseen maskisuojan yli jääneestä capturin suojasta leikkaamalla. Yllättävän hyvä tuli. Vain kulmista pieni kolmio jäi suojaamatta.

ja kuten toisessa ketjussa pohdin niin ajamiset ovat jääneet tosi vähille nykyään joten ostin eilen Ctek Polar ylläpitolaturin akulle. Asensin sen akunkengistä pikaliittimeen pätkän akun suojamuovien alle ja toin vaan sen pikaliitinpään näkyviin sieltä. Oli kyllä auto sähköjen puolesta tosi pirteä tänään. Jätin ylläpitolataamaan viikonlopuksi kun se varmaan seisoo tuossa maanantaihin.

edit: laturissa on huonoksi menneitten akkujen korjausohjelma myös. Kuulemma varsin tehokas. Kun minulla oli bensa gs 3 se vaati talveksi viimesuojan tai se sytytti jonkin erikoisen vikailmoituksen kun lumi puhalsi konetilaan. Suojan laittamalla loppui kokonaan.
 
Ylös Bottom