Reanault Master DCI 3.0 EGR ongelma...

Viestejä
35
Tykkäyksiä
3
#1
Eli moottori on ZD3 mallia. Vaihdoin uuden korkeapaine pumpun, suuttimet jotka on koodattu ecun kanssa uudelleen. Auto toimi jonkin aikaa hyvin kunnes alkoi savuttamaan tietyillä kierroksilla normaalia enemmän. Myös pientä nykimistä liikkeelle lähdettäessä, tasakaasulta kevyesti kiihdytettäessä tai mottorijarrutuksen jälkeen kun alkaa kiihdyttämään uudelleen.

Luin vikakoodit ja tulos oli P0487 "EGR valve position - status failing circuit". Putsasin (ei ollut karstanen) venttiilin, tarkistin kaikki johdotukset. Sama ogenlma esiintyi heti. Mittasin EGR:n ohmit jota olikin kaukana ohjearvoista. Ostin uuden EGR venttiilin ja laitoin kiinni. Restoin offsetit ohjeiden mukaan. Koe ajo ja edelleen sama ongelma.

Olisko kenelläkään ollut kyseistä vaivaa johon on ratkaisu löytynyt? Tai muuten vain vinkkejä mistä etsiä vikaa, kun omat ideat alkaa olla loppu.

Olen myös miettinyt koko EGR järjestelmän tulppaamista mikäli ei ratkaisua löydy. Osaako joku kertoa onko väliä tulppaani imu vai pakopuolelta. Vai ehkä molemmat päät umpeen? Tarvitseeko ecu tämän jälkeen jotenkin ohjelmoida uudelleen ja mitä muita mahdollia vaivoja tulppaaminen aiheuttaa? Kyseessä on siis Nissanin ZD3 moottori.

-matava-
 
Ylös Bottom