Ratin asennon äkillinen muutos?

ESH

Jäsen
Viestejä
84
Ratin asennon äkillinen muutos? Mikä voi aiheuttaa ratin asennon muutoksen äkillisesti jarruttaessa? Kyseessä Megane 1,6 vm-08 bensa. sähköinen tehostin kait näissä on.
 

otto

tipan tuntija + mopar V8 hemi
Viestejä
769
etuvetoisen pyörät harittavat automaattisesti, jarruttaessa haluaa harittaa enemmän, jommalla kummalla puolella jotain väljää/joku liikkuu.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 599
Se voi olla mikä vaan kun renusta on kyse. Alustan/tukivarsien/ vakaajan puslat. Katkenneet jouset tai jumittavat tukilaakerit. Mulla oli vanhassa R 21 syynä poikki ruostunut apurunko. Meno oli vähän huteraa, ei kauheasti auttanut urista eikä kuopista mennä.

Kannattaa nosturille nostaa ja tarkistaa.
 

ESH

Jäsen
Viestejä
84
Kyllä nyt näyttää, että tuo ESP aiheuttaa tämän vääristymän. Kun auto on paikallaan niin ratti on suorassa mutta kun lähtee ajamaan niin kääntyy vasemmalle lähes puoli kiekkaa. Elikkä vikakoodien lukuun menee.
 

rellullapääsee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
629
Kyllä nyt näyttää, että tuo ESP aiheuttaa tämän vääristymän. Kun auto on paikallaan niin ratti on suorassa mutta kun lähtee ajamaan niin kääntyy vasemmalle lähes puoli kiekkaa. Elikkä vikakoodien lukuun menee.
Kai siinä sitten jarrut aika reilusti kuumuu samalla, jos koko ajan laahauttaa?

Ei se ohjaustehostin tms. ratin kieroon kääntymistä aiheuta. Ihan jäykkä akseli se on ratista sinne ohjausvaihteelle. Orbitroli tms. pitäisi olla, että ratti lähtisi omille teilleen. :D
 

Vaahteramaki

Jäsen
Viestejä
88
Itselläni sama ongelma Capturissa. Mielestäni ratti on välillä hiukan vinossa mutta sitten taas jossain vaiheessa suorassa kunnes taas huomaan sen olevan vinossa. Ja kyllä vaan, ainakin omasta mielestäni ajoin tuolloin suoraan. Ratissa tuntuvaa väpätystä tutkitaan ensi viikolla huollossa. Sama väpätys noin 25 km/h nopeudessa niin kesä- kuin talvirenkaillakin.
 
Ylös Bottom