RalliRönön rakentaja

Vatsaheitto

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0
Laitetaanpa ihan omana aiheenakin. Kokemus Relluista on aikaisemmin se että elvytin anopin 1.4 Clion sen verran kuntoon että saatin se myytyä. Ihmettelin samalla tekniikan toimivuutta ja nyt sitten kerralla vaativampaan porjektiin. Aihiona vm 2000 Clio Sport 2.0. Olen auto purkanut sen verran että turvakaarien teko on meneillään. Sähköä tuntuu olevan ihan mukavasti, mutta olen sitä väistellyt. Sulakerasiaa pitää vähän siirtää kaariputken tieltä, mutta toimenpide on lähinnä mekaaninen. Otan mielelläni vastaan rakenteluvinkkejä sekä myös vinkkejä mahdollisista asioista joita ei pidä tehdä.

Tykkäyksiä
0
Vs: RalliRönön rakentaja

Olin odotellut kuvia ja jatkoa miten on rakentelu edennyt. Itsellä ei ole antaa vinkkejä kun oma kilpuri on vanhempi Clio mitä en itse rakentanut.

kurkimies

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
0
Rellujen moottorit tuntuvat vuotavan vanhetessaan, niin ota moottori pois ja laitahan uudet tiivisteet? Samalla jakopään osien vaihto sekä laatikkoon uudet öljyt? Eikä sen kytkinrempan teko tee pahaa samalla? Ja kannattaa samalla uusia kaikki virtakaapelit paksummiksi eli tyyliin 35-50mm2 alkuperästen tilalle, valoille esim. 2.5mm2 tai 4mm2? Sulakerasian pohjassa on todennäköisesti haputtumaa.

Ainakin relluissa tekee kiusaa maakaapeli(t).

keijokos

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
0
Me pojan kanssa ollaan rakenneltu jokkis autoja vanhemmista meganeneista joissa 2 ltr r7f kone. Yhtään konetta ei ole saatu rikki vaikka jollain ajettu yli 300 tkm. Hieman painavia mutta saa kevennettyä lähelle 900 kg. Menestystäkin on tullut.

Ylös Bottom