r19 16v ph1 kolmioviset suomessa

mva

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0
Huomenta alan harrastajat! Itseltäni löytyy vm-92 punainen kolmiovinen 16v.Tämä on nimenomaan sitä
ensimmäistä saapumiserää ph1. Olen pohtinut montako mahtaa olla vielä olemassa ja vielä punaisia?
Alustavan etsinnän perusteella minulla olisi lukumäärän suuruusluokasta suuntaa että ehkäpä
alle kymmenen kuitenkin.. Mukaanlukien kaikki värit. Tuotiin aikoinaan ainakin punaisia ja sinisiä?
Omani on ostettu uutena AutoRex:iltä herttoniemestä. Maahantuojalla ei ole enää antaa tietoja
paljonko niitä silloin on saatu Suomeen, että vesiperä tuli sieltä kun asiaa tiedustelin..

Kysynkin asiaa nyt teiltä :) Kuka tietää jonkun toisen punaisen kolmiovisen? Hyvin mielenkiintoista
olisi saada lisävalaistusta tähän kuinka harvinaista autoa tässä oikein harrastetaan..
Luupin alla nyt erityisesti "vanhempi keulaiset" kolmioviset. Tottakai osallistukaa ja käsi ylös
myös toisetkin jolla on kontaktia malliin noin muuten :)

Minun auto on Keuruulla. Tällä hetkellä liikennekäytöstä poistettuna. Ajokuntoisena.Tarkoitus on viedä se sisälle
talveksi. Olen osittain tai tavallaan pelastanut taikka pysäyttänyt auton rappeutumista. Lähtökohtana onkin
ollut erikoismallin käyttöharrastus. Siispä kärry ei ole ollut koko perheen,se kauppakassi.
Autoa olen pitänyt myynnissä jo tovin,mutta vähän ristiriitaisin tuntein kun ensin saisi jonkinlaista selvyyttä
miten harvinainen auto onkaan kynsissä? Tämä yksilö on myöskin kyllä saanut tuntea nahoissaan useiden
eri omistajien joukosta niiden välinpitämättömien käyttöä. Asia nyt ei tullut varsinaisesti minään yllätyksenä
silloin kun olin ostamassa autoa ;) Tässä on vielä kuitenkin tunnistettavissa potentiaalia. Jotenka myyminen ja hintakin
on vielä kaksi piippuinen juttu..

Kiitän etukäteen jos edes joku tieto veisi hivenen eteenpäin asiassa.
Terveisin Markus Vuolle-Apiala Keuruu

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
11
Vs: r19 16v ph1 kolmioviset suomessa

Ensinnäkin hyvä,että olet pelastanut sen. Tämä taitaakin olla se yksilö joka oli jo vuosia sitten myynnissä ns. rappioautona, kunnes sen "käyttöentisöi" netissäkin kuuluisuutta saanut automyyjä/korjaaja. Muistan hyvin ne vaiheet kun nettiautoa googletin. Jonkun aikaa se myynnissä oli ja jonnekkin Lahden/Nastolan suunnalle se meni,kunnes ilmeisesti ostit pois. Itseäni kiinnostaa aina kaikki 16V 19 mallit,sillä pihasta löytyy kyllä sellaisia varaosakulkineita kaksin kappalein,mutta jotenkin ajokuntoinen olisi parempi, ja ehkä vielä Phase II.

Kolmioviset mallit tuosta 16V mallista ovat kyllä kovin harvassa. Itse olen nähnyt joskus Tampereen suunnalla vaikuttaneen valkoisen 19 16V:n jossa toinen takavalo oli jo haalistunut,jossain olen nähnyt metallin sinisenkin,mutta en muita.Eipä niitä Phase II malliakaan niin paljoa ole ollut. Tässä taannoin törmäsin netissä rekisteritietoihin,missä oli listattuna ajossa olevia malleja, niin Renaultin kohdalla selasin muutamia malleja (ajossa olevia,käytössä) R 11 Turbo 1 kpl, Clio 16V 1.8 18 kpl, R 19 16V oisko ollu 4 kpl, Oma R 5 GTE 1.7 1 kpl,ja ruisku R 21 joku 5 kpl.muita määriä en muista oikein tarkasti.

Taitaa suurinosa olla pois ajosta tästäkin mallista,osa maatuu,osa rikki ja pieni osa kunnossa.

mva

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Morjesta päivää! Juu Lahdessa tehtiin kaupat autosta silloin.
Löysin muuten ihan äskettäin googlettamalla "r19 16v suomi autot" haulla seuraavaa:

Trafilta päivitys 31.5 2014 Suomen tieliikenteessä 2 kpl
Sininen yksilö Espoossa ja Punainen täällä Keuruulla..

Liikennekäytöstä poistetut ei sitten vissiin näy.. Jos niitä on..
Minäkin mietin että tuotiinkohan niitä juurikin noita kolmea väriä Suomeen.
Punainen,sininen ja valkoinen.
Tarkoituksena olisi haalia joitakin puuttuvia osia vielä esim. Tulppakansi,
alkuperäiset etu sumuvalot ja sisä ilmeelle tekisi ihmeitä ehjä kuskin penkki :)
Että kyllä tässä vielä harrastamistakin on ;)

ja tottakai nuo alkuperäiset vanteet..

wesku

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Multa löytyy 19 16v ph 2 vm.92 Sininen chamade :) ja nyt kun täällä on muitakin 19 harrastajia niin sattuisko löytymään hattuhyllyn alkuperäisiä kaiutin ritilöitä?

Liitteet

arson

Clio 1.4i RN -97
Tykkäyksiä
1

En ole R19-harrastaja, mutta kannattaa relluosasta kysy vielä kun sen on mahdollista. R19 on mielestäni parhaimmillaan chamadena :D.

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
11

wesku sanoi:
Multa löytyy 19 16v ph 2 vm.92 Sininen chamade :) ja nyt kun täällä on muitakin 19 harrastajia niin sattuisko löytymään hattuhyllyn alkuperäisiä kaiutin ritilöitä?
Hyvä Wesku! Olen seurannut ko. auton "reittejä" tuossa vähän aikaa, ja hyvä että pelastit ko. kulkineen. Jos joskus haluat tietää yksityiskohtaisempia tietoja,niin osaan kertoa noin viimeisen 3 vuoden ajalta. Itsekkin olin jo lähes ostamassa, mutta aina "myöhästyin".

wesku

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Eipä noita 16v malleja enään vissiin kauheesti oo liikentees ja kauan olin jo sellaista ettiny ja nyt se sitten pihalla seisoskelee ja joka päiväisessä ajossa :) Uudet renkaat ostin ja nyt ois tarkotus jakopäänhihna vaihtaa, auto on toiminu loistavasti vaikka vähän öljyä kuluukin ??? kiitos täydellisen huoltokirjan mihin on merkitty kyllä kaikki mitä autoon on tehty koko sen elikaaren aikana.

Nyt olisi myynnissä tuo avo versio, 1.8l koneella ja 155000 ajettuna edullisesti ja halvalla jos vaikka jotakuta harrastajaa kiinnostaa ;)

0400 453 584

Ylös Bottom