R.Espace 2.0t

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Joo, eli onko ollu nuissa moottoreissa vikana männänrenkaiden hajoamisia? (Vie öljyä ja savuttaa sinistä. Vaihdoin puolien paikkaa/tulppien paikkaa ja ykkös-sylinterin tulppa kastuu aina öljystä käytön jälkeen. Täytyy puristuspainemittaus suorittaa tässä lähipäivinä. Paljon niissä saa olla heittoa noin niinku ylipäätään? En ole perehtynyt konetekniikkaa niinkään
 

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Vajaa 250tkm. En ole vielä kerennyt sinne asti vilkaista, ahtaan oloinen väli..
Hyvin terävästi kulkee omasta mielestä. Lisänä on myös vähän puputtava tyhjäkäynti.
Vikakoodina cylinder missfire(?) Täytyy puolat vaihtaa vielä varmuuden varalta..
 

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Tiedä toki edellisistä öljynvaihdoista sen enempää, mutta edellisessä kuitissa oli 0-30 öljyä laitettu. Jotenkin vähä ohkaiselt vaikuttaa, eikö 5-40 olis lähempänä totuutta?
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 093
Pitkillä öljynvaihto väleillä saa kunnollisen rellun koneen syömään öljyjä. Kannattaa vaihdella vaikka 15 Tkm välein. 5 w 40 on sopivaa, vanhassa koneessa tuo 0 on litkua.Forte käsittely auttaa ihmeellisesti öljynvaihdon yhteydessä. Turbokin aiheuttaa sen ,että öljyistä kannattaa pitää huolta.
 

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Jooh.. Arvelin että jossain edellisillä omistajilla on menty rimaa hipoen kun kone kerta näin toimii, noh mut lähdetään purkamaan vyyhtiä pikkuhiljaa ja katsotaan mikä on loppuviimein diagnoosi! Kirjoittelen ja raportoin tähän alle miltä tilanne näyttää :)
Kiitos jo etukäteen
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 093
Itse ajelin viimeiset 300 tkm näin kunnes vaihdettiin männät,renkaat,tiivisteet. Öljy on halpaa ja huolto siihen verrattuna. Männänrenkaatkin saattavat olla jumissa litkuista.
 

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Nonnnii.. 3 sylinteriä 9.5kiloo // 1 sylinteri 1 kilo.
Suhisee kun mittaat sitä puristusta siitä ykkös pytystä.. pakoventtiili kautta menee ilma pois? Eli venttiili vaiva.. tosin öljynkulutus johtuu siitä männänrenkaasta(?) Mitattii kuivana/märkänä niin sama tulos.. liekö uuden koneen metsästys tai jollekkin varaosa-autoksi? Omat tilat vähän naftit koneen irroitukseen. Kori muuten ok. Jakopää tehty / laturi käytännössä uusi..
 

Jounas666

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Siis huomaako tän vian ajossa? Vanhoihin autoihin kannattaa omasta mielestä laittaa suosiolla jäykempää öljyä eli 10w40
 

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Siis huomaako tän vian ajossa? Vanhoihin autoihin kannattaa omasta mielestä laittaa suosiolla jäykempää öljyä eli 10w40
Vikana on puputtava tyhjäkäynti ja jatkuva savutus. Moottorinvikavalo syttyy satunnaisesti kiihdyttäessä rivakammmin. Auto on siis seisonnassa ja nämä kokemukset ovat ~10km lenkiltä
 

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
596
Kyllä tuo sylinteri vialta kuulostaa. Paineilmaa sylinteriin, jos tuhisee öljykorkista/ mittatikusta niin heippa.
Jos pakoputkesta niin venttiili vika (tietysti venttiilit kiinni).
 

Ossiv

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Kyllä tuo sylinteri vialta kuulostaa. Paineilmaa sylinteriin, jos tuhisee öljykorkista/ mittatikusta niin heippa.
Jos pakoputkesta niin venttiili vika (tietysti venttiilit kiinni).
Tuhisee öljykorkista nii että tietää..tässä pohdittavaa että purkaasko ja ehjäis vai miten oöisi kannattavinta
 
Ylös Bottom