Monte Carlo Historique 2010

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 772
Tykkäyksiä
2
#1


13. kerran järjestetty Rallye Monte-Carlo Historique ajettiin viime viikolla. Tällä kertaa "meidänkin merkillemme" tuli menestystä: Bruno Saby sijoittui vm. 1971 Alpine-Renault A110 1600 S:llä yleiskilpailun kolmanneksi.

Voittajalista vuosittain löytyy tästä linkistä: http://www.acm.mc/rmch/rmch_main.php?page=intemp/palmares.php

Osallistujalista vuodelta 2010 täältä: http://www.acm.mc/rmch/rmch_main.php?page=2010/liste_officielle_partants_2010.php
(336 osallistujasta 47 oli Renaulteja tai Alpine-Renaulteja = 14% kaikista autoista, ei huono!)

Kuvia 2010 karkeloista: http://www.acm.mc/rmch/rmch_main.php?page=2010/galeries_2010.php
Kyseessähän on nykyisin puhdas tasanopeuskilpailu eikä varsinainen ralli, se selvennykseksi meille jotka ihmettelemme miksi miehistöt tykittävät "pikiksellä" ilman kypäriä!
 
Viestejä
92
Tykkäyksiä
0
#2
Vs: Monte Carlo Historique 2010

Kyä oli upeeta kalustoo :eek: !. Ja varsinkin Alpinet oli mielestäni tosi hyvin edustettuna! Vaikka kisa olikin ns. vakionopeuskilpailu niin ovatpa jotkut näköjään saaneet kulkineillaan kosketuksiakin aikaiseksi. Palautumattomista muodonmuutoksista päätellen meinaan. Mietinpähän tässä vaan, että minkähän verran keskimäärin osallistuminen tuohonkin kisaan kaikkine kulunkeineen mahtaa maksaa? Vaikka eihän sillä väliä jos sitä ei tarvitte miettiä. Ja ehkäpä kustannuksissa syntyy eroa riippuen siitä osallistuuko Dauphinella vai SM Citikalla.
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 772
Tykkäyksiä
2
#3
Vs: Monte Carlo Historique 2010

Osalistumismaksu vuoden 2010 karkeloon oli 3900€ autokunnalta, eli auto + kaksi osanottajaa. Mutta kun hintaan sisältyy t-paita kummallekin niin hintahan on suorastaan naurettavan halpa. :D Ja ei oo väliä sen, hän minne menee, mistä tulee, ja tuleeko hän 4CV:llä vai Stratoksella: Hinta on automalliin katsomatta sama, eli kerrankin toteutuu tasa-arvo jossain asiassa. Mutta mukaan pääsee (jos mahtuu) käsittääkseni vain sellaisella automallilla, jolla on aktiiviaikoinaan kilpailtu kyseisessä rallissa.

Tuohon kun lisätään ajoainekulut, varaosat (no, ainakin pakolliset rautalanka ja sukkahousut) sekä tietenkin un Trafic de service compétition miehistöineen, niin ollaan helposti viisinumeroisissa summissa.
 
Ylös Bottom