Merkkihuollon toimivuus PK-seudulla

cliok

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Tykkäyksiä
1
#1
Cliossa (2015) lakkasi ilmastointi toimimasta 3,5 vuoden jälkeen. Ensin se rupesi pitämään ääntä (n. viikon ajan voimistuvaa sirinää), kunnes lakkasi kokonaan viilentämästä. Koska neljän vuoden takuusta on puoli vuotta vielä jäljellä, olen yrittänyt saada merkkihuollosta korjausaikaa, mikä on osoittautunut käsittämättömän vaikeaksi.

Herttoniemen Metroautoon ei saa puhelimella yhteyttä, vaan automaattivastaaja valittelee ruuhkaa, mutta lupaa huollon soittavan takaisin. Viikon on sisään olen soitellut tuonne useamman kerran, mutta aina sama juttu, eikä kukaan ole soittanut takaisin.

Kyllästyneenä Metroauton vastaajaan kokeilin sitten Autoverkkokauppaa. Heillä sentään pääsee puhelimella läpi asiakaspalveluun, josta kysellään kyllä vikoja ja yhteystietoja, mutta huoltoaikaa ei voi varata suoraan, vaan lupaavat sieltäkin soittaa takaisin. Mitään ei kuitenkaan ole sieltäkään kuulunut.

Merkkihuollon palvelutaso on saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että kaikki takuun ulkopuoliset huollot saa jatkossa hoitaa Kujala, josta oli pelkkiä hyviä kokemuksia edellisen Rellun kanssa.
 
Tykkäyksiä: Sam

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 044
Tykkäyksiä
26
#2
Tuo on toisaalta todella valitettavaa, eikä ole yksin Renaultin ongelma, eikä edes pääkaupunkiseudun ongelma. Nämä ongelmat selvitettäisiin kyllä menemällä paikanpäälle ja varaamalla aika vaikka väkisin. Itse olen joskus takuuseen saanut korjatuksi lähes kaikki ne viat, mitkä pitikin, pois lukien mittaristo/koelaudan valoja,jotka lopetti toimintansa ensimmäisen vuoden ja 60000 km aikana, tosin hyvin on pärjätty vieläkin ilman niitä valoja, vaikka Käyttöauto Tampere ei suostunut niitä takuun aikana vaihtamaan uusiin. Kuulemma oli liian työläs homma. Eihän se niin työläs ole,kun vain ryhtyy, mutta .. Nämä nykypäivän " merkki liikkeiden" huollot ei vaan ymmärrä,että joskus tässä menetetään potentiaalisia vanhoja/uusia asiakkaita näiden takia. Jos autoa vielä pidetään, niin ei ainakaan merkkiliikkeessä enää käydä.

Käy nyt ihmeessä takuuhuollot edes nyt teettämässä. Kujala varmasti on pätevä. Asiakkaan he ainakin minusta sai kerran kun pk-seudulla käväistiin,tosin traileri sen hoiti sitten.
 
Viestejä
27
Tykkäyksiä
0
#3
Hei. Sama juttu esim autoverkkokaupan osalta(ei mitään reaktiota spostiin). Kun kyseessä ns takuukorjaus, niin asiakkaasta ei paljon piitata. Kyseessä olisi ollut koeajopyyntö nykimisen osalta(Megane 4 vm 2016, jota ei ole kuin kuulemma asiakkaan omassa päässä, oma mielipide, verrattavissa lähinnä sisäilmaongelmiin tämä ilmiö, sattuu olemaan kyllä 2 muutakin autoa perheessä, jotka ei nyi). Eniten ottaa päästä se että (ilmeisesti juridisesta syystä) ei kerrota mikä se vika on. Voisin olla hiljaakin jos kohtelu olisi ns reilua(jokuhan syyn tietää, mutta ilmeisesti liian kallis hoitaa).
 

cliok

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Tykkäyksiä
1
#5
Sain vihdoin ajan Metroautoon ilmastointilaitehuoltoon - kahden viikon päähän. Aika monta yritystä se lopulta vaati eri korjaamoihin, kunnes tärppäsi ja pääsin Metroauton vaihteesta läpi. Yhtään luvattua takaisinsoittoa tai yhteydenottoa ei ole mistään kuulunut vieläkään. Toivottavasti saisivat tämän kerralla kuntoon, ettei tarvitsisi koko kesää hikoilla ja käydä uutta ajanvarausarvontaa.

Muiden automerkkien merkkikorjaamoista ei ole kokemusta, enkä epäile, etteikö ongelmia olisi muuallakin, mutta onhan tämä aika tuskastuttavaa asiakkaalle. Neljän vuoden, sinällään varsin asiallisen mittainen takuu, näin hieman menettää arvoaan, jos huoltoon pääsy on tehty näin vaikeaksi.
 

cliok

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Tykkäyksiä
1
#6
Metroauto tutki, mutta rikkoutuneelle ilmastointilaitteen putkelle ei tietenkään ollut varaosaa hyllyssä saatavilla, ja huoltoajat ovat ruuhkautuneet, joten uusi huoltoyritys on mahdollista vasta kahden ja puolen viikon päästä. Olisin kysynyt Autoverkkokaupasta, olisiko heillä ollut mahdollista huoltaa jo aiemmin, mutta huoltopalveluun ei saanut minkäänlaista yhteyttä puhelimella koko päivänä. Pitkiä ja lämpimiä ovat odottavan viikot.
 
Viestejä
27
Tykkäyksiä
0
#8
Hei. Kaksi viikkoa on mielestäni vielä ihan OK. Mutta kun Suomesta ei saa asiakaspalvelua enää mistään. Ja suomalainen kuluttaja on vaan ihan liian kiltti. Myyjät saa lupailla aivan mitä sylki suuhun tuo saadakseen kaupan(vähän sivu aiheesta sori).
 
Viestejä
101
Tykkäyksiä
6
#9
Hei. Kaksi viikkoa on mielestäni vielä ihan OK. Mutta kun Suomesta ei saa asiakaspalvelua enää mistään. Ja suomalainen kuluttaja on vaan ihan liian kiltti. Myyjät saa lupailla aivan mitä sylki suuhun tuo saadakseen kaupan(vähän sivu aiheesta sori).
Hämeen Autovarusteessa Jyväskylässä on toimiva omamekaanikko järjestelmä. Mekaanikko vastaa itse puheluun, antaa huoltoajan ja hommaa tarvittavat osat. Ei ole yhtä porrasta välissä "muuttamassa" tietoja. Puhelimeen on vastattu aina nopeasti ja huoltoajan on saanut nopeasti, jos jostain akuutista kyse. Tämän lisäksi hommat tehdään sovitusti, niin ainakaan Jyväskylässä ei Renaultin osto jää huollosta kiinni. Pakko oli kommentoida kun koko suomi mainittu ;)
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 114
Tykkäyksiä
49
#10
Tämän lisäksi hommat tehdään sovitusti, niin ainakaan Jyväskylässä ei Renaultin osto jää huollosta kiinni.
Mutta Renaultin osto kyllä jää kiinni kyseisen paikan myyntitiimin takia. Onhan tästä toki aikaa, eikä varmaan sama jengi enää siellä heilukaan, mutta vieläkin katkera, s..tana, joten pitää avautua. Uudehko, vähän ajettu GT-Laguna tulee siellä myyntiin, soitto perjantaina juuri ennen sulkemisaikaa, että vieläkö on myynnissä. "Juu juu, kyllä on". Ok, me lähdemme sitten huomenna, eli lauantai-aamuna sinne ajelemaan Tampereelta. Olemme siellä arviolta 1- 1,5h liikkeen avautumisen jälkeen. "Ok, tervetuloa, nähdään huomenna"

No sinne sitten seuraavana aamuna. Paikan päälle ja samaisen myyjän kanssa jutuille. "juu, eilen keskusteltiinkin puhelimessa", "tässäpä tämä". Ja eikun koeajolle. No, auto ihan ok, sitten kauppoja hieromaan. Samainen myyjä tulee koeajon jälkeen pihalla vastaan. "Joo. tässä kävikin nyt niin, että sitä on joku käynyt heti aamusta koeajamassa ja jäi vielä miettimään ostoa, kun käy koeajamassa jonkun toisen auton toisaalla". "En huomannut eilen kollegoille ilmoittaa, että siitä on aamuksi varaus teille". "Minä soitankin sille toiselle ostajakandidaatille ja kysyn, että mihin on päätynyt". "Joo, kyllä hän tämän kuulemma ostaa, joten sori". Siis anteeks, että niinkun mitä. Ajattelit nyt sitten koeajon jälkeen tämän ilmoittaa, vaikka tiesit että ollaan aamusta tämän takia lähteneet Tampereelta Jyväskylään ajelemaan. Jotta pitäkää tunkkinne.

Pakko oli kommentoida, kun kyseinen kioski ja Nykäskylä mainittu ;).
 
Ylös Bottom