Merkkihuollon toimivuus PK-seudulla

cliok

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Tykkäyksiä
1
#1
Cliossa (2015) lakkasi ilmastointi toimimasta 3,5 vuoden jälkeen. Ensin se rupesi pitämään ääntä (n. viikon ajan voimistuvaa sirinää), kunnes lakkasi kokonaan viilentämästä. Koska neljän vuoden takuusta on puoli vuotta vielä jäljellä, olen yrittänyt saada merkkihuollosta korjausaikaa, mikä on osoittautunut käsittämättömän vaikeaksi.

Herttoniemen Metroautoon ei saa puhelimella yhteyttä, vaan automaattivastaaja valittelee ruuhkaa, mutta lupaa huollon soittavan takaisin. Viikon on sisään olen soitellut tuonne useamman kerran, mutta aina sama juttu, eikä kukaan ole soittanut takaisin.

Kyllästyneenä Metroauton vastaajaan kokeilin sitten Autoverkkokauppaa. Heillä sentään pääsee puhelimella läpi asiakaspalveluun, josta kysellään kyllä vikoja ja yhteystietoja, mutta huoltoaikaa ei voi varata suoraan, vaan lupaavat sieltäkin soittaa takaisin. Mitään ei kuitenkaan ole sieltäkään kuulunut.

Merkkihuollon palvelutaso on saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että kaikki takuun ulkopuoliset huollot saa jatkossa hoitaa Kujala, josta oli pelkkiä hyviä kokemuksia edellisen Rellun kanssa.
 
Tykkäyksiä: Sam

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 011
Tykkäyksiä
21
#2
Tuo on toisaalta todella valitettavaa, eikä ole yksin Renaultin ongelma, eikä edes pääkaupunkiseudun ongelma. Nämä ongelmat selvitettäisiin kyllä menemällä paikanpäälle ja varaamalla aika vaikka väkisin. Itse olen joskus takuuseen saanut korjatuksi lähes kaikki ne viat, mitkä pitikin, pois lukien mittaristo/koelaudan valoja,jotka lopetti toimintansa ensimmäisen vuoden ja 60000 km aikana, tosin hyvin on pärjätty vieläkin ilman niitä valoja, vaikka Käyttöauto Tampere ei suostunut niitä takuun aikana vaihtamaan uusiin. Kuulemma oli liian työläs homma. Eihän se niin työläs ole,kun vain ryhtyy, mutta .. Nämä nykypäivän " merkki liikkeiden" huollot ei vaan ymmärrä,että joskus tässä menetetään potentiaalisia vanhoja/uusia asiakkaita näiden takia. Jos autoa vielä pidetään, niin ei ainakaan merkkiliikkeessä enää käydä.

Käy nyt ihmeessä takuuhuollot edes nyt teettämässä. Kujala varmasti on pätevä. Asiakkaan he ainakin minusta sai kerran kun pk-seudulla käväistiin,tosin traileri sen hoiti sitten.
 

rummukainen

Nuorempi jäsen
Viestejä
22
Tykkäyksiä
0
#3
Hei. Sama juttu esim autoverkkokaupan osalta(ei mitään reaktiota spostiin). Kun kyseessä ns takuukorjaus, niin asiakkaasta ei paljon piitata. Kyseessä olisi ollut koeajopyyntö nykimisen osalta(Megane 4 vm 2016, jota ei ole kuin kuulemma asiakkaan omassa päässä, oma mielipide, verrattavissa lähinnä sisäilmaongelmiin tämä ilmiö, sattuu olemaan kyllä 2 muutakin autoa perheessä, jotka ei nyi). Eniten ottaa päästä se että (ilmeisesti juridisesta syystä) ei kerrota mikä se vika on. Voisin olla hiljaakin jos kohtelu olisi ns reilua(jokuhan syyn tietää, mutta ilmeisesti liian kallis hoitaa).
 

cliok

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Tykkäyksiä
1
#5
Sain vihdoin ajan Metroautoon ilmastointilaitehuoltoon - kahden viikon päähän. Aika monta yritystä se lopulta vaati eri korjaamoihin, kunnes tärppäsi ja pääsin Metroauton vaihteesta läpi. Yhtään luvattua takaisinsoittoa tai yhteydenottoa ei ole mistään kuulunut vieläkään. Toivottavasti saisivat tämän kerralla kuntoon, ettei tarvitsisi koko kesää hikoilla ja käydä uutta ajanvarausarvontaa.

Muiden automerkkien merkkikorjaamoista ei ole kokemusta, enkä epäile, etteikö ongelmia olisi muuallakin, mutta onhan tämä aika tuskastuttavaa asiakkaalle. Neljän vuoden, sinällään varsin asiallisen mittainen takuu, näin hieman menettää arvoaan, jos huoltoon pääsy on tehty näin vaikeaksi.
 
Ylös Bottom