Megane III 1,5 dci K9K 636 - polttoainesuodatin - mikä on oikea malli? Mitä eroja näissä on? Onko siinä lämmitin?

Toppe-Super5

Jäsen
Viestejä
32
Hei velhot,

Ajattelinpa potentiaalisesti säästää peson tai kaksi toimittamalla Meganen 160 tkm määräaikaishuoltoon pajalle, johon veisin itse mukanani tarvittavat suodattimet.

No siinäpä sitä seistiin sitten. Ilmeisesti polttoainesuodattimen tyyppi on ilmeisesti ihan snadisti muuttunut juuri auton oletetun valmistuskuukauden 03/2012 aikana.

Autossani on mitä ilmeisimmin K9K 636 (VIN-haun ja Bilteman kaikkitietävän perusteella). Autodoc on ristiriitainen siinä, että se suosittaa vapaassa valikossa eri suodatinmalleja, kuin osanumerolla tulisi. Useimmat mallit tuntuvat olevan suositeltuja eri varaosabuulaageilla ihan kolmosen valmistusajan alusta loppuun.

Onko noissa oikeasti sopivuuden kannalta eroja? Miksi joku suodatinmalli menisi faceliftia ennen ja jälkeen, mutta joku toinen suodatinmalli ei? Tuleeko vaihdossa tuonne keskelle joku lämmitinelementti, joka kikkare sitten huollossa siirretään vanhasta suodattimesta uuteen?

Herran tuudeli, että meni yht'äkkiä helppo nakki vaikeaksi.

MotoDynamic 164006435R.JPG

Tämä ilmeisesti pitäisi olla (esimerkkinä Mahle, joka kuvista ja valmistusmaan leimoista päätellen voisi olla vaikka Renault-originaalin tekijä) :
https://www.autodoc.fi/mahle-original/7884581
Mahle KL 752 2D.JPG
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 374
Jos nyt ihan hiuksia halkoo niin Purflux on alkuperäisten suotimien tekijä joskus. Jos laatua haluaa, niin kaikki muut varmaan mutta ..,
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
621
Aivan perus suodatin jonka persiiseen laitetaan vaan vanhasta vesihälytin tai sitten pelkkä tyhjennysroppu.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 470
Tuleeko vaihdossa tuonne keskelle joku lämmitinelementti, joka kikkare sitten huollossa siirretään vanhasta suodattimesta uuteen?
Tuo sun pitää tarkistaa vanhasta suodattimesta. Näitä suodattimia on reiällisiä ja reittömiä.
Nimimerkillä kerran väärän tilannut:D
 

tcane

Jäsen
Viestejä
43
Tuohon ei tosiaan oikein auta kuin kurkata että onko siellä vesianturi vai ei. Mulla tuli aikanaan ´11 Lagunaan vasta kolmannella yrityksellä oikea suodatin vaikka kuinka eri valmistajien luetteloita olivat tutkivinaan.
 

Toppe-Super5

Jäsen
Viestejä
32
Kiitokset kaikille. Ostaa hivautin Mahle KL 752 / 2D:n. Vedot Purfluxin puolesta taisivat olla vääriä. Aiheen tiimoilta vittuunnuksissa tehdyn taustatutkimuksen perusteella tämä KL 752/D2 on sama pömpeli, joka on Renault-pakkauksessa sisällä. Silloin siinä lukee kyljessä sekä Renault, että Mahle 752/D2. Mahle valmistaa myös helmikuuhun 2012 saakka tehtaalla käytetyn KL 485/5:n. No, seuraava huolto näyttää, oliko oikia kikkare. Vai täysin väärä kikkare, ja syön hatullisen pashaa teoriani mukana. Tokihan olisi myönteisen alkuasetelman luomiseksi äärimmäisen suotavaa , että postissa ylipäänsä nyt tulisi juuri se kikkare, mikä nyt on tilattu. Kyllä tämä vielä saadaan siis helpostikin päin vi**tua menemään.
 

trashiii

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Onko pohjareikä erilainen sen mukaan, onko suodattimessa vesihälytin vai ei?? Noiden letkuliitäntöjen ja lämmittimen ontelon pitäisi olla sama. Tosiaan, polttoaineen lämmitin pitää siirtää uuteen kanisteriin ja nuo mukana tulevat O-renkaat on tarkoitettu siihen (sekä tyhjennysproppuun)
 

Toppe-Super5

Jäsen
Viestejä
32
Kohta otetaan korjaamon jätkistä mittaa. Onnistuuko se Reimo Renaultin määräaikaishuolto, vai jääkö tekemättä. Jännitys tiivistyy!
 

Toppe-Super5

Jäsen
Viestejä
32
Lähestulkoon unhottui Renault-tovereille päivittää tiedoksi, että Megane III:n huolto onnistui taannoin kivasti. Uudet Elffit koneessa. Polttoaineen suodatinkin vaihtui, ja oikea malli tähän autoon oli juurikin se, joka Mahlen asiakaspalvelun neuvoin tuli tilattua. GS-Autohuolto Turussa suoritti. Palvelu oli mielestäni hyvää ja kaikki ok. X-määrä tarkastuksia sisältyi huoltoon , ja muutamia kunnostuskohteita sain tietoon. Akku, etujarrulevyt ja palat, sekä apulaitehihna. Niistä erillisen tarjouksen myös myöhemmin perään.
 
Ylös Bottom