coupe rellu
Jäsen
- Viestejä
- 254
Youtubessa on lukuisia videoita, mutta laitan tähän työjärjestyksen, miten kannattaa työ tehdä:
- poista muovinen etummainen sisälokasuoja ja 4-pulttinen apurungon ja korin välinen tukirauta.
- irrotetaan tukivarren takimmainen 18mm pultti. Pitkä hylsyavain tarpeen ja 18mm kiintoavain
- irrotetaan apurungon etummainen 18mm pultti ja 13mm tukirauta keskellä ja ylhäällä oleva 18mm pultti
- kammetaan apurunko pois tieltä, jotta päästään irrottamaan etummainen E16 torx pultti.
- alapallonivelen 16mm pultti irrotetaan, ensiksi kuumailmapuhaltimella lämpöä ja siihen ruosteenirrotussprayta päälle. Pitkä nivelavain tarvitaan, koska 1/2 tuuman räikkäavaimella ei jaksa vääntää tarpeeksi lujaa. Hylsyt pitää olla kunnollisia kuuskanttimuotoisia, jotta ei pultti nuljaannu. Väännetään sorkkaraudalla alapallonivel irti ja irrotetaan tukivarsi.
Uuden tukivarren asentamista helpottaa, jos viitsii irrottaa jarrulevyn ja satulan, jolloin paino putoaa ja on helpompi laittaa alapallonivel reikäänsä. Onnistuu kyllä irrottamattakin, mutta aikaa kuluu. Tunkilla nostetaan alapallonivel reikäänsä ja tarkistetaan, että ura on sisäänpäin, jotta pultin saa paikoilleen.
Ennen alapalloniveltä pitää asentaa takimmainen tukivarren pultti, sitten etummainen ja lopuksi vasta alapallonivel.
- poista muovinen etummainen sisälokasuoja ja 4-pulttinen apurungon ja korin välinen tukirauta.
- irrotetaan tukivarren takimmainen 18mm pultti. Pitkä hylsyavain tarpeen ja 18mm kiintoavain
- irrotetaan apurungon etummainen 18mm pultti ja 13mm tukirauta keskellä ja ylhäällä oleva 18mm pultti
- kammetaan apurunko pois tieltä, jotta päästään irrottamaan etummainen E16 torx pultti.
- alapallonivelen 16mm pultti irrotetaan, ensiksi kuumailmapuhaltimella lämpöä ja siihen ruosteenirrotussprayta päälle. Pitkä nivelavain tarvitaan, koska 1/2 tuuman räikkäavaimella ei jaksa vääntää tarpeeksi lujaa. Hylsyt pitää olla kunnollisia kuuskanttimuotoisia, jotta ei pultti nuljaannu. Väännetään sorkkaraudalla alapallonivel irti ja irrotetaan tukivarsi.
Uuden tukivarren asentamista helpottaa, jos viitsii irrottaa jarrulevyn ja satulan, jolloin paino putoaa ja on helpompi laittaa alapallonivel reikäänsä. Onnistuu kyllä irrottamattakin, mutta aikaa kuluu. Tunkilla nostetaan alapallonivel reikäänsä ja tarkistetaan, että ura on sisäänpäin, jotta pultin saa paikoilleen.
Ennen alapalloniveltä pitää asentaa takimmainen tukivarren pultti, sitten etummainen ja lopuksi vasta alapallonivel.
Viimeksi muokattu: