Megane II -06 ilmastoinnin vika

Baggypoju

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
1
#1
Arvon raatilaiset,kysyisin mielipidettä rellun ilmastointiin liittyen. Kaasut oli mennyt vähiin ja käyty täyttämässä jonka jälkeen edelleenkään laitteisto ei suostu hönkäämään viileää. Ac merkki syttyy paneeliin mutta kompuran mangneettikytkin ei nappaa kiinni,syöttämällä kytkimelle menevään oranssiin johtoon virran niin kytkin nappaa kiinni ja jäähdytys puhaltimet lähtevät pyörimään sekä putket kylmeneen ja sisätilat alkavat viilenemään.Laitteisto ei ole suuniteltu manuaaliseksi varmaankaan koska autossa automaatti ilmastointi varusteena ainakin ollut. Sulakkeet varmistettu mutta paineanturi arveluttaa. Johtosarjoja joskus jatkettu tai liitelty jotka menevät kompuralle ja painekytkimelle. Mitähän seuraavaksi ?.Vikakoodeja ei ilmastoinnin osalta ole ja ulkolämpö mittari näyttää oikeaa arvoa.
 

Baggypoju

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
1
#3
Motonetin teltalla mutta laitteiston tarkempaa merkkiä en tiedä. Paljon vastaavia tapauksia täälläkin foorumilla joita lukasin ja kävi mielessä kytkin ohjaamoon meiningillä.
 
Viestejä
290
Tykkäyksiä
4
#5
Itsellä ei ole toiminut ilmastointi yli 3vuoteen. Uusista täytöistä huolimatta koodi DF1070. Olen vaihtanut paineanturin, lauhduttimen, tiivisteet ja kuivaimen.
Luovutin toistaiseksi ja tein ohituksen järjestelmään. Akulta suoraan 12V magneettikytkimelle kauko-ohjattavan kytkimen kautta. Nyt on toiminut jo 3vko ja kylmää tulee.
Yleislukijat eivät löydä ollenkaan noita ilmastointipiirin koodeja. Motomaatti kyllä löytää, mutta ei pysty poistamaan.
 
Viestejä
290
Tykkäyksiä
4
#9
There is a connector to replace on the AC compressor, part no 82 00 955 266. It seems the problem is not so much with the pump its self, but the connector. Seems that the original fitted can corrode, wear or whatever. When the pump is running, the ecu is monitoring the power consumtion/resistance. With the old connector, the resistance creeps up, and eventually flags up a DF 1070 'Cold loop' fault code on CLIP. This disengages the compressor. So, new connector, and a fault code reset, and it all should be ok.

Tällänen löyty britti foorumilta. Omassa meksussa tota DF1070 on riittäny. Voisi varmaankin seuraavaksi alkaa metsästään tuota magneettikytkimen liitintä ja vaihtaa, vaikka se on kerran jo joskus vaihdettu takaisinkutsussa. Kyseinen liitin pätki myös omassa ohitusviritelmässä. Avasin liittimen ja kiristin pinnejä. Ei ole enään pätkiny.
 

Baggypoju

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
1
#10
Liitin vaihdettu aikaisemmin ja toimii niinkuin pitää, onko df1070 tosiaan esteenä kytkimen virran saanille ja on vaikeasti kuitattavissa kotikonstein. En painekytkintä viellä ole hommannut kun tein hyppyjohdolla kytkin ohjaamoon syötön magneettikytkimelle jota seuraillut viikon verran, tuloilma suuttimessa lämpötila seuranta ja +7 pudottaa puhallusilman ulkolämpötilan ollessa +25.
 

Megane

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 204
Tykkäyksiä
12
#11
Joskus on vaan otettava lusikka kauniiseen käteen ja mentävä merkkiliikkeeseen,olisiko tässä nyt sellaisen paikka kun kaikki tuntuvat olevan yhtä mieltä siitä että yksi vikakoodi aiheuttaa kaiken harmin ja käytävä poistattamassa se merkkiliikkeessä?
"So, new connector, and a fault code reset, and it all should be ok. " luki tuollakin englanninkielisessä tekstissä ;)
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 166
Tykkäyksiä
56
#12
"So, new connector, and a fault code reset, and it all should be ok. " luki tuollakin englanninkielisessä tekstissä ;)
Mutta myös Clip mainittu, joten eiköhän se deeäf ole sillä samaisella laitteella myös lähtenyt sinne bittien taivaaseen. Ja kenties ihan ilman sitä merkkiliikettä.
 
Ylös Bottom