Megane I Cabrio-97

Petteri80

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
1
Moi!

Tuli hommattua kk sitten tuollainen otsikon mukainen kesäkiesi ja rekisteröidyttyä foorumille. Ensimmäinen Rellu ja ylipäätään ranskalainen auto kyseessä joten aiempaa kokemusta merkistä ei ole. :)
Tietenkin vanhassa autossa remppaa riittää joten vaikka nettiä on tullut selattua kymmeniä tunteja, ei oikein ole löytyny osia / tietoa joten heitänpä Teille kasan kysymyksiä.

Eli ensinnäkin; mistä löytyy järkihinnalla ikkuna/ovitiivisteitä? Myös käytetyt käy. Muutaman purkaamon olen euroopasta löytänyt mutta postikulut melko suolaiset.

Osat joille tarvetta:

-7700848477, takalasin tiiviste, oikea puoli
-7700848476, vasen puoli kelpaisi myös

Sitten näkyi puuttuvan syylärin alla olevan pohjalevyn sivuilta palat:

-7700413203 oikea puoli
-7700413202 vasen puoli
Nämä löytyikin jo mutta käykö nämä coupesta tai jopa muista malleista? Mikäli käy, purkaamolta varmaan saa puoli-ilmaiseksi.

Sitten taka"lasi".. joka on tietenkin ihan samea. Osoitteessa Cristal-cabriolet.fr näkyi saavan vähän päälle satasella vetoketjuineen, ei taida halvemmalla saada uutta mistään?

Sähköantenni pitäisi myös uusia.. vanhan sain korjattua vain osittain, eli antenni on niin jumissa etten saanut sitä liikkumaan kun vain n. 30cm. Merkkihän on Hirschmann, malli ilmeisesti auta 6000 ke? Tästä sain vinkin että englannista löytyisi firma joka myy näitä järkihintaan mutta osoite unohtui.. :-\

Lisäksi olen paininut oudon sähkövian(?) kanssa. Eli sisävalo palaa oli ovet auki tai ei. ovikytkimen tarkastin ja ne toimii kuten myös ovi auki -merkkivalo. Onko tälle joku viiverele jossakin joka jumittaa?? Toinen valo-ongelma on että hanskalokeron valo ei pala, eikä sille tule virtaa. Ratin alla sivussa olevat sulakkeet kaikki ok. Samoin akun takana olevat sulakkeet.. :p

Viimeisenä kaipaisin vinkkejä mistä löytäisin sähkökaaviot / käyttöohjekirjan? Sen verran tuntuu olevan sähköhärpäkettä ym. vaikka tosiaan vanha auto onkin että kummasti helpottaisi vianhakua kun olisi kättä pidempää apuna :D

Toivottavasti joku jaksoi lukea ja osaisi auttaa newbietä :eek: ;D

-Petteri

ps. Jos jollain purussa tämmönen härveli niin saa vinkata vaikka Petteri80@gmail.com!

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
24
Vs: Megane I Cabrio-97

Olet siis löytänyt keltaisen Rellun:) Onnittelut! Itsellä on muutama Coupe malli ja olen samaisen asian kanssa pähkäillyt niistä auki kiinni valoista. Mielestäni kuskin oven ( karmin) reunassa on se kumi nasta,joka laittaa valon kiinni kun ovi on kiinni. Äkkiseltään se näyttäisi toimivan,mutta jouduin käytetään siinä ensiapuna ilmastointiteippiä,jotta " kolo" saatiin kiinni. Jos ei auta niin laita sen nastan vastapuolelle oveen muutama kerros ilmastointiteippiä,niin josko valo sitten sammuisi. Itsellä on ovi sen verran painava,että asetukset hakusessa.taitaa saranatapit olla jo inasen väsyneet.

Itse olen löytänyt muutamia hyviä cabriolet osoitteita Ranskasta,Belgiasta ja Hollannista. Kerron sinulle nuo tiedot,kun löydän ne lapuilta.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
13

Enpä ole tullutkaan ajatelleeksi miten paljon rättikatto muuttaa auton kuin melkein toiseksi. Tuon ikäinen tavallinen Meksu ykkönen olisi sentään varmaan maailman halvin ja helpoin pitää kunnossa ja löytää varaosia mistä vain. ;)

Petteri80

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
1

Fuego Turbo sanoi:
Olet siis löytänyt keltaisen Rellun:) Onnittelut! Itsellä on muutama Coupe malli ja olen samaisen asian kanssa pähkäillyt niistä auki kiinni valoista. Mielestäni kuskin oven ( karmin) reunassa on se kumi nasta,joka laittaa valon kiinni kun ovi on kiinni. Äkkiseltään se näyttäisi toimivan,mutta jouduin käytetään siinä ensiapuna ilmastointiteippiä,jotta " kolo" saatiin kiinni. Jos ei auta niin laita sen nastan vastapuolelle oveen muutama kerros ilmastointiteippiä,niin josko valo sitten sammuisi. Itsellä on ovi sen verran painava,että asetukset hakusessa.taitaa saranatapit olla jo inasen väsyneet.

Itse olen löytänyt muutamia hyviä cabriolet osoitteita Ranskasta,Belgiasta ja Hollannista. Kerron sinulle nuo tiedot,kun löydän ne lapuilta.
Kiitos vastauksesta.

Joo mietin kyllä että kehtaako tollasella ajella mutta miksipäs ei :D
Koetin tiirailla ovea sekä korin puolta mutta en kyllä löytänyt sieltä mitään nastaa, vain pari kumitulppaa..? :p

Vielä sellainen kysymys että onko noiden kiinni jumahtaneiden vääntösauvojen irroitukseen mitään kikkaa? Pari tuntia niitä takoneena ja pultin toiseen päähän katkaisseena luovutin kun ei liikkuneet milliäkään.

-Petteri

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tykkäyksiä
9

Kannattaa tää lukea: https://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=12855.0
muistaakseni tuolla oli antennista hyviä havaintoja - erityisesti sen elvyttämisen suhteen.

Petteri80

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
1

Moi.

Joko olet löytänyt osoitteita?
Sisävalo-ongelma myös edelleen päällä ☹

Ylös Bottom