Megane eVision / Megane E-Tech Electric

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
6
Pysäköintiavustin päivityksen jälkeen alkoi tutkat vasta toimimaan parkkipaikalla.
Sähkö Meganen näyttöön tulee välillä ilmoitus: vaiht. kuuma tilapäinen. Teksti on keltainen ja siinä on kahvikupin logo. Palaa vain hetken, ettei ehdi edes kuvaa nappaamaan.
Alkuperäisiä Renault 18" Elsinki vanteita en saanut talvirenkaisiin, kun tehdas ei pysty toimittamaan. Täyty tyytyä MAK vanteisiin.
 

Vastarakki

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Jännä kyllä, ettei noita päivitysten sisältöjä löydy. Mä yritin googlailla vieraillakin kielillä, mutta ranska ei taivu - siinä lie vika. On varsin todennäköistä, että autoja lähtee tehtaalta ihan eri ohjelmistoilla ja kokoonpanoilla, jopa eri komponenteilla. Näin ainakin Volkkareissa. Minkäpä takia ne valmistais autoja vanhalla softalla jos niihin voi asentaa suoraan uudemman.

Jotain versionumeroita (hardware, software, firmware) varmaan näkyis sieltä infotainmentista.
 

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
6
Käytin sähkö Meganen renkaan vaihdossa Lohjanportin autossa. Samalla kyselin päivityksistä, eivät tienneet mitä päivityksessä autolle tapahtuu. Pariin esittely autoon oli tullut samat päivitykset, kuin minun autoon. Toi ilmastoinnin päivitys kiinnostaisi, eli huomasiko että jotain tapahtui autossa?
 

Kojuvi

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Tänään ruuvailin sitten talvipyörät alle. Yritin momenttiavaimella etsiä alkuperäisistä kiriristysmomenttia, mutta vielä 140 Nm ei saanut pultteja pyörähtämään kiinnipäin. Ilmeisesti nämä peltivanteet on vedetty pulttipyssyllä summamutikassa tosi tiukkaan. Laitoin aluille 126 Nm, kun avaimessa sattui siihen sopivasti viiva.

Ja miellyttävä yllätys: vaikka renkaissa ei ole paineantureita, niin ei tule mitään herjoja eikä varoitusvaloja! Rengaspainenäytössä vain on pelkkiä viivoja. Näillä Contin kitkoilla autosta tuli todella hiljainen ja pintapehmeä. Silti meno ei tunnu huojuvalta, ohjausvaste on edelleen terävä. Olen erittäin tyytyväinen.
 

jk_single

Jäsen
Viestejä
146
Tänään ruuvailin sitten talvipyörät alle. Yritin momenttiavaimella etsiä alkuperäisistä kiriristysmomenttia, mutta vielä 140 Nm ei saanut pultteja pyörähtämään kiinnipäin. Ilmeisesti nämä peltivanteet on vedetty pulttipyssyllä summamutikassa tosi tiukkaan.
Lepokitka kierteissä ja kartiopinnassa on niin suuri ettei tuolla tavalla pysty kovin tarkasti päättelemään kuinka tiukalle on vedetty. Kokeile vaikka uudestaan kiristää niitä mitä itse vedit, suurentamalla pikku hiljaa momenttiavaimen säätöä.
 

megaanikko

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Ärsyttävä piirre muuten hyvin toimivassa järjestelmässä on, että nopeusrajoituksiin mukautuva vakionopeuden säätö pitää kytkeä päälle erikseen joka kerta, kun virran käynnistää uudelleen. Kummallista sikäli, että kaikki muut asetukset säilyvät muistissa uudelleen käynnistettäessä. Onko muilla sama juttu eli onko perusjärjestelmäasetus, vai mahtaako mun Megis kaivata päivitystä?
20221115_150845.jpg
 

Hakkapeliitta

Nuorempi jäsen
Viestejä
24
Mulla oli tuota nopeusrajoituksen asetuksen ongelmaa kans alkuun mutta ekan softapäivityksen jälkeen se muistaakseni poistui eli nyt kone muistaa asetukset.

Noista päivityksistä:
Se ilmastoinnin päivitys oli jonkun ulkomaalaisen foorumin mukaan ilmalämpöpumpun ohjauksen/akun lämpötilan hallinnan päivitys auton lataustilanteisiin liittyen.

Jotkut odottavat ECO-moodiin tulevan päivitysten myötä 110km/h nopeusrajoitus vakkariin nykyisen 100km/h sijaan.
Saapa nähdä tuleeko.

Muuten noista päivityksistä on tosiaan aika vähän tietoa mutta varsinkin saksalaisilla ja ranskalaisilla on jotain hajua niistä. Googlen kääntäjällä kun lueskelee sivuja ja kääntää nimenomaan englanniksi sivut, ei suomeksi, niin saa aika hyvin selvää että mistä puhutaan.
 

Kojuvi

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Minulla vanhanaikainen jäykkä vakkari ottaa Ecolla ohjenopeudeksi ainakin 120 km/h ja kulkikin yli 110 km/h mitä nyt hätäisesti kokeilin. Kaasupolkimella se kulkee Ecolla n. 113 km/h
 

Kojuvi

Nuorempi jäsen
Viestejä
13
Tuli iloittua liian aikaisin varoitusten puuttumista rengaspaineantureista. Autolta meni n.10 km kunnes se tajusi, että anturit puuttuu. Onneksi ison herjalaatikon oikeasta mittarista pystyi kuittaamaan pois mutta palamaan jäi kiintoavaimen kuva ja renkaan varoitusvalo. Täytyy miettiä jaksaako niitä katsella koko talven vai maksaa n. 300 € antureiden jälkiasannuksesta. Sillä kyllä saisi nykyisilläkin sähkön hinnoilla mukavasti kilometrejä
 

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
6
8000 km on ajettu sähkö Meganella. Paras Renault (9kpl) talvella. On todella lämmin (asetus 20 astetta), helppo puhdistaa lumesta ja mukava ajaa (alla Conti kitkat).
Ainoat miinukset ovat:
Takaluukku, joka saisi ponnahtaa enemmän auki, ettei tarvitsisi liata sormia, kun saisi sisemmältä nostettua luukkua.
Latausluukku, mikä avautuu itsestään keskuslukkojen auetessa tai välillä saa kikkailla että se avautuisi. Vuonna 1996 Meganessa oli muovinen tankkausluukku, jonka mekanismissa oli valkoista vaseliinia, joka jäätyi. Nyt on samaa vaseliinia latausluukun lukitustapissa. Totesivat ominaisuuden merkkihuollossa, löysivät varaosanumeron, mutta varaosaa ei ole olemassa
 

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
6
Ilmoitus; Vaihteis. tilapäisesti kuuma (keltaisen laatikon sisällä), joka tulee kojetauluun satunnaisesti vilahtaen. Vaimoni sanoi, ettei se ole hänen ajaessa ilmestynyt. Kahdestaan kun olemme reisussa, niin aika usein ilmestyy. Merkkihuollossa eivät tienneet mitään tästä.
 

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
6
No nyt löytyi päivitykset. Eli kosketa multimedia paneelissa (keskinäyttö) auto logoa, sitten AJONEUVO logoa, sitten PÄIVITYS, sitten PÄIVITÄIMG_20221126_175632_HDR.jpg HISTORIA. Nyt näytössä on kaikki päivitykset, joita koskettamalla saat infoa päivityksestä.
 

Vastarakki

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Hyvältä näyttää Rellun päivitystahti. Omassa ID3:ssani on tullut vain kaksi päivitystä langattomasti, molemmat olleet lähinnä kosmetiikkaa. Muut tärkeät päivitykset on käyty asentamassa pajalla, vaikka auto on ollut liikenteessä yli kaksi vuotta.
 

Vastarakki

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Kysyin tuoreen tieton Megiksen toimitusajasta jälleenmyyjältä. Luovutus olisi helmikuussa, eli pari viikkoa on tullut positiivista kehitystä. Techno avustinpaketilla tilattu 6.9.
 

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Onko muilla ongelmia MyRenaultin kanssa? Eilen illalla viskasi pihalle ja kun kirjauduin takaisin niin auto oli hävinnyt sieltä. Sitten kun yritin yhdistää auton uudelleen appiin niin tulee vain teksti ”Meillä on teknisiä ongelmia. Yritä muodostaa yhteys myöhemmin.” Tähän asti toiminut kaikki täydellisesti. Auto ollut nyt vajaa kolme viikko minulla.
 

Vaahteramaki

Jäsen
Viestejä
118
My Renault appi on umpisurkea. Yhteysvirheisiin joudut valitettavasti tottumaan. Välillä tiedot tosiaan katoavat, mutta tulevat sitten myöhemmin takaisin. Itse käytän appia melkein ainostaan tarkastaakseni että hetilataus on toiminnassa. Joskus käynnistän sillä lämmityksen, muta useimmiten se herjaa juuri tuota yhteysvirhettä :mad:
 

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Okei. No kiva tietää. Puhutaanko minkälaisista ajoista yleensä kun tuo alkaa taas toimia? Olisi tulevana viikonloppuna reissua tiedossa ja itsenäisyyspäivän yli niin olisi hyötyä siellä tuosta appista.
 
Ylös Bottom