Megane eVision / Megane E-Tech Electric

megaanikko

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Tilasin toukokuussa Megane E-Tech Evolution ER:n metallivärillä ja avustinpaketilla (mukautuva vakionop.säädin, ym.) Olisin halunnut saman kokoisen 60 kW Technon, mutta siitä olisi joutunut maksamaan yli 5000 euroa enemmän, koska olisi mennyt sen verran yli 50000 euron, että ei enää saanut tingittyä hintaa alle hankintatukirajan. Evolutioniin siis sai vielä tuon 2000 euroa. Technoon olisi saanut haluamani sinisen värin, kun Evolutioniin saa vain mustan, valkoisen ja harmaan. Lisäksi olisi ollut hyvä saada lisätyn näkemisen paketti etenkin pysäköintiavustimen, 360-kameran ja tautapeilikameran johdosta, mutta paketti ei ole saatavilla Evolutioniin.
Näkyvyys taakse on E Techissä huono, takaikkuna on pikkuaukko. Parin ominaisuuden takia ei siis kuitenkaan kannattanut maksaa viittä tonnia enemmän.
Auton pitäisi olla tulossa loka-marraskuussa, sanottiin. Tietenkään ei olisi ihme, vaikka venyisi ensi vuodelle.
 
Viimeksi muokattu:

Hakkapeliitta

Nuorempi jäsen
Viestejä
18
Oon tässä yrittänyt etsiä tietoa, että käykö vm 2017 Scenicin vanteet tähän sähkö-Meganeen.
Molemmissa on sama rengaskoko.

Jälleenmyyjät eivät osaa sanoa(ainakaan Käyttöauto), että sopiiko vanteet. Täytynee odotella että tulee auto ja pääsee kokeilemaan.

Alkuperäinen 20" vannesetti sähkö-Meganeen on meinaan yli 2000€, niin olisi kiva käyttää nuo käsissä olevat vanteet talvirenkaille.
 

kurtsi

Renault Talisman Sport Tourer -16
Viestejä
681
Veikkaus: toinen niistä alkoi vaikuttamaan toisen koeajon jälkeen niin aneemiselta, että ei pysty, ja toisen hinta taas menee sen verran yli budjetin, että ei pysty.
Elä nyt minua köyhäksi hauku. Mersussa toimitusaika todella pitkä, lähes Kia EV6 tasoa.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 366
Elä nyt minua köyhäksi hauku.
No hei, kyllähän tässä nyt vähän on varaa köyhiä kyykyttää, kun ite ajelee parinsadan tuhannen euron uudenkarhealla lagunalla :D. Taitaa se sitä paitsi kallein E-Tech olla lähtöhinnaltaan kalliimpi kuin halvin EQA, jotta ei se mersu niin ajatellen eri hintaluokassa kulje.

Mutta kerro nyt meille uteliaille, että mikä se tekemäsi paha virhe oli?
 

Hakkapeliitta

Nuorempi jäsen
Viestejä
18
Sähkö-Meganen vannetietoja:

7J20, offset 34
7J18, offset 34
6.5J18, offset 38.

Pulttijako luultavasti 5x108.

Scenicissä (2017) on alkuperäinen vannekoko 6.5J20, offset 33 joten eiköhän nuo vnahat vanteet käy uuteenkin autoon.

Eräs varaosamyyjä tosin epäili että sähköautoihin olisi ihan omat vanteet, koska tavalliset vanteet ei välttämättä kestä sähköauton tehoja.
Esitin eriävän mielipiteeni.
 

kurtsi

Renault Talisman Sport Tourer -16
Viestejä
681
No hei, kyllähän tässä nyt vähän on varaa köyhiä kyykyttää, kun ite ajelee parinsadan tuhannen euron uudenkarhealla lagunalla :D. Taitaa se sitä paitsi kallein E-Tech olla lähtöhinnaltaan kalliimpi kuin halvin EQA, jotta ei se mersu niin ajatellen eri hintaluokassa kulje.

Mutta kerro nyt meille uteliaille, että mikä se tekemäsi paha virhe oli?
Jos ei olisi käynyt koeajolla Mersulla. olisi jäänyt Me
Sähkö-Meganen vannetietoja:

7J20, offset 34
7J18, offset 34
6.5J18, offset 38.

Pulttijako luultavasti 5x108.

Scenicissä (2017) on alkuperäinen vannekoko 6.5J20, offset 33 joten eiköhän nuo vnahat vanteet käy uuteenkin autoon.

Eräs varaosamyyjä tosin epäili että sähköautoihin olisi ihan omat vanteet, koska tavalliset vanteet ei välttämättä kestä sähköauton tehoja.
Esitin eriävän mielipiteeni.
Onko Scenickin pulttijako 5x114,3 ?
 

Kojuvi

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Pulttijako on juurikin 5x114,3 ja keskireikä 66,1. Mitattua tietoa. Nissaneissa on paljon ET 40, se varmaan käy tähän myös.
 
Ylös Bottom