Megane E-Tech Electric

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Aina saanut talvellakin maximit 130kW kun vaan muistaa heti lähtiessä laittaa navigoinnin laturille minne on menossa, ja tulee n. 7-10% varauksella tolpalle. Nopein tapa tällä on tehdä matkaa kun hinkkaa siinä 5-10% ja 50%, korkeintaan 60% välissä ja jatkaa taas matkaa. Ja 22kW tulee kyllä AC tolpasta jos vaan ei ole kuormanhallinta rajoittamassa.

hhelminen

Aktiivinen jäsen
TM 17a 2022 annettiin ymmärtää myös että täytyy osata käyttää akun esilämmitystä DC pikalatauksessa, TM testissä pikalatauksessa oli keskiteho ollut reilu 60 kW varausvälillä 10-80 %.
Eikö tuosta akun esilämmityksen tarpeesta ole sitten mainittu manuskassa?
Varsinkin kehuja sai oma 22kW laturi joka latasi akun tyhjästä täyteen ajassa 3 tuntia 17 minuuttia.
Kesäkelillä mitattu kuutus taajamassa 16 kWh/100, maantiellä 15 kWh/100 ja moottoritiellä 120km/h 19 kWh/100.

Kojuvi

Nuorempi jäsen
Toimiiko muilla kaukovaloautomatiikka kunnolla. Minulla se on paremminkin lähivaloautomaatti. Pitkille vaihto loppuu parinkymmenen kilometrin jälkeen. Sen jälkeen kun laittaa käsin pitkät ja painaa automaattinappia, niin heitää lyhyille. Saattaa myös vaihtaa lyhyille muutaman minuutin ajon jälkeen, vaikka muita autoja ei ole lähimaillakaan. Muutaman kilometrin manuaaliajon jälkeen automaatti saattaa taas toimia vähän aikaa, mutta ei sen varaan voi laskea yhtään.

Ruuhitonttu

Nuorempi jäsen
Kiitoksia vastauksista :)

Kyllä tuo esilämmitys on laitettu päälle auton omasta navigaattorista tarpeen mukaan. Pitää seurata tuota tilannetta.

Itselläni tuo valoautomatiikka on toiminut moitteettaa, tuon kanssa ei ole ollut ongelmia.

Kun pikku ongelmista puhutaan niin onko muilla äänisäädöt temppuilleet? Itselläni satunnaisesti äänenvoimakkuuden säädöt tulevat useammankin minuutin myöhässä siitä kun niitä on säätänyt ja tämä korjaantuu auton sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä, muuten infotainment toimii moitteetta.

Vastarakki

Jäsen
Mitenhän tuo toimii yhteydessä tutkien kanssa Rellussa? Volkkarissa on rekkarikilven yläpuolella iso tutka, joka loskaantuessaan pudottaa ajovaloautomatiikan ja adaptiivisen vakkarin pois. Luulis että Megiksessäkin on joku Continentalilta ostettu härpätin.

Ruuhitonttu

Nuorempi jäsen
Mitenhän tuo toimii yhteydessä tutkien kanssa Rellussa? Volkkarissa on rekkarikilven yläpuolella iso tutka, joka loskaantuessaan pudottaa ajovaloautomatiikan ja adaptiivisen vakkarin pois. Luulis että Megiksessäkin on joku Continentalilta ostettu härpätin.
Adaptiivinen vakkari ainakin tipahtaa pois päältä huonolla kelillä ihan samallalailla kuin teki ID 4:ssä. Ei siinä ole mitään käytännön eroa ollut.

Kojuvi

Nuorempi jäsen
Tässä lienee tutka keulassa sen ison Renault- logon takana. Minulla ei ole mukautuvaa vakkaria ja ongelmat kaukovalojen kanssa ovat tulleet kuivalla säällä. Lasi on ollut puhdas ainakin läpinäkyvältä osalta, pitänee vielä puunata kameran kohdalta erityisesti.

Hakkapeliitta

Jäsen
Mulla ei ole ollut ongelmia kaukovaloautomatiikan, äänien tai lataustehojen kanssa.
Kaikki toimii hyvin.
Paitsi joskus vakkari ei asetu pikanapista ratista +5 nopeuteen, jonka olen asetuksista säätänyt. Eli ottaakin tismalleen nopeusrajoituskyltin nopeuden eikä laita asetuksen mukaista lisää siihen.
Joskus tekee sitä, joskus ei. En ole päässyt kärryille että mikä logiikka siinä on.

Jysky

Megane Electric
Vakkarista huomannut että 50 vauhdissa ei toimi tuo itse asetettu + lukema mutta 60 ylöspäin toimii aina

Ylös Bottom