Megane E-Tech Electric

Kojuvi

Jäsen
Viestejä
29
Mitenkähän tuon Androidauton tyrkytyksen saisi pois? Nyt se pyytää yhdistämään joka lähdössä ja ruutu jää mustaksi ellei erikseen valitse jotain muuta näyttöön. Minulle AA ei tuo mitään lisäarvoa auton omiin toimintoihin ja puhelimen pelkkään BT- kytkentään nähden, päinvastoin
- karttanäytön kuva on paljon pienempi, siinä jotain muita toimintoruutuja
- puhelin on kahden näppäyksen takana
- laittaa aina wifi:n päälle puhelimeen
- tuntuu, että puhelimen virrankulutus kasvaa
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Mitenkähän tuon Androidauton tyrkytyksen saisi pois? Nyt se pyytää yhdistämään joka lähdössä ja ruutu jää mustaksi ellei erikseen valitse jotain muuta näyttöön. Minulle AA ei tuo mitään lisäarvoa auton omiin toimintoihin ja puhelimen pelkkään BT- kytkentään nähden, päinvastoin
- karttanäytön kuva on paljon pienempi, siinä jotain muita toimintoruutuja
- puhelin on kahden näppäyksen takana
- laittaa aina wifi:n päälle puhelimeen
- tuntuu, että puhelimen virrankulutus kasvaa
Ei mulla vaan ole mitään onkelmaa, puhelimena Samsung xcover 6 Pro. Auto nyt viikon ollut käytössä.
Liitän bt:llä kännyn autoon puheluita varten. Navina olen käyttänyt auton google mapsia.
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
No niin, kohta kuukausi ajeltu, n 1000 km. Keskikulutus 17.4 kwh/100 km.
Mukavastihan tällä siirtyy paikasta toiseen.
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Tuohan on oikeastaan loistava lukema talvikylmillä ja tuolla varaustasolla, kun vertaa ev-database.orgin latausnopeuskäyrään: https://ev-database.org/img/fastcharge/1521-FastchargeCurve.png
Olen nyt 2 kertaa ladannut cittarin 100 kwh teholatauspisteessä, jossa 2 auton paikat.
Toisella kertaa oli toinenkin laturi käytössä toisella kertaa olin yksin. Molemmilla kerroilla latausteho kuitenkin 46 kwh.
Eli cittarin 100kwh jakaa käytännössä sen n 50 kwh / pistoke ?
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Olen nyt 2 kertaa ladannut cittarin 100 kwh teholatauspisteessä, jossa 2 auton paikat.
Toisella kertaa oli toinenkin laturi käytössä toisella kertaa olin yksin. Molemmilla kerroilla latausteho kuitenkin 46 kwh.
Eli cittarin 100kwh jakaa käytännössä sen n 50 kwh / pistoke ?
No nyt latasi 60 kwh teholla. Oisko akku ollu lämpimämpi tunnin ajon jälkeen vs. edellinen kerta suoraan aamukylmällä 800 m päähän cittarin laturiin ? Keskikulutus nyt 16.8 kwh/100 km ( ajettu 1500 km)
 

Vastarakki

Jäsen
Viestejä
35
Paljonko oli varausta kun aloitit latauksen? Mulla on usein K-latauksen pöntöt toimittaneet huomattavasti hitaammin virtaa kuin latauspisteen kyljestä voisi päätellä.
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Paljonko oli varausta kun aloitit latauksen? Mulla on usein K-latauksen pöntöt toimittaneet huomattavasti hitaammin virtaa kuin latauspisteen kyljestä voisi päätellä.
22 % oli alussa varausta. Itse asiassa nyt kun tarkistin, että 38,1 kwh ladattu 45 minuutissa ,niin eihän siitä tule kuin 50,8 kwh latausnopeudeksi. Olin siis yksin 100kwh teholatauspisteessä.
 

Vastarakki

Jäsen
Viestejä
35
Jos 50 kW on keskiteho niin se on hyvin tyypillinen viileään akkuun yli 20 % varauksella. Latauspiste todennäköisesti toimi ihan niin kuin pitää, mutta auto ei ollut optimaalisessa tilassa.
 

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
Kannattaa laittaa auton navigaattoriin se latauspiste tai jokin lähellä olevista, mitä meinaa käyttää.
Itse laitan joka kerta niin auto valmistelee akun latausta varten ihan itse. Rellussa on sen verran hidas toi DC-lataus muutenkin, niin en halua venyttää sitä olemalla käyttämättä autoon rakennettua järjestelmää hyväkseni.
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
No nih, auto ja myrenault appi kadottivat
toisensa kuun vaihtuessa.
Kuvan ohjeita seuraten ei ilmesty data collection rivi näyttöön vaikka tiedot ja sijainti jaettu...
Mitäs ny, profiili pois ja uudestaan alustako ?
Screenshot_20230601_193911.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
Vai tuliko taas päivitys appiin kuten jouluna joka sotkee yhteyden...

Itse aloittaisin ehkä asentamalla appin uudelleen ja laittamalla auton sinne.
Toi renun appi ei ole kovin laadukas.
 

Kojuvi

Jäsen
Viestejä
29
Mulla teki saman, mutta ei hätää. Sain asiakaspalvelusta ohjeen, jolla korjaantuu:

"Valinnan voi myös tehdä valikoista:
Auton kuvake oikeassa yläkulmassa -> Verkko ja internet -> Yhteydet -> Tiedot ja sijainti jaettu Renaultin kanssa oltava ON"
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Mulla teki saman, mutta ei hätää. Sain asiakaspalvelusta ohjeen, jolla korjaantuu:

"Valinnan voi myös tehdä valikoista:
Auton kuvake oikeassa yläkulmassa -> Verkko ja internet -> Yhteydet -> Tiedot ja sijainti jaettu Renaultin kanssa oltava ON"
Nii, mulla se on päällä mut ei silti yhdisty.
No, katsotaan onko vkonloppuna motivaatiota säätää alusta asti uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
No nii, ei siinä auttaunut muu kuin tilin poisto autosta ja uudestaan avaus. Nyt toimii. Lataushistoria hävisi.
 

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
Takapään kolinaan on nyt kuulemma osat, kertoi ulkomaalainen foorumi.

Eli kannattaa kohta alkaa tiedustelemaan Suomestakin ko. vian korjausaikoja.
 

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
Taka-akselissa joku kolisee etenkin pakkasella, ilmeisesti ääni häviää lämpimillä keleillä.

Tulee jostain iskarin kiinnityksestä tms.

Kolina on esiintynyt useammassakin yksilössä, Suomessa ja ulkomailla.
 

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
12
MeganE oli just 30tkm huollossa Lohjanportin autossa. Missä valitin oikean takarenkaan alueelta tulevaa pientä naksahdusta, ihankuin koiranluu tai iskari löysällä. Saivat äänen kuulumaan ( kuului myös heidän esittelyautossa), mutta mitään ei ollut löysällä. Tekevät maahantuojalle ja tehtaalle ilmoituksen. Ajoittain esiintynyt ilmoitus koetaulussa: Vaihteisto kuuma tilapäisesti. Tehtaalta tullut infoa, että täytyy lisätä 0,6l öljyä "vaihteistoon".Halpa huolto 168€, josta raitisilmasuodatin noin 55€. Katselin aikani kuluksi myytävänä olevaa alkaen hintaista long range mallia. Hinta karvan alle 52t€. Ikävä kyllä noi jää myyjien käsiin. Eipä näitä relluja hirveesti liiku, mutta aina on kiva moikata tavatessa. ONNEKSI meni Ankaran osto mönkään, kun on alkanut hybridien moottorit ruostumaan sisältä, Moottori lehden nettisivulla on juttu Bemarista.
 

@ntsu

Jäsen
Viestejä
238
ONNEKSI meni Ankaran osto mönkään, kun on alkanut hybridien moottorit ruostumaan sisältä, Moottori lehden nettisivulla on juttu Bemarista.
Ei Arkanassa ole Bemarin moottoria eikä se ole lataushybridi. Itselataavan moottori kyllä pysyy ajossa lämpimänä. Bensaakin menee 5 litraa satasella;)
 
Ylös Bottom