Megane Break I

Tykkäyksiä
3
No kun nyt moottoriöljyistä tuli puhe, niin aina näihin halpoihin kulkineisiin halvinta mahdollista olen ostanut ala 13 juoroo neljän litran purnukka.
Sittemmin kun luin että jos halpaa kulkinetta pitää pidemmän aikaa, kannattaisi kuluneessa moottorissa käyttö itse asiassa niin laadukkaita öölejä kuin mahdollista. Ne ohivuodothat ja kaikki kuluneisuus rasittavat öljyjä tavattomasti.
Noh, siirryin siis jopa 20 euron pänikkään tuon lukemani johdosta. :)

Tykkäyksiä
2
Ei se hinta taida suoraan kertoa öljyn laadusta kaikkea, tunnetut brändit pystyvät ottamaan isomman katteen.
Edellisessä diesel-Meganessä käytin eri 0-5w-40-50 öljyjä, kaikki toimivat eikä mitään kulunut 10 tkm:llä niin paljoa että olisi pitänyt lisätä. Uudemmassa Meganessakin on ollut Nesteen ja Mobilin öljyä joilla ei ole RN0710 luokitusta, mutta tuntuu toimivan. Enemmän luotan siihen että synteettinen öljy toimii sen 10tkm ja sitten kun vaihtaa ei tarvitse miettiä onko suodatin tukossa, öljy liian likaista, liian laimentunutta tai muuten ominaisuuksiltaan heikentynyttä. Moottoriöljy on niin halpaa että en itse viitsi alkaa testaamaan kuinka kauan sillä voi ajaa vaihtamatta.
Suomessa on parasta silti olla riittävän juoksevat öljyt ettei kovillakaan pakkasilla kone pyöri ilman voitelua.

Ylös Bottom