Megane Break I

Viestejä
427
Tykkäyksiä
3
No kun nyt moottoriöljyistä tuli puhe, niin aina näihin halpoihin kulkineisiin halvinta mahdollista olen ostanut ala 13 juoroo neljän litran purnukka.
Sittemmin kun luin että jos halpaa kulkinetta pitää pidemmän aikaa, kannattaisi kuluneessa moottorissa käyttö itse asiassa niin laadukkaita öölejä kuin mahdollista. Ne ohivuodothat ja kaikki kuluneisuus rasittavat öljyjä tavattomasti.
Noh, siirryin siis jopa 20 euron pänikkään tuon lukemani johdosta. :)
 
Viestejä
463
Tykkäyksiä
2
Ei se hinta taida suoraan kertoa öljyn laadusta kaikkea, tunnetut brändit pystyvät ottamaan isomman katteen.
Edellisessä diesel-Meganessä käytin eri 0-5w-40-50 öljyjä, kaikki toimivat eikä mitään kulunut 10 tkm:llä niin paljoa että olisi pitänyt lisätä. Uudemmassa Meganessakin on ollut Nesteen ja Mobilin öljyä joilla ei ole RN0710 luokitusta, mutta tuntuu toimivan. Enemmän luotan siihen että synteettinen öljy toimii sen 10tkm ja sitten kun vaihtaa ei tarvitse miettiä onko suodatin tukossa, öljy liian likaista, liian laimentunutta tai muuten ominaisuuksiltaan heikentynyttä. Moottoriöljy on niin halpaa että en itse viitsi alkaa testaamaan kuinka kauan sillä voi ajaa vaihtamatta.
Suomessa on parasta silti olla riittävän juoksevat öljyt ettei kovillakaan pakkasilla kone pyöri ilman voitelua.
 
Viestejä
207
Tykkäyksiä
18
Toivottavastu megane ei tuu mustasukkaseksi kun eilen ajeltiin auringossa tämmösellä. Vakavasti aloin miettiin et ostas tämmösen moottorivikasena ja korjais ittelleen.

 
Viestejä
207
Tykkäyksiä
18
Ajattelin että kirjottasin pienen listan mitä kaikkea on tullut vaihdettua että itsekin muistaisi.

- 4 imuventtiiliä.
- kaikki pakoventtiilit.
- kaikki venttiilinvarren kumit.
- jakohihna + vesipumppu + kiristinrulla.
- moniurahihna + rullat.
- kaikki puolat.
- tyhjäkäyntisolenoidi.
- moottorin lämpötila anturi.
- kaasuläpänasentoanturi.
- alapallonivel oikea + vasen.
- raidetangonpää sisempi + ulompi molemmat puolet.
- etuiskarit + jouset molemmat puolet.
- etuiskareitten pölysuojat ja laakerit.
- takaiskarit oikea + vasen.
- vetoakseli oikea.
- risa takapuskuri uusittu.
- pissapojat takaiskuventtiilit uusittu.
- vaihteensiirtimen akselin stefa.
- kuskin puolen peilinlasi.
- takajarrupalat brembo.
- puuttuva imuputki keulasta suodattimeen hankittu ja asennettu.

Autoon asennettu.
- lisäpitkät ledpaneli.
- vetokoukku.



Varmaan muutakin ja jatkan kun muistan..
Jokohan alkaa olemaan Suomen huolletuin 1 koppanen meksu?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
266
Tykkäyksiä
9
Mutta rahaa on menny saman verran ku uuden auton osamaksu ja kausitarkistus merkkikorjaamolla.

Miettikääs huvikseen paljo tämä megane ois maksanu jos kaikki ois teetetty merkkiliikkeesä.
 
Viestejä
207
Tykkäyksiä
18
Jo taas vastustaa. Etummainen lambda lähti irti lämmöllä ja pulttipyssyllä. 3h taistelun ja lämmittelyn jälkeen takimmainen on edelleen paikoillaan ja tietysti muoto meni. Ei ota hylsy enään kiinni. No pitää levätä yö ja huomenna koittaa uudestaan....
 
Ylös Bottom