Megane Break I

Viestejä
445
Tykkäyksiä
9
Hyvä idea maalata vanne muuten mustaksi paitti puolat. Noi välit tahtoo olla mustan möhnän peitossa ainakin eturenkaissa, kun jarrupöly tarttuu tiukasti kiinni...
 
Viestejä
296
Tykkäyksiä
2
Aika tukossa on ilmansuodatin tarvinnut olla. Noilla muilla ei kyllä mitenkään taiota edes kahta hevoswoimaa. Olettaen siis, että ne öljyt nyt edes joskus on vaihdettu ennen tuota huoltoa.
Laatikkoöljyillä on yllättävän suuri vaikutus, sen huomaa prätkän kanssa hyvin, keväällä kun uudet öljyt kytkin ja laatikko toimii kuin unelma ja syksyllä 5-10tkm myöhemmin on käytös hyvin epämääräinen.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
868
Tykkäyksiä
19
Mutta se nyt on katumopojen kanssa öljyistä riippumatta ihan yleinen ilmiö ja tuntemus, että keväällä ne kulkee niin perkeleesti ja syksyllä ei mee enää yhtään mihinkään :). Ite en kyllä koskaan ole havainnut, että öljyt havaittavasti tehoihin vaikuttaisi niissäkään, varsinkaan kun ne tulee kuitenkin pakostakin vaihdettua aika tiheään autoon verrattuna. Kytkimen ja laatikon yleiseen toimintaan havaittava vaikutus toki.
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
Nyt on ehjä takapuskuri paikoillaan. Maalattu paukkupullomaalilla ja lakat samalla metodilla päälle. Minun silmään meni sävy ihan riittävän lähelle.

 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
445
Tykkäyksiä
9
Jaa, oot vielä tuon verran tyyliä hukassa Meksu ykkösen farkkuun, että jopa tarvikekapselit talvigummeissa :)
Itellä ei vielä varaa aluvanteisiin molemmissa sarjoissa, mutta sentään Meksu kakkosen muovikapselit talvikiekoissa.
Ja toi takalasinpyyhkimen varsi on sitten oma juttunsa. Alkupään autoissa metallinen ja pari viimeistä vuotta muovia.
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
Mullahan on ilmoitus päälänsä että alut ostasin. Nii ja toi varsi niin siittä en niin välitä kunhan pituus ja sopivuus natsaa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
445
Tykkäyksiä
9
Joskus viime vuonna kattelin Tori.fi, niin yllättävän monta sarjaa oli tuota Meksu ykkösen tykkivannetta tarjolla kohtuuhintaan olikohan tosin renkaat päällä useimmat.
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
Nyt on joulurauha rellun kanssa. Kunhan siittä päästään niin vaihdan vetoakselin apukuskin puolelle ja sen jälkeen pussillisen antureia. Esim kaasuläpän asentoanturin ja imupaineen kampuran asento jne. Pikkusta ennakointia nääs
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
Seuraava homma olis laitella kabiininjäähdytys reilaan. Palikoita on jo hommattu ehkä liikaakin mutta tuleepa kuntoon. Jos ihmettelette miksi laittelen rahaa autoon minkä arvo on alhainen on se että kiva korjailla kuntoon. Ajelen sitten aikani ja myyn pois. Oikea voittaja on se joka multa auton ostaa kun sen myyn.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 944
Tykkäyksiä
12
Breikkarin on asenne kohdillaan. Aina ensin ihmetellään kun Rellusta on kysymys,että miksi osat ovat noin kalliit tai mistä saa halvemmalla? Taatusti tämä farmari on paremmassa kunnossa joskus kun yksikään muu vastaava. Mä voisinkin ostaa joskus kasan osia,niin kaikki jäisi laittamatta. Hyvä kun pakolliset ja välttämättömät saisi kiinni.

Vielä kerran onnittelut hyvästä auton hoidosta!
 
Viestejä
363
Tykkäyksiä
2
Tykkään myös Breikkarin asenteesta vanhaa Renaultia kohtaan, kun vähän väliä saa lukea, että ei kai tuota vanhaa paskaa kannata laittaa, kun paaliin vaan rellun romu. No mitä sitten kannattaa laittaa, on ihan jokaisen oma asia. Minäkin laitoin R5 GTX;n yli 10-vuoden seisonnan ja kilvettömän ajan jälkeen ajoon ja toinen talvi on jo menossa, kun ajelen ns. 3-autona. Kun hitsailin helmapeltejä työpaikallani viikonloppuisin ja korjailin vikoja kuntoon, niin moni kävi kattelemassa ja ihmettelemässä, että miksi? Tokasin vain takaisin, että tää on mun terapiaa... Nyt on ollut hauskaa ajella R5,lla, kun ihmiset kattelee minua, että voi raukkaa, millä tuokin joutuu ajamaan ;)
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
Ajattelin että kirjottasin pienen listan mitä kaikkea on tullut vaihdettua että itsekin muistaisi.

- 4 imuventtiiliä.
- kaikki pakoventtiilit.
- kaikki venttiilinvarren kumit.
- jakohihna + vesipumppu + kiristinrulla.
- moniurahihna + rullat.
- kaikki puolat.
- tyhjäkäyntisolenoidi.
- moottorin lämpötila anturi.
- kaasuläpänasentoanturi.
- alapallonivel oikea + vasen.
- raidetangonpää sisempi + ulompi molemmat puolet.
- etuiskarit + jouset molemmat puolet.
- etuiskareitten pölysuojat ja laakerit.
- takaiskarit oikea + vasen.
- vetoakseli oikea.
- risa takapuskuri uusittu.
- pissapojat takaiskuventtiilit uusittu.
- vaihteensiirtimen akselin stefa.
- kuskin puolen peilinlasi.
- takajarrupalat brembo.
- puuttuva imuputki keulasta suodattimeen hankittu ja asennettu.
- aurauskulmat säädätetty.
- puuttuva moottorin suojamuovi hankittu.
- molemmat lambda-anturi.
- käsijarrun molemmat palautus jouset uusittu.

Autoon asennettu.
- lisäpitkät ledpaneli.
- vetokoukku.




Varmaan muutakin ja jatkan kun muistan..
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
Ehkäpä vähän riskaabeli kysymys. Minkä moottoriöljyt olette huomanneet olevan meganessa toimivaa? Ite roiskutin pitkin konehuonetta 5w-40 synteettistä teboilia.
 
Ylös Bottom