Megane Break I

Viestejä
129
Tykkäyksiä
11
Tuota vähän itsekin epäillyt jo etukäteen, että vähän haastavampaa samalla pyörittää ja painaa mäntää samanaikaisesti ilman sitä kalua.
"Kalu" näyttäisi maksavan 30 e Biltemassa ja Mötönetissä neljä kymppiä. Tekishän tuon itsekin jonkinlaisen jos olis hitsikone saatavilla, mutta ei tällä hetkellä mahdollista.
MIssäpäin liene vaikutat mutta jos PK seutua niin multa saat MIGin lainaan.
 
Viestejä
405
Tykkäyksiä
2
No Turussa pyörin lähinnä. Taidan panostaa tuon kalun ostoon, kun Puuilo-puljussa hinta kaks kymppiä juuh...
Kiitti tarjouksesta silti. :)
 
Viestejä
129
Tykkäyksiä
11
Nyt tarttisin tietoa että voiko tässä pelissä vaihtaa ulomman vetonivelen vai pelkästään koko vetoakselin? Vetoakseleitakin myydään eri pituisina. Oikea puoli kyseessä jos sillä asiaan mitään merkitystä on.
 
Viestejä
187
Tykkäyksiä
2
Alfamerin korjausoppaasta luen ja siinä seuraavanlaista tekstiä:

Jos vetonivel on AC1700-tyyppinen niin se on kuulemma kohtalaisen helppo itse uusia.
Mutta jos vetonivel GE86-tyyppinen niin silloin täytyy vaihtaa koko vetoakseli. Tuota GE86-vetoniveltä ei toimiteta ollenkaan varaosana.

En kyllä osaa tämän enempää auttaa tässä asiassa.
 
Viestejä
129
Tykkäyksiä
11
Alfamerin korjausoppaasta luen ja siinä seuraavanlaista tekstiä:

Jos vetonivel on AC1700-tyyppinen niin se on kuulemma kohtalaisen helppo itse uusia.
Mutta jos vetonivel GE86-tyyppinen niin silloin täytyy vaihtaa koko vetoakseli. Tuota GE86-vetoniveltä ei toimiteta ollenkaan varaosana.

En kyllä osaa tämän enempää auttaa tässä asiassa.

No menen helpoimman kautta ja hommaan koko akselin.
 
Viestejä
405
Tykkäyksiä
2
Biltema tarjoaa tuota samaa Puuilon työkalua 16,90€...Tuotenro. 19-234...liekö kiertosuunta oikea
Tuon huomasin tänään että Biliksessä vieläkin halvemmalla. Otin myös takasatulan irti, niin männässä ei ole mitään kahta koloa vaan sellanen sektorikuvio.
Tarkoittaa sitä että yleismallisempikin kalu kääntää sitä. Pitääpä käydä huomenna Biliksessä kattelemassa välinettä, matkaa tuonne Raision Biltemaan sen 5 km täältä.
 
Viestejä
129
Tykkäyksiä
11
Tuon huomasin tänään että Biliksessä vieläkin halvemmalla. Otin myös takasatulan irti, niin männässä ei ole mitään kahta koloa vaan sellanen sektorikuvio.
Tarkoittaa sitä että yleismallisempikin kalu kääntää sitä. Pitääpä käydä huomenna Biliksessä kattelemassa välinettä, matkaa tuonne Raision Biltemaan sen 5 km täältä.
No just. Ihanata että näissä mitä sattuu osia. Ihmekkö ite törmänny sekasotkuun osia kattoessan.
 
Viestejä
129
Tykkäyksiä
11
And here we go again. Nyt iski pirulaisen. Sisätilanpuhallin ei pyöri millään teholla. Ääni kuuluu että avaa ja sulkee kiertoilman. Sulake ehjä. Mikä näissä yleensä pettää?
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 869
Tykkäyksiä
5
Eikös se oo se moottori ( joka on siellä konetilassa) tai vastus? Eli sisäilmankierron läppä sulla toimii,joka poikkeuksetta menee iän mukana tilttiin. Sen saa naputtamasta pois päältä kun vetää johdon irti sieltä konehuoneen puolelta, mut sehän sulla toimii.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 869
Tykkäyksiä
5
Noi hapettumat ovat oikeasti Renaultin suuri ongelma, olkoon sitten vuosimalli 1988 tai 2008. Oikeastaan kilometrit käännös eivät vaikuta,vaan se,että tarkistetaanko kyseinen toiminta. Tosin johtojen sijoitukset ja suojaukset ovat vähän ongelmallisia. Ainakin meillä kylmässä ja kuumassa ilmastossa.
 
Viestejä
405
Tykkäyksiä
2
Noi hapettumat ovat oikeasti Renaultin suuri ongelma, olkoon sitten vuosimalli 1988 tai 2008. Oikeastaan kilometrit käännös eivät vaikuta,vaan se,että tarkistetaanko kyseinen toiminta. Tosin johtojen sijoitukset ja suojaukset ovat vähän ongelmallisia. Ainakin meillä kylmässä ja kuumassa ilmastossa.
Tuossako se on Rellujen sähkövikainen maine pähkinänkuoressa, eli käytetään kyllä samoja komponentteja kuin mikä tahansa merkki nykyään, mutta suunnitellaan auto toimimaan vähemmän vaativissa olosuhteissa?!
Ei luulisi enää aikoihin valmistettavan autoa pelkästään kotimarkkinoille, mutta pakko kai se on asian olevan noin, koska Rellu= edullinen ja aliarvostettu merkki Suomessa.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 869
Tykkäyksiä
5
Breikkarin meksusta nyt ei pitäisi olla edes hapettumia tai johtojen kirjautumista,kun hän on jo roplannut sitä joka paikasta ja osia vaihdettu,mutta kyllä joskus laittaa miettiin nuo johtojen/johtosarjasta suojaukset esim. että mitä ihmettä.Johdot vaeltavat lähes suojaamattomina pakosarjan ja öljyn seassa ja suolavedet vielä mukaan. Ei ihme että ei aina toimi.90-luvun Relluissa (ainakin Espacessa ja Meganessa) on johdot ja liittimet sijoitettu kyllä niin,että ei ihme jos on joskus ainakin ongelmia. Sähkömies,joka teki uudet johtosarjat Espacessa, sanoi,että nämä kestää varmasti koko auton loppuiän,vaikka Museorekisteriin laittaisit.

Toinen syy,miksi niin edullinen,on tuo hinta, ei viitsitä korjata, ajetaan niin pitkään kun toimii. Ennakoivalla huollolla kyllä on merkitys.
 
Viestejä
268
Tykkäyksiä
0
Voisko vaikuttaa tuo mönjäinen öljy noin paljon kulutukseen? Tervalta voi näyttää, mutta pakkohan sen melko juoksevaa olla jotta vaihteet ees jotenkin pelaa.
Joskus muistan kun GTI-lehdessä mittasivat dynossa vw jetan ennen huoltoa ja huollon jälkeen niin jälkeen tuli 20hv enemmän tehoa.

Huollossa vaihdettiin moottoriöljyt, laatikkoöljyt, suodattimet öljyille ja ilmalle.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
773
Tykkäyksiä
6
Joskus muistan kun GTI-lehdessä mittasivat dynossa vw jetan ennen huoltoa ja huollon jälkeen niin jälkeen tuli 20hv enemmän tehoa.
Huollossa vaihdettiin moottoriöljyt, laatikkoöljyt, suodattimet öljyille ja ilmalle.
Aika tukossa on ilmansuodatin tarvinnut olla. Noilla muilla ei kyllä mitenkään taiota edes kahta hevoswoimaa. Olettaen siis, että ne öljyt nyt edes joskus on vaihdettu ennen tuota huoltoa.
 
Viestejä
405
Tykkäyksiä
2
Ilmanputsari jos tosiaan tukossa, niin sehän se syö moottorin tehoja.
Koskaan en ole kyllä kuullut, että öljyt voisivat mennä siihen kuntoon että jotenkin näkyisi kulutuksessa tai tehoissa.
Siksi vähän ihmettelin asiaa.
 
Ylös Bottom