Megane Break I

Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#2
Vs: Megane Break I

Auto tuli hommattua tuollaisena pikkuvikaisena ja muutenhan se onkin erittäin hyvässä kunnossa. Takapuskuri tosin hieman säpäleinä että semmoinen pitäsi jostain löytää.
 
Viestejä
388
Tykkäyksiä
1
#3
Vs: Megane Break I

Kuvasta tulikin mieleen, että tammikuussa 2019 tulee leiman mukaan neljä vuotta tuon oman kulkineen jakohihnan vaihdosta.
Ehkä ei sittenkään kannata ajatella, että kyllähän se kestää vielä kevääseen asti... ;D
 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#4
Vs: Megane Break I

Pistetään vielä vielä tuollainenkin kuva ja tarinaa autosta tulee sitten kun se alkaa liikkumaankin. Premium lukee takaluukussa ja hanskalokeron kannessa Eksklusive . Puolinahkat AC jne jne.

 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#6
Vs: Megane Break I

Heikmar sanoi:
Kuvasta tulikin mieleen, että tammikuussa 2019 tulee leiman mukaan neljä vuotta tuon oman kulkineen jakohihnan vaihdosta.
Ehkä ei sittenkään kannata ajatella, että kyllähän se kestää vielä kevääseen asti... ;D
Kannattaa vaihtaa jos ei tykkää harrastaa ropaamista ;D
 
Viestejä
388
Tykkäyksiä
1
#7
Vs: Megane Break I

Kaveri osti tuollaisen Meksu - 03 Breakin jossa perä maassa, eli sauva poikki toiselta puolen. Hinnan tinki 250 euroon. Palo siinä päästövalokin, mutta sitä ei pidetty siinä isona vikana, vaikka ehkä olisi pitänyt.
Taka-akselin hommasi satasella joltain nettitutulta ja mamukorjaamo asensi sen kahdella satasella paikoilleen.

Tsekkasivat siinä sitten testerillä että katti onkin paskana. Tilasi uuden Virosta hintaan 120 e ja mamut asentelivat sitä neljä tuntia, kun lievästi on ahtaat tilat ottaa vanha pois. Apurunkoakin piti kuulemma pudottaa että irtosi. Vaihdosta velottivat 130 e pienen tinginnän jälkeen.
No, eipä sammunutkaan päästövalo katin vaihdolla.

Vietiin auto autosähkökorjaamolle, jotka sanoivat etumainen lambda sitten erittäin todennäköisesti paskana. Motonetista Boschin lambda hintaan 80 e.
Mamulaiset sentään vaihtoivat ilmaiseksi, kun kerran väärän diagnoosin alkuun tekivät.

Mitä tulikaan auton hinnaksi lopulta, kun tuohon laskee kaksi katsastuskäyntiä päälle. Mutta keskenhän ei voinut jättää, kun autoon oli jo investoitu yhä enemmän ja enemmän... ;D
 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#8
Vs: Megane Break I

Eipä hätäillä eikä pelotella. Tunnen auton historian hyvin. Oli jo muutenkin korkea kynnys relluihin lähtee mutta nämähän on helppoja pelajä ruuvata ennen can väylää.
 
Viestejä
388
Tykkäyksiä
1
#9
Vs: Megane Break I

No en pelottele ollenkaan. Toi mun kaverin auton korjaushan ei välttämättä olis oikeilla tiedoilla, osaamisella ja itse tehden maksanut kuin akseli satasen ja lambda kahdeksan kymppiä plus yksi katsastuskäynti.
Toki näin jälkeen päin viisastellen. ;)
 
Viestejä
420
Tykkäyksiä
0
#10
Vs: Megane Break I

Heikmar sanoi:
Kaveri osti tuollaisen Meksu - 03 Breakin jossa perä maassa, eli sauva poikki toiselta puolen. Hinnan tinki 250 euroon. Palo siinä päästövalokin, mutta sitä ei pidetty siinä isona vikana, vaikka ehkä olisi pitänyt.
Taka-akselin hommasi satasella joltain nettitutulta ja mamukorjaamo asensi sen kahdella satasella paikoilleen.

Tsekkasivat siinä sitten testerillä että katti onkin paskana. Tilasi uuden Virosta hintaan 120 e ja mamut asentelivat sitä neljä tuntia, kun lievästi on ahtaat tilat ottaa vanha pois. Apurunkoakin piti kuulemma pudottaa että irtosi. Vaihdosta velottivat 130 e pienen tinginnän jälkeen.
No, eipä sammunutkaan päästövalo katin vaihdolla.

Vietiin auto autosähkökorjaamolle, jotka sanoivat etumainen lambda sitten erittäin todennäköisesti paskana. Motonetista Boschin lambda hintaan 80 e.
Mamulaiset sentään vaihtoivat ilmaiseksi, kun kerran väärän diagnoosin alkuun tekivät.

Mitä tulikaan auton hinnaksi lopulta, kun tuohon laskee kaksi katsastuskäyntiä päälle. Mutta keskenhän ei voinut jättää, kun autoon oli jo investoitu yhä enemmän ja enemmän... ;D
Tässä ostaja sai kuitenkin toimivan auton pienellä vaivalla ja tonnin rahallisella satsauksella. Aika hyvin. Tuskin kukaan kuvittelee saavansa 250 eurolla täysin huoletonta ajopeliä.
 

2528ej

Aktiivinen jäsen
Viestejä
743
Tykkäyksiä
0
#11
Vs: Megane Break I

Tuosta tulee tuntuma, Breikkarilla on homma hallussa. Tuostahan tulee auto isolla Alla. Kansi kuntoon putsailee samalla kaasuläppäkotelon ja muut irti olevat kampeet. Jakopää vesipumppuineen kohtileen ja apulaitehihna sarja, risan takapuskurin tilalle löytyy varmasi ehjä saattaa löytyä jopa tältä foorumilta. Mietin hintaa minkä nuo hommat kustantaa euroja no en niitä tähän laske, kuitenkin summa on sellainen ettei sillä osteta kummoista autoa ja kun itse tekee hyvähän siitä tulee.
 
Viestejä
388
Tykkäyksiä
1
#12
Vs: Megane Break I

Hauska juttu vielä tuosta kaverin Meganesta, että väri, varustetaso, vuosimalli, ajokilometrit ja rekisterikilpi täsmäävät lähes täydellisesti tuohon mun Meksuun. Ja farkkuja tietty molemmat.
Kilometrit muutaman tuhannen sisällä samat ja vain rekkarin viimeinen numero eri. Mun auto hommattu Ylöjärveltä ja tää toinen Turusta.
Kuntokin päältäpäin melkein sama, mutta kaverin autossa jouduttu tekemään paikkamaalauksia sinne tänne, kun mulla maalipinta lähes virheetön.
Liekö syynä maalipinnan hoidon puute jos noin rapistunut nopeammin.
 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#14
Vs: Megane Break I

Hieman vajaa 202000km mittarissa ja nyt on kampe nipussa. Käy niin saakelin hienosti ajossa että vot. Vielä on vikaa kun tyhjäkäynti on mitä on mutta eipä hätää kun lukasee OBD:n tulokset ja vaihdetaan anturit. Tuossa vielä suttuinen kuva ja toinen hieman parempana.





 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#15
Vs: Megane Break I

No niin. Nyt valuu pissapojan säiliö tyhjäksi kun toinen lampunpesimen suutin falskaa vedet pihalle. Millainen tuo pesin on rakenteeltaan?
 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#17
Vs: Megane Break I

Joutu vetokoukun laiteleen jne että sai renusta mieleisen. Nyt se on aikas kiva. Vielä toi tyhjäkäynti kikkailee mut eipä siinä. Pannaa kuntoon.

 
Viestejä
420
Tykkäyksiä
0
#18
Vs: Megane Break I

Hieno peli! Juuri tästä mallista on tiedossani todella paljon ja kaipaavia kokemuksia. Itsekin olen ajellut ja arvostan kovasti. Hyvin suunniteltu ja toteutettu.
 
Viestejä
85
Tykkäyksiä
3
#19
Vs: Megane Break I

Ei käy elo tylsäksi rellun kanssa. Nyt tuo päätti että käsijarrukahva ei pysy ylhäällä. Melko eksoottisi vikoja tuntuu keksivän.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 825
Tykkäyksiä
2
#20
Vs: Megane Break I

Menikö poikki kahvan juuresta vaijeri vai? Ei noi mitään eksoottisia vikoja ole vaan aivan normaaleita vikoja kun Renusta on kysymys. Olen törmännyt vastaaviin kummallisuuksiin vuosien aikana. Tosin kun ikää tulee autoon,niin niiden määrä kyllä nousee,vikojen ja kummallisuuksien.
 
Ylös Bottom