Megane 4 2016 takajarrujen vaihto

murtoluku

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Auto Megane farkku 2016 tce130 sähköinen käsijarru.

Onnistuuko vaihtaa koti konstein levyt ja palat vai vaikuttaako sähköinen käsijarru operaatioon.
Käsijarru ei mene automaattisesti päälle. Saako mäntää pyörittämällä sisään päin?
 

teekeepee

Jäsen
Viestejä
61
Jos kehitys ei ole mennyt taaksepäin, niin voi onnistua. Kolmoskopan Scenicissä, jossa on sähköinen käsijarru, niin jarrusylinterin männän saa painettua vaikka sormilla tai pihdeillä sisään. Ei tarvinnut pyörittää. Ei tarvitse mitään kikkailua, kun käsijarru ei ole päällä.
 

maja2

Jäsen
Viestejä
321
Teet abiko piuhoja 2kpl: suojattu naaras- piuha -uros

Irrotat kässärin piuhan jarruista, kytket piuhalla navat ristiin liittimien välillä, laitat virrat päälle ja käppärin päälle niin sekös aukeaa ja ajaa männän sisään.

Saman voit tehdä esim. porakoneen akullakin. Jos käppäri jumittaa joskus päälle, niin nuo hyppypiuhat kannattaa pitää takakontissa kaiken varalle.
Nimim. Ikean parkkipaikalla pyöri vain kolme pyörää-> Biltemasta abiko- ja piuha vermeet -> matka jatkui.
 

teekeepee

Jäsen
Viestejä
61
Murtoluku mainitsi, että käsijarru ei mene automaattisesti päälle, niin miksi pitäisi rakennella abiikovirityksiä? Eikös jarrusatulan ja palat saa irti ihan muutenkin.
 

murtoluku

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Niin mietin kanssa että jos käsijarru ei mene itsestään päälle niin avaako käsijarrun moottori sitä sylinterin mäntää tarpeeksi.
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
559
No onkos tässä jo sähkömoottorit satulassa vai onko erillinen käkkäriboksi?

Tämän vuoksi kenties maja2 mainitsi abikot ja johdot.

Jos satulassa itsessään moottori niin 9-voltin patteri kaikista turvallisin kiinni ajoon. PIUHAT OIKEIN PÄIN. Tietysti silti täytyy painaa ja pyörittää.

Jos käkyboksilla niin aivan sama toimenpide kuin ennenvanhaankin, pyöritys ja painaminen.
 

teekeepee

Jäsen
Viestejä
61
Varmaan saat männän painettua/kierrrettyä sisään. Ei varmaan näin tuoreessa vehkeessä vielä vermeet ole umpipuuta. Siellä ei ole paljoa pelivaraa, jos laitat uudet levyt ja palat, että pohjassa se mäntä pitää olla. Niihin relluihin, joihin tarvitsee "abikosysteemit", maja 2 ohje on hyvä, että jos on sellaiset väkästänyt, niin kannattaa pitää aina autossa mukana. Kyllä ne hintansa tienaa.
 

keijokos

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 793
Oliko se niin että 3 scenicissä jossa sähköinen jarru satulassa niin männät saa painettua suoran sisään ilman mitään temppuja ja kiertämistä, ymmärsinkö oikein?
 

teekeepee

Jäsen
Viestejä
61
Joo Keijokos, kun vaihdoin pari kuukautta sitten uudet palat, niin painoin pienellä vinkalla männät sisään. Männän päässä on kyllä pieni hahlo olemassa. Onkohan jäänteitä entisiltä ajoilta tai sitten urien kautta pääsee mahdollinen kerääntynyt vesi pois poterosta. Olisin kyllä saanut mun merkkikohtaisella lukijalla klikattua jarrut huoltotilaan, mutta näköjään ei tarvinnut. Ei tarvinnut edes lievääkään väkivaltaa.
 

rummukainen

Jäsen
Viestejä
67
Eli Megsu 4 2016. Tässä vehkeessä mekaaninen käsijarru ja takamännässä "hakaristi"ulokkeet eli ilmeisesti pakko pyörittää, jos ei halua särkeä?
 

murtoluku

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
No onkos tässä jo sähkömoottorit satulassa vai onko erillinen käkkäriboksi?

Tämän vuoksi kenties maja2 mainitsi abikot ja johdot.

Jos satulassa itsessään moottori niin 9-voltin patteri kaikista turvallisin kiinni ajoon. PIUHAT OIKEIN PÄIN. Tietysti silti täytyy painaa ja pyörittää.

Jos käkyboksilla niin aivan sama toimenpide kuin ennenvanhaankin, pyöritys ja painaminen.
Moottorit on mulla satulassa.
Eli tarvitsee sitten koittaa tuota paristo juttua, miten johdot oikein päin? Avaako niin?


Onnistuuko clipillä avata?
 

murtoluku

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Mikähän on napamutterin kiristys momentti ?

Mutta muuten tuo patteri homma toimii hyvin, se tuli jo testattua.
Ja mäntää ei tarvitse kuin painaa sisään.
 
Ylös Bottom