Megane 2 tyhjäkäynti ongelma

Yucko

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
0
#1
Moro gurut!

Koitetaan jos saisin apuja -04 Meganen ongelmiin;

Kone pyörii normaalisti mutta kylmänä kone ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, ongelmat loppuu kun auton käyttää kaasulla lämpimäksi. Myös ajaessa (lämpimänä) on pientä nykimistä kun kaasua antaa.

Autoon on jo tähän mennessä vaihdettu seuraavat osat:

•Imuilman painetunnistin
•Imuilman lämpötilatunnistin
•Nokka-akselin asentotunnistin x 2
•Moottorin lämpötila tunnistin
•Musta ilmaventtiili joka on konehuoneen vasemmalla puolella keulasta päin.
•Tulpat
•Puolat

Vikakoodin luvussa näytti nokka-akselin asentotunnistinta, ostin tarviketunnistimen jonka jälkeen vikakoodi uusiutui. Vaihdoin purkaamolta ostamani orkkistunnistimen, vikavalo hävisi mutta viat pysyy. Bensasuodatin olisi seuraava jonka itse keksisin mutta sitä en tästä autosta löydä.

Help me! :D
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 117
Tykkäyksiä
8
#2
Oliko tarkennusta nokka-akselin anturin vikakoodille? Jos nokka-akseli menee säätöalueen ulkopuolelle, niin voi sen takia herjata. Kulunut vvt-pyörä voi aiheuttaa tämänkin.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 117
Tykkäyksiä
8
#5
Siellähän oli väärä nokka-akselin asento ja signaali yli toleranssin. Vvt-pyörä vaihtoon.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 762
Tykkäyksiä
16
#6
Kannattaa puhdistaa myös se VVT pyörää ohjaava venttiili, se on pystyssä siinä öljyntäyttökorkin vieressä ja yhdellä pultilla kiinni..
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 045
Tykkäyksiä
26
#9
Ei ollut vika VTT pyörässä, taitaa paska lähteä paaliin..
Ennen kuin laitat paaliin,niin miten se on todettu,ettei siinä ole vikaa? Onko anturi/venttiili myös tsekattu/puhdistettu?
Onko vikakoodin luennan jälkeen nollattu ja katsottu uudestaan? Muistiin jää yleensä pitkältä kun ajalta koodeja,jos ei poisteta, tosin poistaminen ei ratkaise ongelmia. Clipillä luku voisi auttaa hiukan.
 

mökäles

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Tykkäyksiä
0
#10
Vaihdoitko jo nokkapyörän?Omassa meganessa samoja ongelmia,ei vaan saa aikaiseksi vaihdattaa em.pyörää.Olen ajellu työmatkaa vvt-solenoidin liitin irroitettuna kohta vuoden.Näin tuo näyttää toimivan suht normaalisti,toki sytyttää service valon.
 

Yucko

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
0
#11
Joo nokkapyörä vaihdettiin ja kärry tosiaan käy rempan jälkeen vieläkin huonommin, nyt tyhjäkäynti olematonta kaasua pitää antaa jatkuvasti.

Bensapumppu vaihdettiin purkaamoauton vastaavaan ei apua.
Vielä ruiskutukkien tarkastus jos sillä ei iloksi muutu niin sitten saa paska lähteä osina myyntiin ja loppu ranka sulattamoon.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 128
Tykkäyksiä
49
#12
Joo nokkapyörä vaihdettiin ja kärry tosiaan käy rempan jälkeen vieläkin huonommin
Ei voi välttyä ajatukselta, että miten tuo nokkapyörä vaihdettiin... oliko ihan uusi pyörä (lukittuna) ja kai jako sentään on kohdillaan?

Ilmeisesti nyt ainoastaan kokeillaan kepillä jäätä vaihtamalla silmät kiinni osia. Tarkistettiinko bensanpaineet ennen pumpun vaihtoa? Tai nokkapyörän toiminta ennen vaihtoa? Tai muuta livedataa antureista?
 
Viestejä
39
Tykkäyksiä
0
#13
Joo nokkapyörä vaihdettiin ja kärry tosiaan käy rempan jälkeen vieläkin huonommin, nyt tyhjäkäynti olematonta kaasua pitää antaa jatkuvasti.

Bensapumppu vaihdettiin purkaamoauton vastaavaan ei apua.
Vielä ruiskutukkien tarkastus jos sillä ei iloksi muutu niin sitten saa paska lähteä osina myyntiin ja loppu ranka sulattamoon.
Jotain on töpeksitty nokkapyörän vaihdossa. Mahdollisesti jako päässyt muuttumaan. Jos työ on tehty oikein, pitäisi moottorin käydä vähintään kuten ennen vaihtoa.
 
Viestejä
426
Tykkäyksiä
4
#15
Tuossa K4M- koneessahan tuon nokkien ajoitusasennon voi tarkistaa varsin helposti ilman suurempia purkutöitä niistä nokka-akselin urien linjautumisesta... eli vaihdelaatikon pään nokkien peitelevyt pois ja 1-vaihde päällä etupyörää pyörittäen jossain vaiheessa urat ovat linjassa (akseleiden keskipistelinjan alapuolella) jos ajoitus kohdillaan...
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 117
Tykkäyksiä
8
#16
Tuossa K4M- koneessahan tuon nokkien ajoitusasennon voi tarkistaa varsin helposti ilman suurempia purkutöitä niistä nokka-akselin urien linjautumisesta... eli vaihdelaatikon pään nokkien peitelevyt pois ja 1-vaihde päällä etupyörää pyörittäen jossain vaiheessa urat ovat linjassa (akseleiden keskipistelinjan alapuolella) jos ajoitus kohdillaan...
Lisäksi ykkönen pitää olla ykk
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
865
Tykkäyksiä
7
#17
Miltä tulpat näytti ennen vaihtoa? Miltä näyttävät nyt (monenko km jälkeen)?

Oletan, että läppäkotelo on tutkittu ja puhdistettu.
 
Ylös Bottom