Megane 2 ajovalot syö polttimoita?

artzik

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Kuskin puolen lyhyt valo syö polttimoita (kerran vissiin varakuskin puolikin), joskus vaihdon jälkeen 3 kk päästä, välillä kestää kauemmin. Vaihdatan aina molemmille puolille jos menee rikki. Korjaamolla on vaihdettu polttimot (paska homma tehdä parkisssa auto maassa), ja viimeksi polttimoiden (muovi) liittimet kun olivat kälyiset.

Onko tämä yleinen ongelma?

Mikä voisi olla syynä noin yleensä jos auto polttaa polttimoita?
 

jani1977

Jäsen
Viestejä
60
huono maadoitus tai liian korkea jännite. laita semmoinen volttimittari kiinni joka tallentaa suurimman lukeman ja aja pieni lenkki.
 

kaale

Jäsen
Viestejä
190
Tyttären Sceniciin piti vaihtaa H7 polttimoita jatkuvalla syötöllä. Ostin Osramin H7 polttimot joissa valmistajan 3v takuu. Ei ole nyt yli vuoteen tarvinnut enää vaihtaa. Sama homma oli ex Fiat Stilossa, Osramit kestivät.
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
588
Juurikin näin kuten kaale sanoo. Typerää säästää polttimoiden hinnassa muutama euro.

Toinen juttu on juurikin nuo pistoliittimet umpion sisällä. Jos sen H-7 liitin on vähänkin rässityn näkönen niin kannattaapi vaihtaa. Se huono kontakti tosiaan lyhentää sen polttimon elinaikaa.
 

james_III

Nuorempi jäsen
Viestejä
18
Osramille ääni täältäkin, Modukseen kun joutuu koko keulan purkamaan lampun vaihtoon, ei ihan just houkuta joka kuukaudelle tehdä. Paljon meni oppirahoja kun piti kokeilla mikä kestää.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 590
Onko tämä yleinen ongelma?
Omastakin kokemuksesta, on :(

Eli kun keulalle laittaa jotkut kunnon takuun omaavat tai sitten ihan vain perinteikkäät himmeät, niin johan alkaa kestämäänkin. Noi kaikenlaiset nykyajan über kirkkaat ei vain siellä kestä, juurikin kuskin puoleinen napsahtaa todella hätäseen. Ei sillä, tuota vaihtojumppaa kun pari kertaa tekee, niin sen oppii jo kummasti vaikka marketin parkkihallissakin tekemään, kääntää eturenkaat ääriasentoon, joku rätti renkaan päälle ja kyykkimään. Käs'kopelolla (vaikka silmät kiinni) sieltä luukun kautta kyllä löytää sen kannan helposti eikä turhaa aikaa tuon kanssa turaamiseen enää tuhlaannu :cool:
 

artzik

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Mikähän malli tuo Osram olisi, niitä kun näyttää olevan vaikka mitä... kun esim. tämä on vain 9e?

Osram UltraLife H7-polttimo 12V/55W 4v takuu
 
Viimeksi muokattu:

artzik

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Omastakin kokemuksesta, on :(

Eli kun keulalle laittaa jotkut kunnon takuun omaavat tai sitten ihan vain perinteikkäät himmeät, niin johan alkaa kestämäänkin. Noi kaikenlaiset nykyajan über kirkkaat ei vain siellä kestä, juurikin kuskin puoleinen napsahtaa todella hätäseen. Ei sillä, tuota vaihtojumppaa kun pari kertaa tekee, niin sen oppii jo kummasti vaikka marketin parkkihallissakin tekemään, kääntää eturenkaat ääriasentoon, joku rätti renkaan päälle ja kyykkimään. Käs'kopelolla (vaikka silmät kiinni) sieltä luukun kautta kyllä löytää sen kannan helposti eikä turhaa aikaa tuon kanssa turaamiseen enää tuhlaannu :cool:
Tuosta käsikopelosta tuli mieleen että voiko polttimo jäädä "vinoon", mennä huonosti paikalleen, silloin sen jäähdytys ei toimisi oikein? Kumpi puoli tässä oli hankalampi laittaa?
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 590
Kuskinpuolella pidemmät piuhat, vai mistä johtuu että sieltä palaa ensin?
Nope, pidemmät johdot pikemminkin suojaa sitä polttimoa erilaisilta jännitepiikeiltä ja näin apparin puoleinen kestääkin pidempään :cool:
Tuosta käsikopelosta tuli mieleen että voiko polttimo jäädä "vinoon", mennä huonosti paikalleen, silloin sen jäähdytys ei toimisi oikein? Kumpi puoli tässä oli hankalampi laittaa?
Vinoon jäänyt H7 kyllä paljastuu vi...llaan olevasta valokuviosta varsin helposti ja onhan tuota polttimoa paikalleen aseteltaessakin sen jousen kanssa tällöin taiteilua kun sekään ei tahdo mennä takaisin kiinni. Kumpiko vaikeampi, niin oik.kätisenä sanoisin että apparin on hankalampi, kun sitä joutuu kopeloimaan vasurilla :cool:
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
794
Megane 2:ssa on kaiken lisäksi todella onnettomat ne polttimonpidikkeet. Polttimoa pitää vääntää juuri oikeaan suntaan, jotta se lähtee paikoiltaan kun siinä ei ole erikseen mitään lukitussalpaa. Kerran sain umpiosta irti koko pidikkeen kun irrotin polttimoa. Sitten vain umpio irti autosta ja epoksilla pidike takaisin kiinni umpioon. Jos jotain positiivista tästä harjoituksesta hakee niin sillä kertaa oli sitten helppo laittaa se polttimo paikalleen kun oli umpio pöydällä.
 

Megane

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 440
Automaattisesti syttyvät ajovalot kun ovat,syttymiskertoja tulee tuplamäärä joka kerta kun auton käynnistää.Syttyvät kun virran kääntää päälle,sammuvat startatessa,syttyvät jälleen kun auto käynnistyy.Kestävät tietyn määrän sytyttelyjä. Valokatkaisin parkkivaloasentoon joka kerta startatessa saattaisi auttaa asiaan? ;)
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 095
Vanha artikkeli mutta kannattaa lukea https://www.apu.fi/artikkelit/testissa-h4-ja-h7-polttimot
Mutta yleensä nuo plus polttimot on lyhytikäisiä, ex työkaverin C5 syö Osramin Night Breakereitä kuin leipää..
EDIT Olen kiinnittänyt huomion että Long Life polttimoissa on lasikupu kolme kertaa tilavampi kuin normipolttimoissa, tekisikä tuo kolminkertainen suojakaasu määrä tuon pitkän iän?
 
Viimeksi muokattu:

maja2

Jäsen
Viestejä
328
Megane 2:ssa on kaiken lisäksi todella onnettomat ne polttimonpidikkeet. Polttimoa pitää vääntää juuri oikeaan suntaan, jotta se lähtee paikoiltaan kun siinä ei ole erikseen mitään lukitussalpaa.
Vm. 2003, 2005 ja 2006 on ainakin jousisalvat, varmaan faceliftissä muuttunut ?
 
Ylös Bottom