Megane 1 -98 käy kolmella tyhjäkäynnillä

megane2

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
mistähän lähtisi vikaa etsimään? megane pudottaa 1sylinterin pois tyhjäkäynnillä
kierrosten noustessa käy taas kaikilla. puristuspaineet ok venttiilinvälykset ok.suuttimien paikkoja vaihdettu,
puolan johtojakin vaihdettu hukkakipinä puolan ohjeiden mukaan?Auto kiihtyy kuitenkin normaalisti ajossa.
käy tyhjäkäyntiä kuitenkin kuin kolmella sylinterillä.
 
Viestejä
252
Oletko paikallistanut ongelman tiettyyn sylinteriin?
Onko tässä jo kynäpuolat vai yhteiset? Tulpanjohtoja vuorotellen irti, kunnes ei muutosta tapahdu ja ongelmakohta löytyy. Siitä kipinän tarkistus. Sitten sama suuttimien johdoilla. Skoopilla voisi tarkistaa suuttimille tulevat signaalit.

Jos ei noista ongelmaa löydy, niin voihan se käydä neljälläkin huonosti.
 

kurkimies

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 038
Rellut on tunnettuja puolien syömisestä eli jos kerta olet johdot vaihtanu, niin tulpat ja puola(t) vaihtoon. Todennäköisesti vika korjaantui.
 

megane2

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
1sylinteri on pois pelistä suuttimen johdon irroitus ei vaikuta samoin tulpan johdon joka kipinöi kyllä tulpan päässä.
yhteinen puola.tulppiakin vaihdeltu keskenään ei apua.Puolan ja johtojen vaihto ehkä seuraavaksi.
 
Viestejä
252
1sylinteri on pois pelistä suuttimen johdon irroitus ei vaikuta samoin tulpan johdon joka kipinöi kyllä tulpan päässä.
yhteinen puola.tulppiakin vaihdeltu keskenään ei apua.Puolan ja johtojen vaihto ehkä seuraavaksi.
Ne samasta puolasta lähtevät johdot/tulpat voi ymmärtääkseni vaihtaa keskenään. Siirtyykö ongelma?

Hiukan vaikuttaisi suuttimen signaalin ongelmalta. Jätä 1. sylkyn suuttimen piuha irti ja koita ajaa! Relluissahan tehoreserviä on niin, että yhden sylinterin puutosta kiihdytyksessä edes huomaakaan :D
 
Viestejä
252
Eipä siirtynyt ongelma johtoja vaihtamalla edelleen ykkönen ei käy.
Jos sytytyspuolelta ei vikaa löydy, niin suuttimelta olisi hyvä ohjaussignaali saada tarkistettua ennen kuin alkaa osia isommasti vaihtelemaan. Suuttimen johdotukset voisi tietysti tarkistaa.

Jos suuttimen signaali puuttuu, niin todennäköisesti Ecusta on ohjaava fetti kärvähtänyt. Tuossa varmaankin on mömmöön valettu Fenix 5 Ecu, joten korjaaminen on tuskaa. Ennemmin kannattaa etsiä muutamalla eurolla korvaava tilalle ja nollata siitä käynnistyksenesto.
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
512
Ota suuttimet irti.

Virrat päälle.

Mikä suuttimista kusee läpi ennen käynnistystä?

Suutinvuoto mulla epäilyksenä.

Kierroksilla syttyy kyllä mutta tyhjäkäynnillä ei.
 

eljazz

Nuorempi jäsen
Viestejä
19
Oletko paikallistanut ongelman tiettyyn sylinteriin?
Onko tässä jo kynäpuolat vai yhteiset? Tulpanjohtoja vuorotellen irti, kunnes ei muutosta tapahdu ja ongelmakohta löytyy. Siitä kipinän tarkistus. Sitten sama suuttimien johdoilla. Skoopilla voisi tarkistaa suuttimille tulevat signaalit.

Jos ei noista ongelmaa löydy, niin voihan se käydä neljälläkin huonosti.
sama ongelma ilmeni clio ii. Tein ohjeittesi mukaisesti. 1 tulppa ei saa kipinää. Onko vika tällöin a) johdossa vai b) puolassa. Tai jossain muualla?
 
Viestejä
252
sama ongelma ilmeni clio ii. Tein ohjeittesi mukaisesti. 1 tulppa ei saa kipinää. Onko vika tällöin a) johdossa vai b) puolassa. Tai jossain muualla?
Puolapaketista lähtee kaksi johtoa. Ne voi vaihtaa keskenään. Tuleeko nyt 1:een kipinä, mutta 4:een ei? Jos näin, vika puolassa. Jos vika ei siirry, vika johdossa tai tulpassa.

sori, mutta mitä tarkoittaa suutin, erityisesti sen johto? Onko clio II:ssakin tällainen suutin?
Suuttimet ovat jokaisessa imusarjassa hiukan sytytystulppia muistuttavat kapistukset. Suuttimet on kytketty polttoainelinjaston jakotukkiin. Eli oikea paikka löytyy seuraamalla polttoaineputkea. Jokaiselle suuttimelle tulee kaksi johtoa, joista ecu käskyttää suuttimen avautumaan oikealla hetkellä ja suihkauttamaan polttoainetta imusarjaan.

Toisin kuin tulpissa, suuttimien johtoja ei voi mennä vaihtamaan keskenään. Tulpissa "hukataan" toinen kipinäkerta, pakotahdilla, eli kipinä annetaan jokaisella kampiakselin kierroksella. Tällä tulppien ohjaus voidaan pitää yksinkertaisempana, kun turhasta kipinästä ei haittaakaan ole.
 

megane2

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Vika löytyi imusarjan tiivisteestä pala pois alakulmasta juuri 1sylinterin kohdalta.Eli oli imuvuoto. No tulipa ne sähköosatkin uusittua samalla. Nyt toimii taas normisti.Kiitos vika vinkeistä
 
Ylös Bottom