Megane 1.4 Bensa vm. 2000 ei käynnisty

Rellu2020

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Hei,

Mahtaako kukaan tietää mitä kannattaa yrittää Meganelle tehdä jolle on käynyt seuraavasti:

Autoa käyttänyt henkilö on normaalisti käynnistänyt auton mutta huomannut erikoista ääntä, sitten hän on sammuttanut auton ja taas käynnistänyt, lähtenyt ajamaan sillai että oli startti päällä. Selvisi että virtalukon sisäinen jousi on kuolleentunut ja jäänyt starttimoottori päälle tästä syystä. Lopulta auto oli vain sammunut kesken ajon. Ajomatka starttimoottorin ollessa mukana pyörinnässä ei tiedossa eikä myöskään millä kierroksilla autolla on menty eteenpäin.

Tämän ansiosta auto ei enää käynnisty, starttimoottori pyörittää moottoria, polttoainepumppu "hörähtää" mutta katkeaa, myöskään ei sytytystä -> ajoneston valo vilkkuu todella tiheään. Autoa on tänään vilkaistu Renaultin Clippi softalla joka ei anna mitään vikakoodia jolla pääsisi asiassa eteenpäin. Ainut vikakoodi oli että autoa on yritetty startata diagnosoidessa ilman että virtalukon avaimen koodin lukeva silmukka/piiri on ollut kytkettynä autoon.

Clipillä tuli vilkaistua immobilizerin status arvot jotka näyttää että avain tunnistetaan mutta että ilmeisesti UCH recordeissa oleva avain ei täsmää mukamas virtalukossa olevaa avainta. En totta puhuen osaa käyttää clippiä vielä kunnolla joten syvemmälle en ole sen kanssa päässyt. Katsoin myös että moduuleihin tulee ainakin virta, sulakkeet on ok ja releet toimii.

Voiko olettaa että tuo starttimoottorin päälle jäänti on nyt aiheuttanut isompia ongelmia ja saanut esim UCH yksikön "resetoitua"?
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
767
Näyttää siltä että ajonesto on vikaantunut tuossa kertomassasi tapahtumassa.
Kun ajonestovalo vilkkuu niin se meinaa että ajonesto on päällä.

Tällä palstalla on nimimerkki Renumään. Hän suorittaa ohjelmointeja autoihin, myy avaimia yms. ja voisi varmaan olla avuksi.
Tuo on tosi hyvä juttu että sulla tuo Clip on. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen avulla saisi ajonesto pois päältä kytkettyä/korjattua.
Ota yhteys Renumääniin jos et itse saa Clipllä poistettua ajonestoa.. Alla hänen ilmoitus ja yhteystiedot. Parhaiten hänet tavoittaa emaililla.
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/renault-avainkortit-ja-avaimet.13941/
 

Rellu2020

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Näyttää siltä että ajonesto on vikaantunut tuossa kertomassasi tapahtumassa.
Kun ajonestovalo vilkkuu niin se meinaa että ajonesto on päällä.

Tällä palstalla on nimimerkki Renumään. Hän suorittaa ohjelmointeja autoihin, myy avaimia yms. ja voisi varmaan olla avuksi.
Tuo on tosi hyvä juttu että sulla tuo Clip on. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen avulla saisi ajonesto pois päältä kytkettyä/korjattua.
Ota yhteys Renumääniin jos et itse saa Clipllä poistettua ajonestoa.. Alla hänen ilmoitus ja yhteystiedot. Parhaiten hänet tavoittaa emaililla.
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/renault-avainkortit-ja-avaimet.13941/
Kiitos vastauksesta. Olen yhteydessä tähän henkilöön.

Olen Clipillä törmännyt johonkin "Access code" näkymään kun yritin mennä immobilizerin koodaukseen koskemaan. Eli en päässyt edes näkemään mitä tuolla näkymässä olisi voinut tehdä tuon koodi ikkunan vuoksi. Jos rikon auton Clipillä vallan niin sillä ei ole taloudellisesti mitään väliä, eli jos joku tietää miten noihin koodaus valikkoihin pääsee niin tiedolle on käyttöä.
 
Viestejä
191
Olikos tämä Rellu vielä infrapuna-avaimilla, vai toimiiko keskuslukko radio-taajuuksilla? Onko avaimilla enää mitään yhteistyötä auton kanssa, eli toimiiko keskuslukkokaan?

Kiitos vastauksesta. Olen yhteydessä tähän henkilöön.

Olen Clipillä törmännyt johonkin "Access code" näkymään kun yritin mennä immobilizerin koodaukseen koskemaan. Eli en päässyt edes näkemään mitä tuolla näkymässä olisi voinut tehdä tuon koodi ikkunan vuoksi. Jos rikon auton Clipillä vallan niin sillä ei ole taloudellisesti mitään väliä, eli jos joku tietää miten noihin koodaus valikkoihin pääsee niin tiedolle on käyttöä.
Tämä video on korteille, mutta ehkä sitä voi joltain osin hyödyntää perinteisillekin avaimille:
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
767
Olikos tämä Rellu vielä infrapuna-avaimilla, vai toimiiko keskuslukko radio-taajuuksilla? Onko avaimilla enää mitään yhteistyötä auton kanssa, eli toimiiko keskuslukkokaan?



Tämä video on korteille, mutta ehkä sitä voi joltain osin hyödyntää perinteisillekin avaimille:
Korjatkaa jos olen väärässä: Mielestäni Megane 1 vm1999-2003 on radiotaajuuksinen keskuslukitus.
Aiemmissa 8 venttiilisissä oli infrapuna.
 

tero

Jäsen
Viestejä
38
Hei,

Mahtaako kukaan tietää mitä kannattaa yrittää Meganelle tehdä jolle on käynyt seuraavasti:

Autoa käyttänyt henkilö on normaalisti käynnistänyt auton mutta huomannut erikoista ääntä, sitten hän on sammuttanut auton ja taas käynnistänyt, lähtenyt ajamaan sillai että oli startti päällä. Selvisi että virtalukon sisäinen jousi on kuolleentunut ja jäänyt starttimoottori päälle tästä syystä. Lopulta auto oli vain sammunut kesken ajon. Ajomatka starttimoottorin ollessa mukana pyörinnässä ei tiedossa eikä myöskään millä kierroksilla autolla on menty eteenpäin.

Tämän ansiosta auto ei enää käynnisty, starttimoottori pyörittää moottoria, polttoainepumppu "hörähtää" mutta katkeaa, myöskään ei sytytystä -> ajoneston valo vilkkuu todella tiheään. Autoa on tänään vilkaistu Renaultin Clippi softalla joka ei anna mitään vikakoodia jolla pääsisi asiassa eteenpäin. Ainut vikakoodi oli että autoa on yritetty startata diagnosoidessa ilman että virtalukon avaimen koodin lukeva silmukka/piiri on ollut kytkettynä autoon.

Clipillä tuli vilkaistua immobilizerin status arvot jotka näyttää että avain tunnistetaan mutta että ilmeisesti UCH recordeissa oleva avain ei täsmää mukamas virtalukossa olevaa avainta. En totta puhuen osaa käyttää clippiä vielä kunnolla joten syvemmälle en ole sen kanssa päässyt. Katsoin myös että moduuleihin tulee ainakin virta, sulakkeet on ok ja releet toimii.

Voiko olettaa että tuo starttimoottorin päälle jäänti on nyt aiheuttanut isompia ongelmia ja saanut esim UCH yksikön "resetoitua"?
Vaihdoit kokonaan uuden virtalukon? Pitäisi vaihtaa vanhaan virtalukkoon toimiva virtalukon pohja, jossa se jousi on. Ajonesto ja vanha virta-avain kulkevat käsikädessä. Sen virtalukon ympärillä oli sellainen kela, joka lukee sen virta-avaimen.
Hei,

Mahtaako kukaan tietää mitä kannattaa yrittää Meganelle tehdä jolle on käynyt seuraavasti:

Autoa käyttänyt henkilö on normaalisti käynnistänyt auton mutta huomannut erikoista ääntä, sitten hän on sammuttanut auton ja taas käynnistänyt, lähtenyt ajamaan sillai että oli startti päällä. Selvisi että virtalukon sisäinen jousi on kuolleentunut ja jäänyt starttimoottori päälle tästä syystä. Lopulta auto oli vain sammunut kesken ajon. Ajomatka starttimoottorin ollessa mukana pyörinnässä ei tiedossa eikä myöskään millä kierroksilla autolla on menty eteenpäin.

Tämän ansiosta auto ei enää käynnisty, starttimoottori pyörittää moottoria, polttoainepumppu "hörähtää" mutta katkeaa, myöskään ei sytytystä -> ajoneston valo vilkkuu todella tiheään. Autoa on tänään vilkaistu Renaultin Clippi softalla joka ei anna mitään vikakoodia jolla pääsisi asiassa eteenpäin. Ainut vikakoodi oli että autoa on yritetty startata diagnosoidessa ilman että virtalukon avaimen koodin lukeva silmukka/piiri on ollut kytkettynä autoon.

Clipillä tuli vilkaistua immobilizerin status arvot jotka näyttää että avain tunnistetaan mutta että ilmeisesti UCH recordeissa oleva avain ei täsmää mukamas virtalukossa olevaa avainta. En totta puhuen osaa käyttää clippiä vielä kunnolla joten syvemmälle en ole sen kanssa päässyt. Katsoin myös että moduuleihin tulee ainakin virta, sulakkeet on ok ja releet toimii.

Voiko olettaa että tuo starttimoottorin päälle jäänti on nyt aiheuttanut isompia ongelmia ja saanut esim UCH yksikön "resetoitua"?
Vaihdoit uuden virtalukon? Vanhaan virtalukkoon kannattaa siirtää tämä toimiva virtalukon pohja. Tai uuteen virtalukkoon lukkosylinteri, että vanha avain jää käyttöön.
 
Ylös Bottom