Lagunan kansiremppa

jheino

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0
Neuvoja/kokemuksia kaipaisin. Olisi pihalla kaksi samanlaista 2003 mallista kahden litran lagunaa. Toinen on muuten ehjä, mutta jakohihna poikki. Toinen kolaroitu eikä kannata korjata. Miten on jos nappaisin kannen siitä kolaroidusta autosta ja vaihtaisin sen siihen jakohihnavauriokoneeseen. Kysymys koskee lähinnä sitä, että pitääkö se ehjä kansi käyttää jossakin koneistamossa ja jos sitä ei ter niin mitä siitä seuraa. Ymmärrän toki, että kansipahvi, jakopää, kansipultit yms. menevät uusiksi, mutta miten tuo kannen vaihto? Muutkin vinkit toki kelpaavat.

Tykkäyksiä
25
Itse käyttäisin kannen koneistamolla, suoruuden tarkistus ja tarvittaessa oikasu.
Kustannuksia ei lisää paljoa.

Miten ois moottorin vaihto, säästyis jakopään laitolta (?) Tai vaikka koko tekniikka apurunkoineen.

Onko remmin katkeamisen olosuhteista tietoa?
Meinaan jos oikeen rääkistä on katkennu niin vaurioita voi olla alakerrassakin.

kurkimies

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
2
Itse käyttäisin kannen koneistamolla, suoruuden tarkistus ja tarvittaessa oikasu.
Kustannuksia ei lisää paljoa.

Miten ois moottorin vaihto, säästyis jakopään laitolta (?) Tai vaikka koko tekniikka apurunkoineen.

Onko remmin katkeamisen olosuhteista tietoa?
Meinaan jos oikeen rääkistä on katkennu niin vaurioita voi olla alakerrassakin.
Jos ei ole toisenkaan auton hihnasta mitään tietoja, koska vaihdettu, niin seki menee vaihtoon. Ja jos moottorin vaihtoon rupeaa, niin samalla kannattaa kyllä vaihtaa uudet kytkimen osat. Kun se moottori on muutenkin pois autosta ja samalla uudet laatikkoöljyt.

Tykkäyksiä
1
Minulla on työn alla Meganen kansiremontti. Edellisellä omistajalla ollessa mennyt hihna poikki.
http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=99281

En aio käyttää koneistettavana, koska workshop manualin mukaan oikaisua ei edes sallita. Uudet venttiilit laitan ja läppään, sitten kansi kiinni. Kannentiivisteen vuoto-oireita ei ole ollut, eikä kone ole tiettävästi ylikuumentunutkaan. Toisaalta jos kansi on vääntynyt ja pitää oikaista, myös nokka-akselilinjat pitäisi oikaista joten tämän hintaluokan autoissa taitaa mennä kannattamattomaksi.

Pari kertaa olen vuotavan kannentiivisteen vaihtanut ilman kannen koneistusta, onnistuneesti. Liekö ollut tuuria?

Moppi

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
14
Ei ehjiä venttiileitä kannata vaihtaa, eikä ehjää sylinterikantta tarvitse koneistaa. Ne on vähän sellaisia 70-80-luvun juttuja.

Tykkäyksiä
25
Parhaimmillaan on vaan otettu vanha pahvi pois ja sujautettu uus väliin.

Oman hdi citikan kansi kävi koneistamolla, oiottiin ja höylättiin ja kaikki muut tarvittavat, toimi melkeen hyvin kokonaisen vuoden...
Tämä kylläkin meni asentajan piikkiin, ois taas pitäny ite...

Ylös Bottom