Päätti sitten Laguna II jättää onneksi kotipihaan. Aamulla toimi ja 2h päästä oli vainaa.
Ajonestoledi palaa kun kortin syöttää lukijaan.
Pitkän tutkinnan jälkeen seuraavia havaintoja:
- kortin lukijassa ei vikaa, kokeiltu toisella toimivalla (onneksi kaksi Lagunaa perheessä)
- Kokeiltu myös toisella kunnon täydellä akulla, ei vaikutusta
- Rattilukko ei lukinnut, eikä pidä ääntä, oli löysällä.
- Rattilukko irrotettu onnistuneesti
- Rattilukon solenoidi on ehjä
- Rattilukon moottorin ohjaussignaalit ovat GND:ssä ja yhdessä. Miksi näin?
- CLIP:llä ei pääse tutkimaan multiplex testiä koska herjaa S2000 ruiskupumppu, ESP ja automaatti-ilmastoinnin yhteysvirheestä.
- Miksi CLIP ei pääse kuin 70%:iin yhteystestissä. Ennen yhteys herjaa mittaristossa syttyy normi valot kuten avainkortin kytkennän jälkeenkin.
Siis mistä aloittaa lisätutkiminen?
Eihän vain joku boksi ole kaput vai voiko rattilukko estää myös CLIP:ä pääsemästä eteenpäin?
Ajonestoledi palaa kun kortin syöttää lukijaan.
Pitkän tutkinnan jälkeen seuraavia havaintoja:
- kortin lukijassa ei vikaa, kokeiltu toisella toimivalla (onneksi kaksi Lagunaa perheessä)
- Kokeiltu myös toisella kunnon täydellä akulla, ei vaikutusta
- Rattilukko ei lukinnut, eikä pidä ääntä, oli löysällä.
- Rattilukko irrotettu onnistuneesti
- Rattilukon solenoidi on ehjä
- Rattilukon moottorin ohjaussignaalit ovat GND:ssä ja yhdessä. Miksi näin?
- CLIP:llä ei pääse tutkimaan multiplex testiä koska herjaa S2000 ruiskupumppu, ESP ja automaatti-ilmastoinnin yhteysvirheestä.
- Miksi CLIP ei pääse kuin 70%:iin yhteystestissä. Ennen yhteys herjaa mittaristossa syttyy normi valot kuten avainkortin kytkennän jälkeenkin.
Siis mistä aloittaa lisätutkiminen?
Eihän vain joku boksi ole kaput vai voiko rattilukko estää myös CLIP:ä pääsemästä eteenpäin?