• Kerhon kesäpäivät siirretty pidettäväksi Hämeenlinnassa Scandic Aulangossa

Laguna 2 sen ilmastointi.

Kurvelo

Jäsen
Onko kenelläkään hajua onko laguunissa ilmastoinnille sulakkeen lisäksi relettä. Jos on,niin missä sijaitsee. Kompura ei käynnisty jostain syystä. Sulake ehjä. Alkaa meneen orava muuntajaan näillä helteillä ku ei ilmastointi pelitä.

clio_rt

Jäsen
Onko anturijohto kompuran alapuolella kunnossa(kulmamallin liitin ja pari johtoa). Nykäise vähän johdosta niin näet onko kupari hävinnyt vaikka näyttääkin liitos hyvältä.
Jos johto poikki niin estää kompuraa käynnistymästä kun ohjain ei saa säätösignaalia.

Kurvelo

Jäsen
Jep. Kylmäainetta on. Juuri kävin täyttöhuollossa. Otin johdot irti kompurasta ja kokeilin tuleeko sähköä kun laittaa ilmastoinnin päälle. Ei tullut. Ihmettelin vaan kun flekti lähti pyörimään kun johdon irrotti muuten ei pyöri. Sen pitäis pyöriä kuulemma kun ilmastointi on päällä.huomenna tsekkaillaan lisää kun tulee kaveri joka ymmärtää auton sähköistä jotakin. Meitsi on niistä asioista ihan pihalla.Päivitän juttua kun selviää mikä mättää. Kiitti vastauksista.

Ruusu

Jäsen
Taitaa olla useissa renuissa niin että mahdolliset vikakoodit pitää nollata ennen kuin antaa kompuralle luvan käynnistyä.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Tutkikaa OBD-laitteella seuraavia reaalidata-arvoja:
-Kylmäaineen paine (Refrigerant fluid pressure) ja kompressorin kuluttama teho (Power consumption)

Nuo arvot eivät milloinkaan ole 0, oli ilmastointi päällä tai ei. Jos on 0, niin sitten on jotain vikaa.

Kurvelo

Jäsen
Mun viivakoodin lukija ei ainakaan löytäny yhtään vikaa. Sillä ei pääse relluissa oikein sielun syövereihin. Tarvis varmaan olla joku pätevämpi laite. Selvitellään asiaa.

Jonitsi

Jäsen
Omassa meganessa ac ohjainpiiriin tulee koodi DF1070 cold loop(jos muistan oiken) jos kylmäaineen määrä käy liian alhaalla.
Pelkkä täyttö tuota koodia ei poista vaan tarvitsee Renault can clipillä poiston. Myös magneettikytkimen liittimessä on ollut 2010 takaisinkutsu. Kyseisen liittimen voi vaihtaa myös itse uudelleen jos epäilee sitä syyksi, niinkuin itse tein vuosi sitten. Itsellä kyseinen liitin aiheutti pätkintää magneettikytkimen toiminnassa.

Kurvelo

Jäsen
Okei. Tarvii kattoo aika huoltoon missä kunnon lukulaite että sais jotain selkoo hommaan.mulla tossa tosiaan ei lähe flekti pyörimään niin kun pitäis vaan jos otan magneettikytimelle menevän johdon irti niin sitte lähtee pyöriin oli sitten ilmastointi päälle kytkettynä tai ei. Joten oletan että jossain ohjauksessa on jotain matoja. Koitan löytää jostain varmasti ehjän ohjauspaneelin niin sais sen todettua. Liittimet ja johdot tuli katsottua että ovat kunnossa.

Ylös Bottom