Laguna 2 käytösoireet

maanma

Aktiivinen jäsen
Öljy aiheuttaa moottorille pientä vastusta. Näin erityisesti kylmänä. Tämä vastus on isompi öljypinnan alapuolella samaan tapaan kuin nesteilä yleensä.

Yksittäisen sylinterin häviö on jopa 5%. Öljyllä on oma osansa tässä. Siksi sylinterien määrää on vähennetty 4 -> 3. Olen ihmetellyt miks edelleen ei saada aikaiseksi taloudellista 2 sylinteristä, jossa sylinterit on samalla linjalla. Tällaisesta esimerkki on 2cv moottori, jossa sylinterit on vaaka-asennossa.

kimbe

Aktiivinen jäsen
Olen ihmetellyt miks edelleen ei saada aikaiseksi taloudellista 2 sylinteristä, jossa sylinterit on samalla linjalla. Tällaisesta esimerkki on 2cv moottori, jossa sylinterit on vaaka-asennossa.
Kyllähän noita nykyautoistakin löytyy, ainakin Fiatilta jokunen vuosi sitten tuli niitä 2-pyttyisiä turbokoneita, eikä ne käsittääkseni mitään kovin janoisia koneita ole. Ei kai se varsinaisesti siitä kiinni ole, etteikö pieniruokaista 2-sylinteristä aikaiseksi saataisi, mutta kyllähän se homma aina vaikeutuu, kun sellaisen pitäisi riittävän pitkäikäisesti, luotettavasti ja taloudellisesti liikuttaa tuollaisia pitkälle toistatuhatta kiloa painavia nykyautoja. Onhan noita taloudellisia 2-, ja ihan 1-sylinterisiäkin esim. mp-puolella ollut vuosikausia, mutta istutapa sellainen sitten vähintään tuhat kiloa painavampaan peltilehmään.

Morris L

Suhari
Kyllähän noita nykyautoistakin löytyy, ainakin Fiatilta jokunen vuosi sitten tuli niitä 2-pyttyisiä turbokoneita, eikä ne käsittääkseni mitään kovin janoisia koneita ole. Ei kai se varsinaisesti siitä kiinni ole, etteikö pieniruokaista 2-sylinteristä aikaiseksi saataisi, mutta kyllähän se homma aina vaikeutuu, kun sellaisen pitäisi riittävän pitkäikäisesti, luotettavasti ja taloudellisesti liikuttaa tuollaisia pitkälle toistatuhatta kiloa painavia nykyautoja. Onhan noita taloudellisia 2-, ja ihan 1-sylinterisiäkin esim. mp-puolella ollut vuosikausia, mutta istutapa sellainen sitten vähintään tuhat kiloa painavampaan peltilehmään.
Hyvää pohdintaa.

Morris L

Suhari
Sitä oon miettiny näin nyrkkisääntönä, että millaisista kulutuslukemista pitäs olla jo sillee huolissaan. Et jos vie taajamassa semmosta 9-10L/100 niin onko se kohtuullinen? Ajo siis semmosta 40-60 km/h alueella nopeuksissa enimmäkseen. Liikennevaloja on reiteillä.

Ehkä olen ylianalyyttinen, mut jotenki mielikuvat oli että tuolla pääsis aika samoihin ku 1.6 meganella plus 0,5 L/per 100.

maanma

Aktiivinen jäsen
9 litraa ei ole kovin suuri kulutus 2 litraisella 1600kg bensarenulla talvella < -10asteen lämpötiloissa kun ajetaan arkisin 20 liikennevalon läpi vrk keskustassa.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
No jos vertaa 2-litraseen B-Vectraan, niin painoa sillä oli sen sen 1360 kg ja kulutus pelkässä kaupunkipyörityksessä aika tarkkaan 10 l/100 km. Maantiellä muuten pääsi pahemmin yrittämättä 5,5 litraan satasella, mutta olihan se vitosvaihde todella pitkäksi välitetty kuten vanhoissa Ooppeleissa oli.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Sitä oon miettiny näin nyrkkisääntönä, että millaisista kulutuslukemista pitäs olla jo sillee huolissaan. Et jos vie taajamassa semmosta 9-10L/100 niin onko se kohtuullinen? Ajo siis semmosta 40-60 km/h alueella nopeuksissa enimmäkseen. Liikennevaloja on reiteillä.

Ehkä olen ylianalyyttinen, mut jotenki mielikuvat oli että tuolla pääsis aika samoihin ku 1.6 meganella plus 0,5 L/per 100.
Älä usko valmistajan ilmoittamia lukemia.

Nyrkkisääntönä voidaan pitää että parikymmentä vuotta vanha auto saattaa viedä kaupungissa parikymmentä l/100 varsinkin parikymppisen ajamana.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Olen ihmetellyt miks edelleen ei saada aikaiseksi taloudellista 2 sylinteristä, jossa sylinterit on samalla linjalla.
Varmaankin sen takia että vasta nykyisellä tietämyksellä on saatu 3pyttyset toimimaan juuri ja juuri siedettävästi.
Riittävä määrä ylimääräistä pyörivää massaa kun saadaan liikkumaan vajaan sylinteriluvun tahtiin niin päästään lähelle moottorin luonnollista toimintaa.

Nelitahtinen polttomoottori kun vaan tarvii vähintään 6 sylinteriä toimiakseen oikein.

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen

<kyllä tuo tuntuu lähes normaalilta kulutukselta, kaverilla oli laguna II 2.0 aut ja kaikki se vei mitä tankkiin laittoi eli sen 10l/100 km. Riippuu miten tietty ajaa. Itsellä ajot on pääsääntöisesti pitkää matkaa, niin isokoneisellakin pärjää varsin hyvin, ainoa ongelma on vaan toi bensan hinta, sen takia se vaihdettiin pieneen 1,5dCi aut meganeen ja kulutus sen 4,5l/100km. Sen takia kukaan ei enään oikein aja näillä 2,0 litraisilla bensakoneilla, niitä on tarjolla joka viikko halvalla Huutokaupat.comissakin.

Morris L

Suhari
<kyllä tuo tuntuu lähes normaalilta kulutukselta, kaverilla oli laguna II 2.0 aut ja kaikki se vei mitä tankkiin laittoi eli sen 10l/100 km. Riippuu miten tietty ajaa. Itsellä ajot on pääsääntöisesti pitkää matkaa, niin isokoneisellakin pärjää varsin hyvin, ainoa ongelma on vaan toi bensan hinta, sen takia se vaihdettiin pieneen 1,5dCi aut meganeen ja kulutus sen 4,5l/100km. Sen takia kukaan ei enään oikein aja näillä 2,0 litraisilla bensakoneilla, niitä on tarjolla joka viikko halvalla Huutokaupat.comissakin.
kyl kuulostaa tuo sun 1,5dci kulutus hyvältä. Toki tuolla Lagunalla matkassa menee se 7L/100km suunnilleen, viime kesänä meni 7L/100km pitkällä reissulla, jossa oli semmosta 80-100km/h tunnissa ajoa enmmikseen. Mukava ajella oli tuolla, pysy liikentees hyvin mukana. Ei se sillee ku ei kaupungis auto hirveesti kilsoja keräile, et jos sit kesälomareissulla tuleeki ajettuu enemmän. Vanha bensa megane 2 1,6 farkku manuaali vei sen 6,5-6,8 matkassa, kun kuormaa oli aika jees.

Sekava tää mun vastaus, mut menkööt.

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
kyl kuulostaa tuo sun 1,5dci kulutus hyvältä. Toki tuolla Lagunalla matkassa menee se 7L/100km suunnilleen, viime kesänä meni 7L/100km pitkällä reissulla, jossa oli semmosta 80-100km/h tunnissa ajoa enmmikseen. Mukava ajella oli tuolla, pysy liikentees hyvin mukana. Ei se sillee ku ei kaupungis auto hirveesti kilsoja keräile, et jos sit kesälomareissulla tuleeki ajettuu enemmän. Vanha bensa megane 2 1,6 farkku manuaali vei sen 6,5-6,8 matkassa, kun kuormaa oli aika jees.

Sekava tää mun vastaus, mut menkööt.
Ei yhtään sekavaa..Laguna II on todella hyvä ja vakaa ja mukava matka-auto ja hiljainen, mutta tuo pieni dCi 1.5 meksu on vielä hiljaisempi, ei mitää ylimääräisiä ääniä, ehkä vielä pintakovempi ja mukavuus on kuin saksalaisissa,joten Laguna II oli ns. autompi. Ainoa ongelma siinä oli se kulutus ja kun vanhasta autosta on kysymys, remppaa olisi tullut kuitenkin, Tähän 2011 malliseen meksuun ei oe tehty muuta kuin öljyhuoltoja ja jako/moniurahihnat. Pienellä on päästy.

Morris L

Suhari
Ei yhtään sekavaa..Laguna II on todella hyvä ja vakaa ja mukava matka-auto ja hiljainen, mutta tuo pieni dCi 1.5 meksu on vielä hiljaisempi, ei mitää ylimääräisiä ääniä, ehkä vielä pintakovempi ja mukavuus on kuin saksalaisissa,joten Laguna II oli ns. autompi. Ainoa ongelma siinä oli se kulutus ja kun vanhasta autosta on kysymys, remppaa olisi tullut kuitenkin, Tähän 2011 malliseen meksuun ei oe tehty muuta kuin öljyhuoltoja ja jako/moniurahihnat. Pienellä on päästy.
Hieno kuulla että olet pienellä päässy Megsun kanssa. Omasta 2 koppasesta Meganesta tuli vaihdettuu aikalailla kaikki vaihdelaatikkoa lukuunottamatta alustasta ja moottorista. Mut ei siinä, osat kun tulee tiensä päähän, ni vaihtoon vaan.

romumatti1

Nuorempi jäsen
Iso auto mikä toimii hyvin ja vaihdat sen pienempään autoon mikä kuluttaa vähemmän ja maksat hyvän välirahan , milloin pääset voitolle ?

Ylös Bottom