Syksyllä ko. auto oli vähällä käytöllä, akku nuukahti ja vara-akulla käyntiin, ensimetreillä huomio mittaristoon, otsikon merkkivalot, abs, esp, SERV ja käsijarru päällä. Muuten auto toimii, luonnollisesti ei ole lukiutumattomia jarruja mutta mm. nopeusmittari toimii (ymmärrykseni mukaan lukee ajonopeuden vasemman eturenkaan abs:n lukijan ja abs-yksikön kautta.
Vikakoodit luettu viikko sitten Motomaatin Mototesti järjestelmätestauksella,
jarrujärjestelmä:
- DF095 Tietokoneen syöttöjännite liian pieni
- DF 017 ECU
Sitten muutama muu ihmeteltävää antava:
- DF 094 Ei ABS:n/ESP:n multiplex-signaalia
- DF 126 Ei mittariston multiplex-signaalia
- DF 120 Multiplex signaali puuttuu turvatyynyltä
Tämän perusteella epäilin alhaista jännitettä, mitattu yleismittarilla, akku levossa 12,7 V, latausvirta 13,7 V. Putsattu seuraavat maadoituspisteet, akulta runkoon, abs-yksikön johdolta runkoon liitoskohta, moottorista runkoon liitospinnat.
Abs-yksikön liitin täysin puhdas, kuitenkin kontakti-sprayta tähän vähän suihkittu.
ABS-sensorit mitattu takaa siitä sisälokasuojan liittimen pinneistä, arvot noin 600-630 ohmia. Luultiin jo että toinen olisi ollut rikki, uusi vaihdettu kun saatiin arvoksi "0", no sitten irtonaisena sekin antoi tuon arvon.
Akkua luonnollisesti ollut irti, yleisvikakoodin lukija ei vikoja ilmoita.
Onko ehdotuksia mistä vikaa hakea tai peräti tietoa noiden luettujen vikakoodin perusteella.
Vikakoodit luettu viikko sitten Motomaatin Mototesti järjestelmätestauksella,
jarrujärjestelmä:
- DF095 Tietokoneen syöttöjännite liian pieni
- DF 017 ECU
Sitten muutama muu ihmeteltävää antava:
- DF 094 Ei ABS:n/ESP:n multiplex-signaalia
- DF 126 Ei mittariston multiplex-signaalia
- DF 120 Multiplex signaali puuttuu turvatyynyltä
Tämän perusteella epäilin alhaista jännitettä, mitattu yleismittarilla, akku levossa 12,7 V, latausvirta 13,7 V. Putsattu seuraavat maadoituspisteet, akulta runkoon, abs-yksikön johdolta runkoon liitoskohta, moottorista runkoon liitospinnat.
Abs-yksikön liitin täysin puhdas, kuitenkin kontakti-sprayta tähän vähän suihkittu.
ABS-sensorit mitattu takaa siitä sisälokasuojan liittimen pinneistä, arvot noin 600-630 ohmia. Luultiin jo että toinen olisi ollut rikki, uusi vaihdettu kun saatiin arvoksi "0", no sitten irtonaisena sekin antoi tuon arvon.
Akkua luonnollisesti ollut irti, yleisvikakoodin lukija ei vikoja ilmoita.
Onko ehdotuksia mistä vikaa hakea tai peräti tietoa noiden luettujen vikakoodin perusteella.