Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

pasiv

Aktiivinen jäsen
Viestejä
893
Tykkäyksiä
0
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Komppaan MTI:tä. On kyllä hyvillä hermoilla varustettu tuo Maanma. :D
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Edellistä edellisen omistajan lisäämä tukirakenne jälkiasennettavalle vakionopeussäätimelle. Ei mikään auton oma vakiojuttu.

Öljyä alkoi tietty taas kulua just kun ehdin kirjoittaa edellise päivityksen. Lamda arvot käytäytyvät todell hienosti normaalissa ajossa, mutta rikkaalle 0,9v menevät nyt molemmat, jos ajaa talla pohjassa vähänkin pidempään. Tämä tarkoittanee että bensapumppu ei liene ongelma tällä hatkellä.

Tämä on päivitys Suomeen paluu laivalta, joten loppu on 7km päässä.

Vaihdan seuraavaksi tulpat ja mittautan öljynpaineen. Tyhjäkäyntiä yritän palauttaa tasaiseksi reitittämällä kaasuvaijerin vanhaa reittiä.

Imuilman resonaattorin edessä on ollut 75mm tiivistetty tuloputki reissun ajan. Imuilman ja ulkolämpötilan välinen ero on nyt ajon aikana tyypillisesti 6 astetta, mikä on moninkertaisesti vähemmän kuin aikaisemmin.

Ai niin huolto poisti ja jätti uudelleenasentamatta moottoritilan sisäpeitteen, joten ajoviima virtaa nyt kunnolla moottorin yli pakosarjaa jäähdyttämään. Saapa nähdä miten tuo vaikuttaa lämmön pysymiseen talvipakkasella.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Kaasuvaijerin uudelleen routtaus ei poistanut korkealle jäävää tyhjäkäyntiä.

Imupuolen suuntaan suihkittu käynnistysspray muuttaa tyhjäkäyntiä, joten siellä on vuotoa. Onkohan 2.0 16v imusarjassa jotain hapertuvia tiivisteitä?

Moottorin alatuki on taas vaihtokunnossa 3v/30tkm jälkeen. Epäilen että ovat huolloissa rikkoneet aukoessaan moottorin ripustusta. Onneksi ei ole kallis osa.
 
Viestejä
316
Tykkäyksiä
5
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

maanma sanoi:
Kaasuvaijerin uudelleen routtaus ei poistanut korkealle jäävää tyhjäkäyntiä.

Imupuolen suuntaan suihkittu käynnistysspray muuttaa tyhjäkäyntiä, joten siellä on vuotoa. Onkohan 2.0 16v imusarjassa jotain hapertuvia tiivisteitä?

Moottorin alatuki on taas vaihtokunnossa 3v/30tkm jälkeen. Epäilen että ovat huolloissa rikkoneet aukoessaan moottorin ripustusta. Onneksi ei ole kallis osa.
Oisko joku alipaineletku? Eri auto, mutta vastaavaa vikaa oli mondeossa ja kampikammion huohotusletku oli halki ja tuli imuvuotoa mikä aiheutti sen ettei tyhjäkäynti meinnannut oikein toimia.

 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Huohotusventtiili?

Jotain sellaista löysin vaihdelaatikon päältä kaula halki katkenneena. Musta ja koko noin tulitikkurasia.

Laitan kuvan illalla.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

maanma sanoi:
Imupuolen suuntaan suihkittu käynnistysspray muuttaa tyhjäkäyntiä, joten siellä on vuotoa. Onkohan 2.0 16v imusarjassa jotain hapertuvia tiivisteitä?
Onhan niitä tiiivisteitä useampi https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fr&rurl=translate.google.fi&sl=ru&tl=en&u=http://renault.epcdata.ru/espace3/8014/mechanical/smeseobrazovanie/kollektor/&usg=ALkJrhh13Hs7CkWRUWnA0WTKOskbPREBVg
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Keksin tänään, että puolien kiinnityksen voisi vaihtaa pinnapultiksi, jonka voi sitten liimata ruuvilukitteella.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Tulppien tarkastus ja vaihto osoitti palamisen olavan hyvälaatuista.

Olin löytävinäni huohotinputkiyhteyden. Näyttäisi kulkevan kaasuläpän asentotunnistimen takaa tyhjäkäyntimoottorin alle. Siihen yhtyy myös bensiinisäiliön höyryjen polttoyhteys.

Nyt on uusi ilmiö. Valkoista savua käynnistyksen yhteydessä. Tänään se ilmeni kolmatta kertaa.
 
R

Renault123

Vieras
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

maanma sanoi:
Nyt on uusi ilmiö. Valkoista savua käynnistyksen yhteydessä. Tänään se ilmeni kolmatta kertaa.
Lopun alkua, pelkään pahoin. Jos tilanne on edennyt niin vakavaksi, että auto pörisee käynnistyttyään, on se jo melko valmis paaliin.

No ei vaan, valkoinen sauhu on vesihöyryä pakoputkesta. Jos sitä ei näkyisi auton käydessä kylmänä, auto ei kävisi. Vesi on nimittäin bensiinin palamistuote. Vähän kannattaisi rauhoittua noissa vikojen etsimisissään...
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 015
Tykkäyksiä
21
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

No totta tuokin,varsinkin kymänä, ryyppy päällä, tulee ns. valkoista sauhua, ainakin bensiinikoneista. Ainakin Relluista.
 
R

Renault123

Vieras
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Ei ole höyry yksinomaan Renaultin "ongelma". Merkistä riippumatta sitä näkyy käynnistettäessä, mitä isompi kone sitä enemmän sauhua. Jos sauhun näkeminen ahdistaa liikaa, kannattaa vaihtaa menopeli vaikka fillariin tai varmaan ja luotettavaan apostolin kyytiin.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Tää nyt ollut mitään normivesihöyryä.

EGR venttiilin jumittelusta tuollaista tuuppaa tulemaan. Minulle on kerrottu, ettei F4R700:ssa ole EGR:ää.

Sama voinee tapahtua huohotinventtiilin jumittelusta. Kerron lisää kun jotain kerrottavaa ilmenee.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Luottokorjaa kertoi että niitä on pari kappaletta. Olen löytänyt vain tämän öljynerottimen, joka yhdistyy imusarjan alta tyhjäkäyntimoottoriin. Myös höyrykanisteri on tähän yhdistetty.

Numero 1 tässä kuvassa https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=fr&rurl=translate.google.com&sl=ru&sp=nmt4&tl=en&u=http://renault.epcdata.ru/espace3/8014/mechanical/sistema_snijeniya_toksichnosti_vprisk/sistema_snijeniya_toksichnosti/00117475/&usg=ALkJrhg5V3OcuuldVhY_8ogGvllFO3q2lg
Hiukan näyttäisi että siitä on myös suora yhteys imusarjaan.

Parempi kuva https://renaultyedekparcaci.com/urun/logan-k4m-k4j-motor-kulburutor-kapagi-7700106946/

Tyhjäkäyntimoottorin putsasin crc carb. Cleanerilla. Suihkin myös tuonne kuvan mukaisen öljynerottimen suuntaan. Sauhutti vielä kerran sen jälkeen.

Mietin vaan jos tuolta vähän öljyä pääsis imusarjaan niin voisi sauhutella.

Pitäisi ottaa tuo imusarja vielä suihkuttelun kohteeksi, kun vaan ehtisi.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Renault123 sanoi:
menopeli vaikka fillariin
Veikkaan että teen sen paljon useammin kuin foorumin lukijat http://www.strava.com/athletes/5930290 ;)

Ennemminkin pitäisi ajaa fillarilla vähemmän et ehtis auton kanssa touhuta.
 
R

Renault123

Vieras
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Muuten hyvä teoria, mutta öljyn palaessa sauhu on sinistä ja kitkerää, ei valkoista.

Öljynhuohotin puolestaan on äärimmäisen yksinkertainen keksintö, siellä ei ole mitään venttiilejä tms. jumittavaa vaan pelkkä putki imusarjaan. Ainoa vika, joka siihen voi tulla on putken tukkeutuminen jolloin huohotus ei toimi-> öljyä ei päädy imusarjaan, jolloin savuakaan ei tule edes normaalia määrää.

Valkoinen sauhu on aina merkki vesihöyrystä. Jos sitä on tavanomaista enemmän, kansipahvi vuotaa. Eli vettä päätyy palotilaan. Jos et joudu lisäämään nestettä, höyry ei johdu muusta kuin bensiinin palamisesta. Tällöin voit rauhoittua.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Tuo voisi olla ongelmana. ???

Jäähdytinnestettä menee jokaisessa kylmästartissa. Sitä vuotaa vähän myös siitä lohkon päästä termostaatin vierestä.
Moottoriöljyssä ei ole toistaiseksi ollut vaahtoutumaa.
 
R

Renault123

Vieras
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Vesi ei välttämättä päädy öljyn sekaan, vaikka kansipahvi hajalla olisikin. Neste voi ajautua pelkästään sylinteriin.

Jos tilanteesi on tuo, homma on jotakuinkin selvä. Olisi hyvä vielä varmistua, ettei neste häviä vuotamalla vaan nimenomaan ajautumalla sylinteriin. Tämän voit varmistaa tutkimalla kaikki liitokset ja letkut vuotojen varalta. Tukkimalla mahdollisesti löytyneet vuodot, saat selville nesteen menoreitin. Mikäli nestettä yhä häviää, edessä on kansiremppa.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
830
Tykkäyksiä
7
Vs: Kolmannen sukupolven avaruusalus (Espace = Avaruus) vm. 2001

Eipä ole enää valkoista pilveä päästellyt. Öljynpaineet mitattu ok.

Katsastus menee pitkäksi kun tuota moottorin apurunkoa 6025370688 ei ole vielä saatu. Yksi purettu piti alkaa laittaa eilen, mutta osoittautui sekin mädäksi. Kyseessä on jonkinlainen tyyppivika, koska näitä on alkanut näkyä myös Ranskan keskusteluissa. Suosittelen suojausta, jos oman Espan saumat kestää vielä koputtelun.
 
Ylös Bottom