Jokkista Renaultilla

Gordi

Nuorempi jäsen
Viestejä
16
Tykkäyksiä
0
#1
No, tällänen juttu meiltäp...: Harrastetaan jokkista ja "poikani" teki Peugeot 106 korin jokkis sääntöjen mukaan toissavuonna ja istutti siihen Clio Sport 197 moottorin ja 6-vaihteisen vaihdelaatikon. Laatikko purettiin ja hitsattiin "lukko", kasaus onnistui toisella kertaa. Moottorista poistettiin ruiskuvermeet ja tilalle asennettiin kaksi 45 DCOE kaasutinta, sytkä tehtiin adapterilla 405 Pösön virranjakajasta. Muuttuva-ajotuksiseen nokkaan syötetään virta kojetaulusta kun mennään lähtöön kisassa, perusasetus ajotuksessa säädettiin niin paljon "pieleen" että auto jaksaa juurijajuuri käydä. Tällä kikalla saavutettiin "mieletön" vääntö 2000-6100 kierroslukualueella, mutta menetetään n. 20 hv pyörätehosta. Vetoakselit on sisäpään osalta sen verran harvinaiset että joudumme tekemään molemmat puolet aina kahdesta "uudesta" katkomalla ja lyhentämällä! Meillä Renaultit eri versioina erilaisissa kilpailuissa on ollut mukana JO VUODESTA 1968 lähtien. Että tälläinen juttu tähän Clio 197 tekniikasta.(toinen jokkisautomme on Clio 1993 kori jossa Clio Sport 182 moottori ja 5089 laatikko)
 

Gordi

Nuorempi jäsen
Viestejä
16
Tykkäyksiä
0
#3
Vs: Jokkista Renaultilla

En ostanut, kyllä nämä edellä kerrotut on aivan omaa tekoa.
p.s. molemmat ovat tietääkseni "ainoat jokkiksessa" noilla tekniikoilla!
 

Vatsaheitto

Nuorempi jäsen
Viestejä
7
Tykkäyksiä
0
#5
Vs: Jokkista Renaultilla

Minulla on tulossa Sport 2.0 Ralliin omalla vakioktekniikalla. Onko sähköissä jotain fataalia, mihin ei saisi mennä koskemaan. Esson baarilla tiedettiin jo että ei käy jos ottaa Absitunnistimet pois... En ole kokeillut Itse havaitsin että jos ottaa turvatyynyn sulakkeen pois niin ei lähde käyntiin. Turvatyynyn pystyi kyllä poistamaan ja lähti edelleen käyntiin kunhan oli tuo sulake.
 
Ylös Bottom