Jakopään ketju

lennu

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0
Uutena Renault-foorumilaisena kyselen tyhmiä ?
Mulla on matkailuautoni alustana rellu master ?140 vm: 2006, iskutilavuus 2950, nettoteho 100 kW, onhan moottorissa ketju jakopäässä ?
Tänään jopa Lohjan relluhuollossa sanoivat hihnanvaihdon vaihtoväliksi 4 vuotta, kun kävin kyselemässä huoltotoimenpiteistä, kun autolla on ajettu vain 50000km ja se on 4 vuotta vanha, tosin rellun asiantuntija oli kuulemma lomalla.
Itse muistelen autossa olevan nissanin koneen, jossa on nokkaketju, eikä näinollen vaatisi "mitään" huoltotoimenpiteitä, olenko oikeassa?
karavaanari Lohjalta.

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
11
Vs: Jakopään ketju

lennu sanoi:
Uutena Renault-foorumilaisena kyselen tyhmiä ?
Mulla on matkailuautoni alustana rellu master ?140 vm: 2006, iskutilavuus 2950, nettoteho 100 kW, onhan moottorissa ketju jakopäässä ?
Tänään jopa Lohjan relluhuollossa sanoivat hihnanvaihdon vaihtoväliksi 4 vuotta, kun kävin kyselemässä huoltotoimenpiteistä, kun autolla on ajettu vain 50000km ja se on 4 vuotta vanha, tosin rellun asiantuntija oli kuulemma lomalla.
Itse muistelen autossa olevan nissanin koneen, jossa on nokkaketju, eikä näinollen vaatisi "mitään" huoltotoimenpiteitä, olenko oikeassa?
karavaanari Lohjalta.

No sehän ei ole uutta,että "merkkihuollossa" ei tiedetä mitään, sillä nehän myy ja huoltaa vain Kiinalaisia autoja. Tosiaankin se 3.0 litr dieseli on joku Nissanin tekele ja ketjulla. Kai se ketjukin pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa, en tiedä kuinka usein, ei ainakaan 4 vuoden välein. Ainakin kannattaa vaihdatuttaa suodattimet, myös nafta,raitisilmasuodattimet,ja tarkastuttaa nivelet ja laakerit... No järeämpää teko ne ovat kuin Traficissa.

Tykkäyksiä
0

Minua taasen kiinnostais -89 Trafic 2.2d:n jakopåän laiton tarve,kun tuli pakun etsinnässä sellainenkin silmiini,mikä vaatisi tietenkin ruost
korjauksiakin..
Eli ketjulla?!

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
11

swap sanoi:
Minua taasen kiinnostais -89 Trafic 2.2d:n jakopåän laiton tarve,kun tuli pakun etsinnässä sellainenkin silmiini,mikä vaatisi tietenkin ruost
korjauksiakin..
Eli ketjulla?!

Tää Trafic I, eli taitaa olla ihan se about 64 hp 2.1D, jota käytettiin Turbolla ja ilman myös R 18,R21,R25,Espace,Trafic, ja Jeep Cherokee. Eli ihan hihnalla on.

matava

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
1

Itsellä myös -05 3l. Master. Kone on tosiaan näissä isoissa Nissanin ketjukone. Moottorin tyyppi on zd3 202. Kösittääkseni hyvä ja vahva moottori. Toki huoltaa pitää...

Ylös Bottom