Huolenpitosopimus

renulari

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Moro,
Onko kokemuksia huolenpitosopimuksen
kannattavuudesta? Meganen E Tech tilattu
ja harkinnassa kannattaako. En ole koskaan
ottanut edellisiin autoihin. Nyt eka ranskalainen ja sähkis tulossa.
 

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 058
Omakohtaista kokemusta ei ole mistään asiaan liittyvästä mutta tätä palstaa seuranneena olen päässyt käsitykseen että Relluissa on lähinnä perävalotakuu.
Maahantuojan/huollon mielestä kaikki on kuluvaa osaa ja asiakas maksaa kaiken kuluneen ja vioittuneen.
Vaikka auto ei toimi eikä saada kuntoon niin vastuu on lähinnä asiakkaan "Mitäs läksit niih".

Eli turhaan maksat mistään ylimääräisestä kun joudut kuitenkin maksaan kaiken ylimääräisen.

Tämä siis on minun mielipiteeni eikä välttämättä perustu faktoihin!
 

jhelen

Jäsen
Viestejä
35
Mulla on cliossa ostettu 6v takuu ja kaikki mahdollinen on mennyt takuuseen. Toki jarrupalat, levyt ja muut mitkä oikeasti kuluu tuskin menee, mutta eipä niissä ole ollut mitään huomautettavaakaan. Takuu toimii kyllä. Huolenpitosopimushat taitaa sisältää myös kuluvat osat.
 

renulari

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Takuun kattavuutta juuri mietin. Ymmärtääkseni
neljän vuoden takuu ja sen kattavuutta juuri mietin. Huolenpitosopimus käsittää kuluvat osat eli jos takuu ei korvaa niin kuukausimaksulla tehdään kaikki takuun ulkopuoliset rempat.
 

jhelen

Jäsen
Viestejä
35
Ei se huolenpitosopimuskaan kaikkea kata. Tarkista ensin mitä jää ulkopuolelle.
esim skodalla näin.

Asiakas vastaa seuraavien kohteiden tai tekijöiden aiheuttamista kustannuksista:
- ulkopuolisten tekijöiden, kuten väärän tai heikkolaatuisen polttoaineen, kolhujen ja kivien
sinkoilemisesta johtuvien vikojen ja vaurioiden korjaaminen
- viat ja vahingot, jotka johtuvat myyjästä ja asiakkaasta riippumattomista tekijöistä tai syistä kuten:
tulipalo, ilkivalta, luonnonilmiö, sota, tms. ylivoimainen este
- kolarikorjaus ja kolaritilanteeseen liittyvä hinaus
- maalaus, ruostesuojaus ja ruostevaurioiden korjaus
- puutteellisesta hoidosta tai ajoneuvon käyttöohjekirjan vastaisesta / huolimattomasta käytöstä johtuvien
vikojen ja vaurioiden korjaaminen
- muusta kuin ajoneuvon tavanomaisesta käytöstä johtuvien vikojen ja vaurioiden korjaaminen
- muiden kuin tehdasasennettujen varusteiden korjaus tai vaihto
- sisä-, istuimien verhoiluiden, sisäpaneelien, koristeosien sekä ohjauspyörän vaurioiden korjaaminen tai
vaihto
- auton lasit, sekä peilien ja lyhtyjen lasit, auton ulkopuolisten koristeosien ja listojen korjaus tai vaihto
- tuulilasin pesunesteen lisäykset määräaikaishuoltojen välillä
- AdBlue-lisäaineen lisäys määräaikaishuoltojen välillä
- auton pesu, vahaus ja puhdistus
- renkaat, vanteet sekä pyöränsuuntaus
- asiakkaan pyynnöstä tapahtuvat sähköisten järjestelmien päivitykset, ml. navigointijärjestelmien
karttapäivitykset
- polttoaineet
- normaalista heikkenemisestä johtuva korkeajänniteakun akkukapasiteetin väheneminen ei kuulu
huolenpitosopimuksen piiriin
 

Partse

Nuorempi jäsen
Viestejä
20
Jos itse uutta sähkö/hybridi renua olisin ostamassa, ostaisin sen parin vuoden jatkotakuun ehdottomasti (jos vaan ajomäärä pysyy alle 100tkm). Itsellä -22 mallin e-tech renault arkana ja takuu on pelannut ainakin vielä hienosti. Mutta niin paljon on osaa vaihdettu että hirvittää se kun takuu loppuu (itsellä vaan se 4v takuu). Huolenpitosopimuksesta ei itsellä paljoa olisi hyötyä ollut kun kaikki ylimääräinen vielä mennyt takuuseen (tosin itsellä ei täyssähköauto).
 

Vaahteramaki

Jäsen
Viestejä
182
Meillä on Captur E-TECH missä on neljän vuoden takuu mikä loppuu 01/25. Paljon on kaikenlaista korjattu/vaihdettu takuuseen. Jos nyt ostaisin auton, niin ottaisin mahdollisimman pitkän takuun,, vaikka lisämaksulla kuin mahdollista. Kovasti kiinnostaisi myös tuo huolenpitosopimus, toki tietysti riippuen mitä se sisältää.
 
Ylös Bottom