HC ja CO arvot pilvissä.

Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
#41
Hyvä niin. Hieman tuo vaan tuntuu oudolta, että jos pari sylinteriä on niin heikossa hapessa, ettei juurikaan paineita pidä, mutta sitä ei muualta kuitenkaan ole havainnut, kuin vasta päästölapusta. Mutta jos tuon kerran kuitenkin auki otat, niin eiköhän sieltä sitten lisää selviä.
Siis onhan tyhjäkäynti ollut mitä sattuu jne oireita mutta ei ole oikein tullut innostuttua tutkimaan. Saipa motivaatiota
kun päästöt mittasivat että vikaa on alettava penkomaaan.
 

Megane

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 147
Tykkäyksiä
8
#43
Jakopää ja 8 venttilä vast ikään uusittu. Pitää nyt vaan avata ja kattoa et kantaako venttiilt vai jäikö hoksaamatta pari snadisti vinkkeliä venttiiliä. Jokainen ohjuri aikasemmin tsekattu ja kumit vaihdettu.
Kun nyt itsekin otit esille yhtenä vaihtoehtona venttiilien kantamisen,niin ehkä helpointa olisi ensin mitata venttiilivälykset?;)
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
868
Tykkäyksiä
19
#45
Siis onhan tyhjäkäynti ollut mitä sattuu jne oireita...
Jos ohivuotomittauksella parista pytystä reippaasti paineet häviää, niin aika pieneltä oireelta seilaava tyhjäkäynti tuntuu. Varsinkin jos kaasuläppäkotelon tiivisteetkin kaput. Ettei nyt turhaan tulisi sitä konetta avattua. Vaikka ei sillä, harrastusvehkeitähän nämä renut, joten mukavana iltapuhteenahan sitä nyt yhden koneen tarkastusta varten auki ottaa. Työn iloa toivottaen :).
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
#46
Jos ohivuotomittauksella parista pytystä reippaasti paineet häviää, niin aika pieneltä oireelta seilaava tyhjäkäynti tuntuu. Varsinkin jos kaasuläppäkotelon tiivisteetkin kaput. Ettei nyt turhaan tulisi sitä konetta avattua. Vaikka ei sillä, harrastusvehkeitähän nämä renut, joten mukavana iltapuhteenahan sitä nyt yhden koneen tarkastusta varten auki ottaa. Työn iloa toivottaen :).
Venttiilithän siellä vuotaa ja kone tuntia vaille purettu. Kattoo jos tänään jaksasi purkaa..
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
825
Tykkäyksiä
6
#50
Mietin tuota imupuolen vuotoa, että sen pitäisi jotenkin varmaan näkyä MAP anturin lukemissa, koska männän tullessa ylöspäin imusarjan paine kasvaa odottamatta.
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
#53
Nyt on kone nipussa ja käy todella hienosti. 10 venttiilä tuli läpättyä ja 4 vaihdettua. Kansi pääsi paikoilleen vasta kun tiiveys oli kunnolla tarkastettu. Kansipöydälle venttilit ylöspäin ja palotila täyteen vettä. Venttiilinvarren puolelta paineilmaa perään ja kun kuplaakaan ei enään noussut minkään venttiilin alta tuomitsin läppäämisen valmiiksi. Tunteja meni läppäämiseen noin 8.
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
#55
Se on työvoitto :)nopeasti tuon nippuun saitkin.
Pidin tahtia päällä että ei tarvii viikonloppua uhrata. Josko nyt olisi leiman saanti edes hieman lähempänä. Vaihtelin samalla muutamat anturit ja pesasin kannen yms romut. Kait se on seuraavaksi kattia ja lambdaa katteltava jos ei vielä hc ja co arvot kohtaa valtion vaateita.
 
Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
#60
Muovitulppa. Siitä on suora yhteys venttiileille. Samanlainen muovi kun nokkien päässä. Liekkö ns sulake mikä lentää jorpakkoon jos koneessa paineet nousee?
 
Ylös Bottom