HC ja CO arvot pilvissä.

Viestejä
230
Tykkäyksiä
24
#1
Arvot on seuraavat. CO 0,31. CO2 14,40 HC 775. Lambda 1.001. Melkoset arvot jos sanoa saa, Nyt hyviä ajatuksia että mistä savotan alottaisi. Megane 1 2003 potilaana.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
825
Tykkäyksiä
6
#2
Jos vikakoodien lukua ei haluta ekaksi tehdä, niin

sytystulpat ja puolat vaihtoon. Samassa yhteydessä tulppien kärkiväli kohdalleen.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
825
Tykkäyksiä
6
#5
Sitten pitäisi tutkia toimiiko ykkös eli ylempi lambda. Mikä on sen ja katalysaattorin ikä kilometreissä?

Sen pitäisi lämpimäksi ajon jälkeen vaihdella 0,1 - 0,9 jännitteen välillä. Tavoitteena 0,7.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
825
Tykkäyksiä
6
#10
Unohdin näköjään kirjoittaa, että lambda arvoja voi seurata obd lukijalla ja siihen liittyvällä sovelluksella. Android maailmassa esim torque ja bluetooth obd2 sovitin. Apple ei käsittääkseni tue yleisiä bluetooth versioita.

Kat tuskin on vielä loppu noilla kilometreilla.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 944
Tykkäyksiä
12
#12
Eikö se lampata arvo ole katsastuksessa 0.97-1.03 välillä? Normaali bensa-autossa sen pitäisi tulla helpostikin, mutta jos katti " jäähtyy" riittävästi, niin arvot voi heitellä. Yllättävää kyllä, jos menee vanhoilla suotimilla ja tulpilla, niin ei välttämättä mene läpi.
 

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
825
Tykkäyksiä
6
#13
Tarkennatko vähän, että miten tuohon 0.7 volttiin päädyit?
Erittäinen hyvä kysymys, koska nyt tarkastettuani asiaa uudelleen 0,7 ei ole oikea luku mihinkään, paitsi ehkä meidän renun moottorille, joka lämmenneellä katalysaattorilla ajossa näyttää takimmaiselta lamdalta keskimäärin tuollaista arvoa.

98 bensiinillä maksimi teho saavutetaan lambda arvolla 0.86, jännite n.0,8-0,9V ja taloudellisin seossuhde saadaan lambda arvon ollessa silloin 1.05, jännite 0,2V. Parhaat "päästöt" saavutetaan suhteella 14,7:1, jolloin lambda arvo on 1.00 ja jännite n.0,3V

Olennaisempaa on, että arvo vaihtelee koko skaalalla. Viimeinen rikkoutunut lambda joka minulla oli pysyi enimmäkseen 0,1:ssä ennen vaihtoa.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 944
Tykkäyksiä
12
#17
Muistuu mieleen,että meidän 1,4 koneessa oli samoja ongelmia joskus. Vikoina oli lambda ja imusarjan alipaine letkut . Tosin tyhjäkäyntiäkään se ei jaksanut käydä kunnolla.
 
Ylös Bottom