Hakomobil 4000

HakoMobil 4000

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Terve

Minulla on Hakomobil 4000 -74 työnalla, siinä on Renault moottori 1.1L ja 34hp TYYPPI 688-***** ja ilmeisesti C1E sarjaa. Etsiskelen varaosa / vaihto moottoria kyseiseen traktoriin. Sama moottori on ollut autoissakin (renut 4 ja 5) ja teollisuusmoottorilla tämä kuitenkin lienee. Sama moottori kuitenkin kuin autossa paitsi pienet lisälaite ominaisuudet eroavaisuutena.

Ja moottorin pitäisi olla vanhempi kuin -76??? koska sen jälkeen kampikaselin laakerin kaulat ovat vahvemmat ja ei siis sovi nyt oleviin hihnapyöriin suoraan.

Ja jos löytyy HakoMobiilin omistajia niin olisi kiva kuulla vinkkejä ja neuvoja kyseisestä vekottimesta.
 
Viimeksi muokattu:

Jomppe95

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Moro.
Itseltä löytyy kyseinen vekotin pihasta. Törmäsin myös tuohon koneen osien saanti ongelmaan silloin kun tuon ostin.

Päädyin lopulta vaihtamaan uudemman Renault 5 gtx1.4l moottorin siihen. Muutoksia tehtiin: kampiakselin päähän koneistettiin boorit paikallisella konepajalla vetoa varten,

Renaultin vaihteiston joutui pienimään, että sai kytkinkopan käyttöön (kytkinakselin sai hyödynnettyä alkuperäisestä),

Rätti nivel vaihtui Bemarin rättiin, kun alkuperäinen hajosi lähes heti kun kiihdytti ensimmäisen kerran ja sille piti tietysti koneistaa uusi jako koneen päähän sekä uusi laippa vaihteiston päähän.

Jäähdytin vaihtui vasemmalta oikealle ja akku sijoitettiin hydrauli säiliön kanssa vasemmalle.

Minulla on myös se alkuperäinen moottori tallessa, siihen tehtiin kansi remontti ja sylinteriputket pyöräytettiin hoonilla, mutta homma jäi siihen että laakeri liuskoja ei kovin helpolla löytynyt(moottori oli käynti kuntoinen ennen purkamista)
tuo alkuperäinen moottori saattaisi olla myynnissä jos vielä on tarvetta :)
 

-kettumies

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
ostin hako 4000 johon oli asennettu mazda diesel. mukana tuli alkuperäinen bensiinimoottori ,jonka myyjä kertoi olleen täysin toiminta kuntoinen ja jonka voisin vaikka myydä .kaikki apulaitteet tuli mukana myös.

lisäksi kysyisin mistä tarkistetaan peräöljun määrä/lisäys
 

Jomppe95

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Itse avasin vaihteiston kannen ja sitä kautta vaihdoin öljyt. Samalla kannattaa katsoa olikohan kytkin akselissa olevan liukulaakerin kunto siinä on kaksi akselia laakeroitu päistään toisiinsa (vaikuttaa vaihteiden päälle menemiseen ja pysymiseen). Sen vaihdoin muistaakseni sopivaan neulalaakeriin.
 

Hako Mobil

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Morjesta vaan itsellä kanssa Hako Mobil 4000 . Tämä hienoa että muillakin sama laite, Onko tietoa mikä kytkin on ajovaihteistossa se oikea kytkin on kunnossa.Reilu vuosi katkesi oikea vetoakseli mutta onneksi sattu olemaan toinen samanmoinen härveli mistä sain kunnossa olevan vetoakselin. Piha koneena käytetty ja tänä talvella hyvin aktiivisessa käytössä laitoin leveämmäm puskulevyn on vähän joutusampi tehdä lumitöitä.Perä öljyt ja vaiteissossa samat öljyt laitoin talvikäyttöön synteettiset öljyt vähä herkempi pakkasella.
 

Hako Mobil

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
15 Tuumaset vanteet on vähän hankala etsiä vähemmän liikkeellä. Painoa on hakon takana omat vannepainot+oma takapaino+takanostolaitteessa reilut 100 kiloa Dukato pakettiauton ketjut päällä vaatii kun tuli tehtyä lumilevylle muutoksia on nyt aika keula painoinen muutin etu noston nousee reilummin ylös saa penkalle ajettua lunta piikki ketjut on myös mutta niitä ei voi käyttää kun tasainen ajo hankaloittu.Mihin etsit kaksitoimista sylinteriä.Nosto on minulla Hakon omalla yksitoimisella ja kääntö kaksitoiminen en lähtenyt muuttamaan hydraulikan vivustoa.
 
Viimeksi muokattu:

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 305
Kertokaas joku asiaan vihkiytynyt lyhyt historiikki ja kevyt katsaus tekniikkaan tämmöisestä vehkeestä.
 
Ylös Bottom