• Kerhon kesäpäivät siirretty pidettäväksi Hämeenlinnassa Scandic Aulangossa

Hakomobil 4000

HakoMobil 4000

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Terve

Minulla on Hakomobil 4000 -74 työnalla, siinä on Renault moottori 1.1L ja 34hp TYYPPI 688-***** ja ilmeisesti C1E sarjaa. Etsiskelen varaosa / vaihto moottoria kyseiseen traktoriin. Sama moottori on ollut autoissakin (renut 4 ja 5) ja teollisuusmoottorilla tämä kuitenkin lienee. Sama moottori kuitenkin kuin autossa paitsi pienet lisälaite ominaisuudet eroavaisuutena.

Ja moottorin pitäisi olla vanhempi kuin -76??? koska sen jälkeen kampikaselin laakerin kaulat ovat vahvemmat ja ei siis sovi nyt oleviin hihnapyöriin suoraan.

Ja jos löytyy HakoMobiilin omistajia niin olisi kiva kuulla vinkkejä ja neuvoja kyseisestä vekottimesta.
 
Viimeksi muokattu:

Jomppe95

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Moro.
Itseltä löytyy kyseinen vekotin pihasta. Törmäsin myös tuohon koneen osien saanti ongelmaan silloin kun tuon ostin.

Päädyin lopulta vaihtamaan uudemman Renault 5 gtx1.4l moottorin siihen. Muutoksia tehtiin: kampiakselin päähän koneistettiin boorit paikallisella konepajalla vetoa varten,

Renaultin vaihteiston joutui pienimään, että sai kytkinkopan käyttöön (kytkinakselin sai hyödynnettyä alkuperäisestä),

Rätti nivel vaihtui Bemarin rättiin, kun alkuperäinen hajosi lähes heti kun kiihdytti ensimmäisen kerran ja sille piti tietysti koneistaa uusi jako koneen päähän sekä uusi laippa vaihteiston päähän.

Jäähdytin vaihtui vasemmalta oikealle ja akku sijoitettiin hydrauli säiliön kanssa vasemmalle.

Minulla on myös se alkuperäinen moottori tallessa, siihen tehtiin kansi remontti ja sylinteriputket pyöräytettiin hoonilla, mutta homma jäi siihen että laakeri liuskoja ei kovin helpolla löytynyt(moottori oli käynti kuntoinen ennen purkamista)
tuo alkuperäinen moottori saattaisi olla myynnissä jos vielä on tarvetta :)
 

-kettumies

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
ostin hako 4000 johon oli asennettu mazda diesel. mukana tuli alkuperäinen bensiinimoottori ,jonka myyjä kertoi olleen täysin toiminta kuntoinen ja jonka voisin vaikka myydä .kaikki apulaitteet tuli mukana myös.

lisäksi kysyisin mistä tarkistetaan peräöljun määrä/lisäys
 

Jomppe95

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Itse avasin vaihteiston kannen ja sitä kautta vaihdoin öljyt. Samalla kannattaa katsoa olikohan kytkin akselissa olevan liukulaakerin kunto siinä on kaksi akselia laakeroitu päistään toisiinsa (vaikuttaa vaihteiden päälle menemiseen ja pysymiseen). Sen vaihdoin muistaakseni sopivaan neulalaakeriin.
 
Ylös Bottom