GS III 1,5 dCi kuluttaa hirrrveästi tiisseliä

Tykkäyksiä
0
Auto on Grand Scenic 1,5 dCi automaatti vuosimallia 2011. Kilsoja on mittarissa vajaa 250 tkm. Ei taida tuolle koneelle olla normaali kulutus kun sekalaisessa ajossa menee ajotietokoneen mukaan 8,5 l / 100 km?

Oon pidemmän reissun alla nollannut lukemat, maantieajossa (ajan 80 alueella reilu 90 ja 100 alueella reilun 110) menee n. 6,7 litraa. Lyhempää kyläpyöritystä kun tulee, karkaa kulutus tuonne yli kahdeksaan. En tiedä ajotietokoneen lukemien tarkkuudesta mutta tuntuu, että kiisseliä saa tankata liian usein.

Hiukkassuodatin? EGR? Mistä tätä lähtisi katselemaan?

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
0
Vs: GS III 1,5 dCi kuluttaa hirrrveästi tiisseliä

Hiukkaussuodatin ja egr voi olla yksi syy.Itsellä 2,5 dCi mallissa kulutus laski reilusti kun vaihdettiin vanhat kusevat suuttimet.

Tykkäyksiä
0

Enkunkielisiä foorumeita oon lueskellut. Jos putsais ton EGR:n nyt aluksi ja kääntäis ympäri ettei toimi enää. Katsois miten vaikuttaapi.

Tykkäyksiä
0

Vaikka en forte yms litkuihin uskokkaan niin panin 0.45 miljoonaa ajettuun hdi sitikkaani "forte diesel fuel conditioner" aineen tankkiin.
Ihmettelen vieläkin että voimasavu väheni ja keskikulutus väheni melkeen litran (ajotietokoneen mukaan).

Tämä ei ole maksettu mainos.

Tykkäyksiä
0

Minä laitoin STP diesel fuel injector cleanerin vaimikäsenytoli ja vielä sen saman lafkan tehopuhdistusmömmön. Saapa nähä.

Tykkäyksiä
0

Anagonda67 sanoi:
Löpöfilsu vaihtoon.
Se oli vaihdettu einiinkauansitten... Ei nuo litkutkaan suuremmin kai vaikuttaneet, mene ja sano. Täytyy se EGR purkaa jahka tulee päivä kaks ettei tarvi ajaa.

maanma

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
0

Paljonko tuossa on kierrokset 110 vauhdissa?

Minulla oli joskus vuokralla kangoo tuollaisella moottorilla. 130 vauhdissa kierrokset n. 3500 ja kulutus paneelin mukaan 13 litraa sadalle. Kierrokset merkkaa siis tosi paljon kun pikkukoneilla ajelee.

Tykkäyksiä
0

maanma sanoi:
Paljonko tuossa on kierrokset 110 vauhdissa?

Minulla oli joskus vuokralla kangoo tuollaisella moottorilla. 130 vauhdissa kierrokset n. 3500 ja kulutus paneelin mukaan 13 litraa sadalle. Kierrokset merkkaa siis tosi paljon kun pikkukoneilla ajelee.
Hmm... Mitähän se ois, ei missään nimessä noin paljoa, alle 3000 kovasti. Automaattiloota on kuusilovinen.

Tykkäyksiä
0

Btw, tankkasin taannoin täyteen eli 60 litraa. Tankilla meni n. 850 km josta about 500 maantieajoa. Keskikulutus siis 7,1 l / 100 km. Pettynyt olen jos kulutus on kovempi kuin modernilla bensakoneella!

Tykkäyksiä
0

konTomi sanoi:
Btw, tankkasin taannoin täyteen eli 60 litraa. Tankilla meni n. 850 km josta about 500 maantieajoa. Keskikulutus siis 7,1 l / 100 km. Pettynyt olen jos kulutus on kovempi kuin modernilla bensakoneella!
Paljolta tuo vaikuttaa, pitäisi mennä alle kuuden....paitsi jos tuo 500 on enimmäkseen moottoritieajoa ja auto täyteen lastattu. Ja jos on ollut hellettä ja ilmastointilaitteesta on otettu kaikki tehot irti. Minulla on mennyt vuosikausia samanlaisella autolla 5,9l/100km vuoden ympäri.

Tykkäyksiä
0

Niin, huomain vasta, että tässä on kyseessä Grand Scenic. Minulla on pelkkä Scenic, joka on satakunta kiloa kevyempi. Ei tämä silti selitä litran kulutuseroa, vai selittääkö?

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
0

Prairie sanoi:
konTomi sanoi:
Paljolta tuo vaikuttaa, pitäisi mennä alle kuuden....paitsi jos tuo 500 on enimmäkseen moottoritieajoa ja auto täyteen lastattu. Ja jos on ollut hellettä ja ilmastointilaitteesta on otettu kaikki tehot irti. Minulla on mennyt vuosikausia samanlaisella autolla 5,9l/100km vuoden ympäri.
Aika kova toisaalta tuo kulutus,vaikkakin automaatti. Itsellä on 2,5dci Traficissa pitkällä matka-ajolla navigaattorin nopeudella 100km/h 6vaihteella 2000 kierrosta vähän yli 6,5l /100km. Tosin ajotapa vaikuttaa kyllä.

Camoflame

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Omassa Grand Espace IV 2005 2.2 dci koneessa ollut about tällaisia kulutuksia
  • Kehä I, rauhallisesti: 5.8
  • Kehä I, pieni kiire: 7.2l
  • Moottoritie, 100-120km/h: 6.5 - 6.8l

Tykkäyksiä
0

Fuego Turbo sanoi:
Prairie sanoi:
konTomi sanoi:
Aika kova toisaalta tuo kulutus,vaikkakin automaatti. Itsellä on 2,5dci Traficissa pitkällä matka-ajolla navigaattorin nopeudella 100km/h 6vaihteella 2000 kierrosta vähän yli 6,5l /100km. Tosin ajotapa vaikuttaa kyllä.
Kaksoiskytkinautomaatti ei lisää kulutusta, toisin kuin momentinmuuntimella toimiva. Vielä esimerkkejä oman autoni kulutuksesta: ennätys on Lahti-Orivesi välillä ajamani 4.3 l/100km. Lähes koko matka 80-aluetta. Oli syksy, ilmastointi pois päältä. Huonoin tulos 7,4. Ensin moottoritietä 130 lasissa ja sitten kaupunkiajoa. Keskimäärin menee siis se 5,9. TM:n kestotesteissä on ollut Laguna ja Megane tällä 1,5 dieselillä. Molempien keskikulutus oli noin 5,7 keskinopeuden ollessa kuudenkympin paikkeilla, mikä edellyttää maantievoittoista ajoa.

Tykkäyksiä
0

Jumppasin muutaman tunnin. Vittu missä saatanan paikassa tässä GS III on se EGR! Käytin vain sen putken irti ja se oli aivan puhdas. Ei huvittanu alkaa sitä koko mötikkää repimään kun on aivan mahdottomassa paikassa. En tiedä, ei löydy syytä sieltäkään.

Tykkäyksiä
0

1.5 DCi taisi viedä 6..6.5 l /100 km lyhyessä Scenicissä kesäisin. Xsara Picasso 1.6 HDi meni liki litran pienemmällä, mutta siinä meni partikkelisuodatin tukkoon, egr sökönä ja ruiskut vuotivat, Renuun ei moisia oireita tullut.. Rahaa meni HDi vekottimeen paljon enemmän kuin renun DCi:hin. Renussa ei ollu egr ongelmia ja koneessa oli minusta muutenkin fiksu (helkutin harva) partikkelisuodattimen polttelu sylki.

Tykkäyksiä
0

Juu jos antais olla ja ajais eteenpäin. Kaikki toimii niin syökööt sitä saatanan naftaa. Kakkosautoksi himottais Laguna 2,0T koneella. :)

Ylös Bottom