- Viestejä
- 2 826
Semivakavan autokuumeilun jälkeen vastaan käveli pienellä netin selailulla 2005 vuoden Grand Scenic. Varusteita sopivasti (EA3), 2.0T koneella ja käsivalintaisella vaihteistolla. 7 istuin paikkaa ja kohtuu kilometrit mittarissa, 113tkm. Eihän tätä ole edes ehditty raiskata, eihän. Vaihteistoonkin jos heti vaihtaa öljyt niin ei ennätä mennä pitkäksi sekään vaihto.
Välihuomiona sanottakoot että toisaalla Dacia Lodgyä oli tosissaan harkittu hankintalistalle.
Pastillista sai tavallaan tuohon sopivan välirahan ja rahoituksessa oli myös todella kohtuullinen tarjous päällä jotta sitähän piti lähteä koeajamaan.
Eipä tuo kaukana myynnissä ollut. Joten kiesiä katsomaan. Ensisilmyksellä toki siistin näköinen tapaus. Mitä nyt Nervastellojen kapselit
puuttui, edestäroiskeläpistä toinen oli jäänyt matkalle ja takaa moiset luksus tuotteet puuttuivat kokonaan. Maalissa hieman naarmuja
(vaalea pohjasävy erottuu) ja kaikesta päätellen, sisälle kurkkaamatta tämä oli ollut perheen käyttöautona.
Avaimia hakemaan ja peruspaperisota samalla jotta ajamaan pääsee. Napista käyntiin ja varoiteltu viallinen käsijarru piippasi samantien
korvaan jotta piip-huolla-minut. Ensivaikutelma muuten mukava ajotuntuma ja ilmastointi tuuppasi nopeasti kylmää kabiiniin, joskohan
Lagunasta pitäisi tuo ilmastointi huollattaa.. Hieman ajoa ja kuulostelua. Jarrut vinkuu ja edessä kolisee. Jarrut ruosteessa, kuten pihalla
jo näki - ei paha, käyttöä vailla. Koiran luut olivat alkuperäisen näköiset jotta eipä ihme jos ovat vaihdon tarpeessa.
Lisää ajoa ja hieman murheellisempaa ääntä alkoi kuulua kurveissa. Vetari tai kääntölaakeri vasemmalla mallia vaihtoon asap. Nämä ovat jo
Kynnyskysymyksiä kaupanteolle. Joten läheiselle parkkikselle ajamaan ympyrää ja tutkimaan likaisia paikkoja. Vetarin suojakumi oli toki auki
ulkolaidastaan ja rasvat pitkin maisemaa. Kääntölaakeri jaksoi kertoa joka käännössä jotta vaihtoa tarvitaan pikaiseen.
Joten hieman pettyneenä kohti myymälää. Meinasin alkuunsa että tämä oli tässä mutta toisaalta tauotta piipannut käsijarru oli luvattu
korjata jos kaupat tulee jotta tokkopa nuo löydökset sen vaikeammat on laittaa ajan tasalle. Koiranluut ja jarrut nyt on kulutuskamaa ja näissä kilometreissä odotettavissakin että vaihtotarvetta löytyy. Huoltokirjassa oli kuiten suht mukavasti ajallaan vaihdettu öljyt suodattimet jne perusasiat. Jopa seurattu jäähdytysnesteen pakkasenkestoa. Ei tuo ihan heitteillä ole ollut.
Myyjä otti vikalistan hieman hämmentyneenä vastaan mutta asiallisesti, ja sillä mentaliteetilla jotta hoidetaan kuntoon. Sovittiin jotta palataan asiaan koeajon merkeissä jahka etupää ei kolise, rasvat on osissa sisällä ja käsijarru on korjattu. Viikon parin päästä olikin valmista ja uusi koeajolenkki edessä. Keli suosi paremmin tällä kertaa koeajoa joten tuli ajettua reippaampi ja ekaa ajoa perusteellisempi koeajo.. Kumma kyllä auto oli juurikin kunnossa olevan oloinen. Kääntölaakerista ei kuulunut ääntä, vetarissa kumi paikallaan ja naputukset/ratinat poissa. Koiranluut soittivat jousia toki vielä ajoittain, mutta ne vaihdan mielellään itse "lemmeihin".
Auto tuli pyöriteltyä ympäri ja ämpäri. Huomasin että edellinen omistaja oli pysäköinyt joskus kevytmielisesti auton pellolle/pientareelle tms ja peruuttamalla poistuessaan särkenyt sen toisen roiskeläpän ja alustan hilpatiehei muoveja lähinnä lokasuojien muoveista. Samalla huomasin että roiskeläpät ovat alkuunsa puuttuneet ja kynnyskotelo on menettänyt maalejaan ja lähtenyt ruostumaan. Ruostuma on kuiten paikattu jotta siitä plussaa ja roiskeläpät olivat korjatun alueen suojanneet.
Alkoi tulla sellainen tutina että voisi tuosta jopa kaupat tehdä. Vakkari toimi, parkkitutka toimi, sähköikkunat pelasivat kaikki kuten kuuluukin. Joten lyhyestä virsikaunis ja sovittiin kaupat autosta. Myyjä suostui asiakkaan tinkausvonkuuseen sen verran että tuli hyvä mieli ja siitähän matka jatkui uuden auton kanssa eteenpäin. Olihan muuten mukava pöristellä vakkarilla kotiin päin. Luulin ph2 1-lagunan olevan hiljainen. Ei ole. Tämä on. Mutta kotikulmilla kääntölaakeri alkoikin jo ääntää. Selvästikin vaan rasvattu hiljaiseksi. Toisaalta, jos tuon vaihtaa samalla kun koiranluut.
(jatkuu päivänä jonakin, jahka jaksaa naputella 6:lla sormella. 4 pakkolevolla.. Kuvia jossaan käänteessä myös tulnee..)
Auton varustetaso on ehkä Dynamique joillakin ekan ostajan omilla valinnoilla höystettyä.
Välihuomiona sanottakoot että toisaalla Dacia Lodgyä oli tosissaan harkittu hankintalistalle.
Pastillista sai tavallaan tuohon sopivan välirahan ja rahoituksessa oli myös todella kohtuullinen tarjous päällä jotta sitähän piti lähteä koeajamaan.
Eipä tuo kaukana myynnissä ollut. Joten kiesiä katsomaan. Ensisilmyksellä toki siistin näköinen tapaus. Mitä nyt Nervastellojen kapselit
puuttui, edestäroiskeläpistä toinen oli jäänyt matkalle ja takaa moiset luksus tuotteet puuttuivat kokonaan. Maalissa hieman naarmuja
(vaalea pohjasävy erottuu) ja kaikesta päätellen, sisälle kurkkaamatta tämä oli ollut perheen käyttöautona.
Avaimia hakemaan ja peruspaperisota samalla jotta ajamaan pääsee. Napista käyntiin ja varoiteltu viallinen käsijarru piippasi samantien
korvaan jotta piip-huolla-minut. Ensivaikutelma muuten mukava ajotuntuma ja ilmastointi tuuppasi nopeasti kylmää kabiiniin, joskohan
Lagunasta pitäisi tuo ilmastointi huollattaa.. Hieman ajoa ja kuulostelua. Jarrut vinkuu ja edessä kolisee. Jarrut ruosteessa, kuten pihalla
jo näki - ei paha, käyttöä vailla. Koiran luut olivat alkuperäisen näköiset jotta eipä ihme jos ovat vaihdon tarpeessa.
Lisää ajoa ja hieman murheellisempaa ääntä alkoi kuulua kurveissa. Vetari tai kääntölaakeri vasemmalla mallia vaihtoon asap. Nämä ovat jo
Kynnyskysymyksiä kaupanteolle. Joten läheiselle parkkikselle ajamaan ympyrää ja tutkimaan likaisia paikkoja. Vetarin suojakumi oli toki auki
ulkolaidastaan ja rasvat pitkin maisemaa. Kääntölaakeri jaksoi kertoa joka käännössä jotta vaihtoa tarvitaan pikaiseen.
Joten hieman pettyneenä kohti myymälää. Meinasin alkuunsa että tämä oli tässä mutta toisaalta tauotta piipannut käsijarru oli luvattu
korjata jos kaupat tulee jotta tokkopa nuo löydökset sen vaikeammat on laittaa ajan tasalle. Koiranluut ja jarrut nyt on kulutuskamaa ja näissä kilometreissä odotettavissakin että vaihtotarvetta löytyy. Huoltokirjassa oli kuiten suht mukavasti ajallaan vaihdettu öljyt suodattimet jne perusasiat. Jopa seurattu jäähdytysnesteen pakkasenkestoa. Ei tuo ihan heitteillä ole ollut.
Myyjä otti vikalistan hieman hämmentyneenä vastaan mutta asiallisesti, ja sillä mentaliteetilla jotta hoidetaan kuntoon. Sovittiin jotta palataan asiaan koeajon merkeissä jahka etupää ei kolise, rasvat on osissa sisällä ja käsijarru on korjattu. Viikon parin päästä olikin valmista ja uusi koeajolenkki edessä. Keli suosi paremmin tällä kertaa koeajoa joten tuli ajettua reippaampi ja ekaa ajoa perusteellisempi koeajo.. Kumma kyllä auto oli juurikin kunnossa olevan oloinen. Kääntölaakerista ei kuulunut ääntä, vetarissa kumi paikallaan ja naputukset/ratinat poissa. Koiranluut soittivat jousia toki vielä ajoittain, mutta ne vaihdan mielellään itse "lemmeihin".
Auto tuli pyöriteltyä ympäri ja ämpäri. Huomasin että edellinen omistaja oli pysäköinyt joskus kevytmielisesti auton pellolle/pientareelle tms ja peruuttamalla poistuessaan särkenyt sen toisen roiskeläpän ja alustan hilpatiehei muoveja lähinnä lokasuojien muoveista. Samalla huomasin että roiskeläpät ovat alkuunsa puuttuneet ja kynnyskotelo on menettänyt maalejaan ja lähtenyt ruostumaan. Ruostuma on kuiten paikattu jotta siitä plussaa ja roiskeläpät olivat korjatun alueen suojanneet.
Alkoi tulla sellainen tutina että voisi tuosta jopa kaupat tehdä. Vakkari toimi, parkkitutka toimi, sähköikkunat pelasivat kaikki kuten kuuluukin. Joten lyhyestä virsikaunis ja sovittiin kaupat autosta. Myyjä suostui asiakkaan tinkausvonkuuseen sen verran että tuli hyvä mieli ja siitähän matka jatkui uuden auton kanssa eteenpäin. Olihan muuten mukava pöristellä vakkarilla kotiin päin. Luulin ph2 1-lagunan olevan hiljainen. Ei ole. Tämä on. Mutta kotikulmilla kääntölaakeri alkoikin jo ääntää. Selvästikin vaan rasvattu hiljaiseksi. Toisaalta, jos tuon vaihtaa samalla kun koiranluut.
(jatkuu päivänä jonakin, jahka jaksaa naputella 6:lla sormella. 4 pakkolevolla.. Kuvia jossaan käänteessä myös tulnee..)
Auton varustetaso on ehkä Dynamique joillakin ekan ostajan omilla valinnoilla höystettyä.