Grand Scénic -05 moottorin lämmöt

Mattiteppo47

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Tykkäyksiä
0
#1
Terve

Sellainen ongelma kun lämpö tila menee alle +5 asteeseen noin suurin piirtein niin moottorin lämmöt ei nouse lainkaan. Kesällä nousee aivan normaalisti. Samalla auto pysyy myös melko viilieänä. Termostaatti jo vaihdettu mutta siitä ei mitään apua asiaan. Mikä mahtaisi olla seuraava vaihe mitä kannattaisi koittaa. check emissions palanut myös jonkun aikaa mutta mitää muuta erikoista auto ei tee kuin tämä lämpö juttu. Tota vikaa koitettu perus koodin lukijalla lukea mutta ei anna mitään järkevää mistä voisi johtua.
 

Megane

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 091
Tykkäyksiä
5
#2
Näyttääkö mittari siis väärin,lämpiääkö syyläri kunnolla vasta 5-10 minuutin pyörittämisen jälkeen kun vesi alkaa kiertää?Vai alkaako vesi kiertää heti käynnistyksen jälkeen?
 

Mattiteppo47

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Tykkäyksiä
0
#4
Sellainen minkä huomasin että kun auto käy tyhjäkäyntiä niin moottorinlämmöt nousee ja kun paikallaan pidempään niin lämmöt ihan normaalissa ja hytti lämpenee kuin sauna. N. 5km pikatietä 80km/h niin lämmöt nollissa. Sit 10min kaupassa käynti ja auto käyntiin niin moottorin lämmöt kolmessa viivassa ja lämmintä tulee. Onko tosiaan noin arka viimalle. Vai ottaako termostaatti jostain viiman kun parkissa taas lämmöt nousi vaikka auto oli pois käynnistä.
 
Viestejä
345
Tykkäyksiä
0
#7
Taitaa olla termari rikki, jos paikoillaan lämpiää. Ajossa, kun termari on auki ja neste kiertää kokoajan jäähdyttimen kautta, niin moottori ei silloin lämpeä kunnolla, kun lämmityslaitteen kennokin vielä jäähdyttää nestettä.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 869
Tykkäyksiä
5
#8
Pientä samanlaista ongelmaa on itselläkin, mittaristossa on siis digitaalinen mittaristo. Oireet moottori lämpenee nopeasti myös kylmällä koneella, ja kun sammuttaa auton esim. parkkiin,niin lämmöt laskevat hitaasti. Mitään muuta epänormaalia en ole huomannut, paitsi kun jäähdytin alkaa varmaa olla jo ehtoo puolella tai sitten letkuissa tai kiinnikkeissä vikaa, sillä inasen nesteet vuotaa ulos... Tippoja löytyy aina silloin tällöin. Seuraavaksi menee vaihtoon jäähdytin,letkut ja termari.
 
Viestejä
213
Tykkäyksiä
4
#10
Laita auto kylmästä käyntiin ja kokeile syylärin ylälaitaa moottorin lämmetessä, jos syyläri lämpiää pikkuhiljaa samaan tahtiin kuin loppu moottori niin termostaatti on auki.
Toimiva termostaatti kierrättää nestettä pelkästään moottorissa kunnes lämmöt on 80' tai enemmän ja sitten vasta päästää syyläriin.
 
Ylös Bottom