gordini R1095 projekti

Viestejä
145
Totta, sylinterit näyttää kyllä aivan käyttökelpoisilta mutta vettä on käytetty loppuvaiheessa ilman mitään huolta.
onneksi kaikki öljynalaiset pinnat on hyvässä tikissä, nyt vain odotellaan uutta nokka-akselia.
Samalla laiteltiin tilaukseen Gaz-iskunvaimentajat alasäädöllä, takapää ei ollut oikein palanssissa etupään kanssa.
 

kaha

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Vaparin vai turbon nokka tulee? Mulla on käyttämätön turbon nokka tehtaan paketissa ja uudet alkuperäiset Alpinen nostajat. Nostajathan on erilaiset kuin tavallisessa Renaultissa. Hyvältä näyttää rakentelu
 
Viestejä
145
Moro, Vapari asetuksella menään Cat cams toimitti Alpinen 5500227 Hot street-dirt track akselin pienellä toimitusajalla. 3 kk.
Jep, uudet nostajat ja jouset sekä kevyet venttiilin retainers. Teräksiset ja kavennetut venttiilit ym. kaikki uusiksi.
Turbon kantta laskettiin ahtamattoman arvoihin niin saadaan puristukset kohdilleen.
Kansi saatiin juuri koneistamolta ja koitetaa ehtiä saada se kasaan

www.catcams.com/products/camshafts/datasheet.aspx?ENGINE_id=190&CAMSETUP_id=734&Language=english

25023-dfbcc4543d2f2b20e13da60c9aa179c6.jpg
 
Viestejä
145
Saatiin Rellu Säädettäväksi Esatech tiloihin Asikkalassa, on kyllä hyvä ja osaava Kaasutin curu Weberin säätöihin!
Käsittämätöntä katsella vierestä kun ammattimies säätää seokset kohdilleen ja oli sitten ensimmäinen kompo kuulemma kyseessä.
saatiin noin 63 Hp rullille kun joku rupesi luistamaan, ensin epäiltiin renkaita sekä kytkintä. Joten jätettiin huipputeho hakematta ja
keskityttiin kaasuttimen säätöihin. Myöhemmin selvisi että penkkiin tuli tekninen vika joka aiheutti rullien vastuksen katoamisen.
Seuraavaksi viedään pyydys Katsastukseen ja selvitellään miten saadaan laitos leimakuntoon.

IMG_0459.jpg
IMG_0463.jpg
IMG_0469.jpg



 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
145
Saatiin auto leimalle ja pienin selvityksien kera läpi. Itse myhästyin toimituksesta joten tuli huonosti kuvia toimituksesta.
Nyt odotellaan pariviikkoa kilpiä niin päästää testaamaan paremmin laitosta.

IMG_0588.jpg

IMG_0591.jpg

IMG_0618.jpg
 
Viestejä
145
Kiitos kaikille tsemppauksesta, pirssi on yllättävän hyvä ajaa. Pysyy hienosti suunnassa ja jousitus ei turhia pompota kyytiä, jarrupääsylinteri
täytyy viellä vaihtaa isompaan versioon muista malleista on turhan paljon turhaa liikettä polkimessa.
Tehoja kyllä löytyy, vaihteet loppuu vain kesken kaiken. Tuntuu että sais olla pari vaihdetta laatikossa lisää.
Vääntöä on nelosella liikaa kun 3000 rpm lyö lapun lattiaan niin kytkin antautuu saman tein..
Onneksi Mecapartsilla löytyy alkuperäinen 160mm kytkinasetelma joka kestää 295 Nm. vääntöä, talveksi puuhdetta.
Katse samalla kääntyy pukilla lepäävään Alpinen lohkon suuntaan.
 
Viestejä
145
Uuden kytkimen pähkäilyä..Josko löytyisi nopempi tie kytkimen päivitykseen.
Löytyykö Gordinin alkuperäisen kytkinasetelmaan vahvempi päivitys joka menisi suoraan vanhaan vauhtipyörään.
Tai sitten koko paketti vauhtipyörineen jostain muusta mallista.
 
Viestejä
145
Saatiin uudet osat kytkimeen tosin pidäydytään alkuperäisessä setissä ja toivotaan parasta.
Kytkin asetelmassa on käpälissä ylimääräiset pienet metallinpalaset jotka ovat kai helpottamassa paikalleen asennusta..
Tunnistaako joku ko.osia?

IMG_0946.jpgIMG_0949.jpgIMG_0952.jpg
 
Viestejä
145
Odotellaan sopivaa hetkeä kytkimen vaihtoon ja samalla kasaillaan Alpinen lohkoa. Vuorossa kampiakselin ja nokka akselin asennus, tarkasta kammen laakereiden hyvät välykset. Kammen täytyy pyöriä kevyesti kädellä pyörittämällä jos laakerit ahdistaa niin tarkista L-pukkien hyvä puhtaus vanhasta
lika jäämästä.

IMG_0750.jpgIMG_0961.jpgIMG_0965.jpgIMG_0967.jpgIMG_0970.jpg
 
Viestejä
145
Kangen himmaus otti hieman aikaa ennen kuin päästiin nokka akselin ja jakoketjun asennuksiin. Rattaissa kohdistusmerkit vastakkain ja
tuplaketju rattaan kera yhdessä akselille, jos asennat rattaat valmiiksi nokka akselille jää ketjun asennus tekemättömäksi hommaksi.

IMG_1028.jpgIMG_1027.jpg
IMG_1036.jpg
IMG_1043.jpg
 
Viestejä
145
Saatu pikkuhiljaa hankittua uutta osa koneistettuun kanteen joka myös samalla Portattiin paremman virtauksen toivossa.

-cat cams performance retainer, kova-anodisoitua alumiiniseosta
-Cat cams PAC- kilpailuventtiilijouset
-Cat cams Nokka-akseli, hot street - dirt track: 5500227
-Venttiilit muotoillut (monobloc forge competition)
-nostajat, nostajan-varret,-säätömutterit, prikat ja ohjurit ym.

IMG_0757.jpg
IMG_0735.jpg
IMG_0782.jpg
IMG_0771.jpg
IMG_0778.jpg
 

jukkak7

Jäsen
Viestejä
83
Kyllä hienoa työtä, toivottavasti näkee autonkin joskus livenä. Iso peukku rakentamisesta ja siististä työstä.
 
Viestejä
145
Kiitos!
Väri on R8 Gordinin alkuperäinen sininen kisaväri ja eiköhän kytkin saada talven aikana uusittua niin on auto näytillä Kesään mennessä.
 
Ylös Bottom